Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Pytanie jest póki co czysto hipotetyczne: potrzebuję zakupić na fakturę sprzęt do monitoringu do sklepu (Żabka). W koszyku mam poszczególne przedmioty (nie jest to zestaw w ramach jednej aukcji). Pytanie brzmi: czy jeśli okaże się, że zakupiłem np. za dużo kamer, to czy Sprzedający przyjmie mi zwrot powiedzmy 2 z 13 zakupionych? Czytam przepisy i niestety, ale udało mi się doczytać jednoznacznej odpowiedzi.
@Paparotti Prawa konsumenta nabyły osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą , ale warunkowo . Prawo do odstąpienia od umowy przysługuje tylko dla produktów nie związanych z profilem działalności . Najlepiej dogadaj ze sprzedawcą .
@Paparotti Cześć. 🙂 W wyniku zmiany przepisów od 1 stycznia 2021r. podmioty prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą mogą odstąpić od umowy i skorzystać z rękojmi (dotyczy to wyłącznie transakcji b2b).
Żeby odstąpić od umowy, muszą być spełnione 3 warunki:
a) Przedsiębiorca (Kupujący) wpisany do CEIDG - jednoosobowa działalność gospodarcza,
b) Umowa bezpośrednio związana z wykonywaną działalnością gospodarczą,
c) Umowa nie ma charakteru zawodowego.
Zakup bezpośrednio związany z wykonywaną działalnością gospodarczą to zakup "na firmę", tj. na jej potrzeby, ale nie jest to przedmiot, którym np. handluje.
Przykład: Jeśli fryzjer kupuje nożyczki to nie obowiązują go nowe przepisy, ale jeśli kupuje czajnik do salonu, to już jest traktowany podobnie do konsumenta.
Pamiętaj jednak, że jako serwis nie mamy uprawnień pozwalających na rozstrzyganie o charakterze zakupu - nie podejmujemy się zatem interpretacji tego typu przypadków.
Podstawą prawną jest Ustawa z dnia 31 lipca 2019 roku o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia obciążeń regulacyjnych, która weszła w życie z dniem 1 stycznia 2021, inaczej nazywana Ustawą deregulacyjną.
Wesołych Świąt @ko_alka 🥚
Wesołych Świąt @mdrogeria. Zdrowia i szczęścia! 🐰🌷