anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

zwrot części zapłaty za nie kompletny towar

MAMY ROZWIĄZANIE!
poul100
#8 Zapaleniec#

Witam, zakupiłem maszynę ogrodniczą za ponad 2000 zł. Po dostawie okazało się że jest nie kompletna a jeden z elementów uszkodzony. Po negocjacjach sprzedający zaproponował obniżenie ceny o 200 zł oraz przesłanie uszkodzonego elementu. Aby sfinalizować refundację sprzedający chce abym uruchomił procedurę "ZWROT TOWARU" .Pytanie: czy takie rozwiązanie jest właściwe? Wg mnie uruchomienie tej procedury dotyczy zwrotu całościowego. A w tym przypadku do tego nie dochodzi. Istotnym jest że doszliśmy ze sprzedającym do porozumienia.  Chodzi o to że brak opcji zwrotu części zapłaty a nawet zamieszczenia uwagi dotyczącej sposobu rozwiązania problemu. Allegro przyjmuje że zwrot dotyczy całego produktu ,co w tym przypadku nie ma zastosowania.

Pozdrawiam                                       

oznacz moderatorów
7 ODPOWIEDZI 7
xyz96
#21 Demiurg#

@poul100 W przypadku reklamacji sprzedający pokrywa jej koszty, czyli koszty odesłania towaru lub jej części, a następnie dosyła elementy wymienione na swój koszt lub obniża cenę. Powinieneś wiec odesłać uszkodzony element na koszt sprzedawcy bez wypełniania formularza zwrotu, czyli bez odstąpienia od umowy zakupu całości. Należy odróżniać reklamację od zwrotu. W tym przypadku sprzedawca niesłusznie nalega na odstąpienie od umowy, on nie może od Ciebie tego wymagać.

oznacz moderatorów
poul100
#8 Zapaleniec#

Dzięki za info. Tak mi się wydawało że procedura zwrotu jest tutaj nie odpowiednia. Natomiast chciałbym otrzymać wiążącą odp. od Allegro. Dziwne że brak takiej opcji w standardzie. 

Miłego dnia

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów
poul100
#8 Zapaleniec#

Tak, kontaktowałem się i dostałem odp. Ale nie na temat. Cały problem w tym że doszliśmy ze sprzedawcą do porozumienia: obniża cenę i przysyła część. OK. Nie dokonujemy zwrotu produktu.OK. Natomiast sprzedawca chce zakończyć tą sprawę za pomocą opcji "zwrot". Myślę że popełnia błąd wynikający z braku opcji zwrotu części wpłaty. Nie domaga się zwrotu artykułu. 

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

Dyskusję otwórz; https://allegro.pl/dyskusje/nowa i w niej rób wszelkie ustalenia. Dyskusji przygląda się pracownik Allegro, którego zawsze możesz tam poprosić o wparcie, dlatego sprzedawca przestanie od Ciebie wymagać odstąpienia od umowy, odda ustaloną kwotę na konto bankowe i zapłaci Ci za odesłanie wadliwego elementu. To jest reklamacja, nie można więc wymagać odstąpienia od umowy.

oznacz moderatorów
poul100
#8 Zapaleniec#

Dyskusja została otwarta przez Allegro. Pozostaje czekać na odp. sprzedawcy. To chyba błąd że nie można takiej operacji załatwić w sposób podobny do zwrotu części zakupu. Czy to taki ewenement :obniżka ceny po zakupie ze względu na usterkę? 

oznacz moderatorów
poul100
#8 Zapaleniec#

Witam ponownie, Otrzymałem oficjalne oświadczenie ze strony Allegro :

 
 "9 maja 2021 18:19
Kupujący poinformował nas, że porozumiał się ze sprzedającym w kwestii częściowego zwrotu. Kupujący nie musi i nie powinien składać zwrotu przez formularz Allegro. Sprzedający może nadać częściowy zwrot pieniędzy do kupującego i bez tego. Proszę, by sprzedający wykonał taki zwrot i napisał o tym w dyskusji."
 
 takie rozwiązanie dla wszystkich zainteresowanych w takim przypadku 
Pozdrawiam
oznacz moderatorów