Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, zakupiłem przedmiot z aukcji 11227009679 przesyłka jest już w drodze ale mam pewne wątpliwości co do udzielonej gwarancji na sprzęt. Wszystko wydaje się niby spoko chciałem żeby sprzęt był nowy i wysyłka z Polski. Gwarancja myślałem że będzie producenta a tu okazuję się że nie do końca tak to się odbywa. Po zakupie dostałem plik który się nazywa gwarancja, a treść pliku jest dokładnie taka sama jak w zakładce gwarancja na aukcji. Bez żadnego podpisu ani danych sprzedającego. Chciałem zobaczyć czy opcja zwrot towaru jest dostepna ale sprzedający nie ma jej włączone. Zastanawiam się czy odebrać tą paczkę od kuriera bo generalnie chciałbym dokonać zwrotu z powodu niejasności w gwarancji.
Jak myślicie odebrać paczkę i otwierać odrazu dyskusję w celu zwrotu środków? Czy odmówić przyjęcia, wsiąść potwierdzenie odmowy od kuriera i uderzyć odrazu do Allegro ?
Ważniejsza od gwarancji (która jest od producenta), jest rękojmia, za towar odpowiada sprzedający. Jest ona niezależna czy jest napisane czy nie w ofercie. W zakładce zwroty nie ma nic napisane? Jest to zakup konsumencki?
Czyli mogę mu to oddać ? Bo gwarancja producenta odbywa się tylko z dowodem zakupu.
Dodałem na tematu początku numer oferty do wglądu jak to wygląda. Ja kupowałem jako osoba prywatna nie na firmę.
@BiiLii3 Cześć. Sprzedający to osoba prywatna, zatem nie musi przyjąć zwrotu w ciągu 14 dni. Sprzedającego jednak wciąż obowiązuje okres dwuletniej rękojmi na sprzedany produkt - o reklamacji z tytułu rękojmi poczytasz tutaj: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/
@BiiLii3 Jeśli masz wątpliwości, nie odbieraj przesyłki, a potem domagaj się zwrotu wpłaty. Będzie problem ze zwrotem, otwórz Dyskusję i poproś tam o pomoc Allegro. Jeżeli sprzedawca mimo to nie odda środków, wystąp o ich zwrot z Programu Ochrony Kupujących, gdyż będziesz bez towaru i pieniędzy; https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia
sprzedający to osoba prywatna, nie musi przyjąć zwrotu.
Oczywiście warto poinformować kupującego, że nie odbierając przesyłki łamie warunki zawartej umowy i może ponieść koszty przesyłek. Może jednak to być bardziej "roztropne rozwiązanie".
Z drugiej strony - przecież kupujący zapoznał się z warunkami gwarancji na aukcji i sam przyznał, że otrzymane są zgodne z tymi z aukcji.
Gwarancji może udzielić producent lub sprzedawca - to chyba jasna sprawa.