Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, zakupiłem maszynę ogrodniczą za ponad 2000 zł. Po dostawie okazało się że jest nie kompletna a jeden z elementów uszkodzony. Po negocjacjach sprzedający zaproponował obniżenie ceny o 200 zł oraz przesłanie uszkodzonego elementu. Aby sfinalizować refundację sprzedający chce abym uruchomił procedurę "ZWROT TOWARU" .Pytanie: czy takie rozwiązanie jest właściwe? Wg mnie uruchomienie tej procedury dotyczy zwrotu całościowego. A w tym przypadku do tego nie dochodzi. Istotnym jest że doszliśmy ze sprzedającym do porozumienia. Chodzi o to że brak opcji zwrotu części zapłaty a nawet zamieszczenia uwagi dotyczącej sposobu rozwiązania problemu. Allegro przyjmuje że zwrot dotyczy całego produktu ,co w tym przypadku nie ma zastosowania.
Pozdrawiam
@poul100 W przypadku reklamacji sprzedający pokrywa jej koszty, czyli koszty odesłania towaru lub jej części, a następnie dosyła elementy wymienione na swój koszt lub obniża cenę. Powinieneś wiec odesłać uszkodzony element na koszt sprzedawcy bez wypełniania formularza zwrotu, czyli bez odstąpienia od umowy zakupu całości. Należy odróżniać reklamację od zwrotu. W tym przypadku sprzedawca niesłusznie nalega na odstąpienie od umowy, on nie może od Ciebie tego wymagać.
Dzięki za info. Tak mi się wydawało że procedura zwrotu jest tutaj nie odpowiednia. Natomiast chciałbym otrzymać wiążącą odp. od Allegro. Dziwne że brak takiej opcji w standardzie.
Miłego dnia
Kontakt do Allegro w tej sprawie masz tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=2c798b65-a629-4d86-8fde-ab93de1c4166
Tak, kontaktowałem się i dostałem odp. Ale nie na temat. Cały problem w tym że doszliśmy ze sprzedawcą do porozumienia: obniża cenę i przysyła część. OK. Nie dokonujemy zwrotu produktu.OK. Natomiast sprzedawca chce zakończyć tą sprawę za pomocą opcji "zwrot". Myślę że popełnia błąd wynikający z braku opcji zwrotu części wpłaty. Nie domaga się zwrotu artykułu.
Dyskusję otwórz; https://allegro.pl/dyskusje/nowa i w niej rób wszelkie ustalenia. Dyskusji przygląda się pracownik Allegro, którego zawsze możesz tam poprosić o wparcie, dlatego sprzedawca przestanie od Ciebie wymagać odstąpienia od umowy, odda ustaloną kwotę na konto bankowe i zapłaci Ci za odesłanie wadliwego elementu. To jest reklamacja, nie można więc wymagać odstąpienia od umowy.
Dyskusja została otwarta przez Allegro. Pozostaje czekać na odp. sprzedawcy. To chyba błąd że nie można takiej operacji załatwić w sposób podobny do zwrotu części zakupu. Czy to taki ewenement :obniżka ceny po zakupie ze względu na usterkę?
Witam ponownie, Otrzymałem oficjalne oświadczenie ze strony Allegro :