anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwróciłem towar i ewidentnie uszkodził się podczas przesyłki do Sprzedającego - kto ponosi koszty?

piotrszen
#1 Nowicjusz#

Kupiłem kolumny. Skorzystałem z prawa do odstąpienia i odesłałem kolumny do sprzedającego. 

Sprzedający poinformował mnie, że jedna kolumna jest uszkodzona (pomimo braku uszkodzeń paczki) i że będę musiał ponieść koszt naprawy. 

Uszkodzenie polega na tym, że w trakcie transportu z kolumny wypadł głośnik 🙂 Wyrwał się razem ze śrubkami, zapewne od wstrząsów w trakcie podróży. 

Zatem pytanie - kto powinien ponieść koszty naprawy kolumny? 

oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4

xyz96
#21 Demiurg#

Moim zdaniem to niemożliwe, aby z kolumny wyrwał się głośnik. Mogło by się tak stać, gdyby paczka spadła z dużej wysokości, ale wtedy opakowanie byłoby uszkodzone.

Zasadniczo po odstąpieniu od umowy sprzedający ma prawo zmniejszyć Ci zwracaną kwotę, jeśli faktycznie otrzymał uszkodzony przedmiot. Spróbuj porozumieć z nim przez Dyskusję;  https://allegro.pl/dyskusje/nowa w której możesz liczyć na wsparcie pracownika Allegro. Poproś o zdjęcia i zapytaj, czy sprzedawca ma jakiś dokument od kuriera, który potwierdza uszkodzenie, bo jeśli nie ma to sprawa nie jest jednoznaczna.

 

oznacz moderatorów

piotrszen
#1 Nowicjusz#

Sprzedający odebrał paczkę bez zastrzerzeń. Głośnik "wypadł" o czym świadczy fakt, że śrubek nie ma do czego wkręcić. Na zdjęciu otrzymanym od sprzedającego widać śrubki, które mają na sobie kawałki drewna/MDFu jakby. Ale nie ma tam śladów narzędzi, czy jakiegoś wyrywania.

Kolumny miały już swoją historię, gdyż sam je kupiłem już lekko obite, więc może główne uszkodzenie powstało wcześniej, a tylko kolejny transport dokończył dzieła? 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Wyjaśniaj to wszystko w Dyskusji - link masz wyżej. Pomoże Ci pracownik Allegro znający zasady.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@piotrszen  prawo i KC działa w dwie strony odbiorca paczki ma też obowiązki, jeśli opakowanie było uszkodzone powinien spisać protokół ( jak odebrał bez zastrzeżeń jego problem powinien Ci oddać za pełen zwrot) jeśli były uszkodzenia wewnątrz towaru a karton cały ma 7 dni na spisanie protokołu i wtedy Ty składasz reklamację jako nadawca i odpowiedzialny za poprawne spakowanie 🙂 Jeśli sprzedawca nic nie zrobi i nie zgłaszał jego problem oddaje Ci cała kasę za zwrot 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów