Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Jakiś czas temu zakupiłem części,które jak sie okazało nie pasowały do mojego samochodu. Sprzedający obciążył mnie kwotą wysyłki w wysokości 100zł. Ja odsyłając przesyłkę zapłaciłem u tego samego przewoźnika 37zł. Wychodzi na to,że sprzedający zawyżył kwote wysyłki. Czy przy zwrocie kwoty powinien też zwrócić za koszty przesyłki?
Przy zwrocie towaru sprzedawca oddaje koszt towaru + koszt wysyłki do kupującego. Jeśli kupujący wybrał droższą przesyłkę, można oddać koszt najtańszej, jaką ma się w ofercie. Taki towar jak nie jest zgodny z ofertą to się reklamuje a nie zwraca, wówczas po rozpatrzeniu reklamacji sprzedający zwraca Ci koszt odesłania.
Była tylko jedna pocja wysyłki DPD w kwocie 100zł. Rozumiem,że sprzedający powinien mi zwrócić pieniądze za towar i za przesyłkę,którą opołaciłem kupując towar?
Tak.
Dziękuje
Wiesz już, że sprzedający zwraca koszt produktu oraz najtańszy koszt wysyłki z oferty. Nie oznacza to jednak, że zawsze dostaniesz zwrot pełnej kwoty, wydanej na zakup.
W pewnych sytuacjach sprzedający może pomniejszy zwrot o określoną przez siebie kwotę – na przykład jeśli zwrócony produkt został uszkodzony w transporcie lub nosi wyraźne ślady użytkowania. Jeśli zdarzy się, że sprzedający nie zwróci Ci całej kwoty, uzasadnienie jego decyzji otrzymasz mejlowo.
Sprzedawca nie jest również zobowiązany do zwrotu poniesionych przez Ciebie dodatkowych kosztów – na przykład jeśli wybierzesz sposób dostarczenia produktu inny, niż najtańszy oferowany przez sprzedającego, wówczas zwróci Ci on koszt najtańszej przesyłki