anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot gwarancyjny nieuznany.

Firuss
#2 Obserwator#

W okresie pracy zdalnej w pazdzierniku zakupiłem na firmę 9 kamerek za prawie 1000pln. Dwie po podłączeniu nie działały - Komputer ich nie wykrywał po podłączeniu. Reszta działała na zasadzie plug and play. Napisałem do sprzedawcy żeby mnie poinstruował jak zwrócić po około 10 dniach od zakupu - brak odpowiedzi. Potem przypomniałem sobie o tym dopiero w kwietniu i zwróciłem te kamery. Nieużywane, w oryginalnym opakowaniu i folii. Wiedziałem już wtedy że ten allegrowicz nie sprzedaje tych kamerek. Dostałem mejla że kamerki są uszkodzone mechanicznie i że pieniedzy nie zwróci - prawie 200pln za te dwie kamerki. Nie ma z nim żadnego kontaktu. Co mogę zrobić żeby odzyskać pieniądze?

oznacz moderatorów
6 ODPOWIEDZI 6

xyz96
#21 Demiurg#

@Firuss Poproś o pomoc Allegro przez ten formularz; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5... Sprzedawca otrzyma odpowiedni komunikat.

W ostateczności możesz próbować odzyskać pieniądze z Programu Ochrony Kupujących. Czas na POK już minął, ale w niektórych sytuacjach może on zostać wydłużony. W sprawie POK pisz tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=6464910c-6c94-4a98-8205-c92e3ce82158&subjectId=460985e0-b...

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Zakup na firmę nie podlega zwrotowi, podlega reklamacji, złożyłeś rozumiem reklamację? Sprzedawca nie chce odpisać, brak kontaktu więc tylko pozostaje napisać do Allegro albo Rzecznik praw konsumenta prosić o pomoc.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@LEW433 Do jakiego rzecznika konsumenta? Co ty znowu wypisujesz? To nie był zakup konsumencki 😄 Myśl, a teraz szybko edytuj post wprowadzający w błąd.

oznacz moderatorów

Firuss
#2 Obserwator#

Wydaje mi się że zazwyczaj jeśli sprzedawca stwierdza ze produkt jest uszkodzony mechanicznie powinien przedstawić dokument z serwisu z opinia osoby uprawnionej do wydawania takowej opinii a sprzęt który nawet jest nie do użytku powinien odesłać wraz z opinią. Tutaj nic takiego nie nastąpiło. Czy to jest zgodne z prawem?

oznacz moderatorów

gierland
#12 Orędownik#

Firuss - po pierwsze nie ma czegoś takiego jak zwrot gwarancyjny.

Po drugie. Dokonałeś zakupu na firmę w  pażdzierniku zeszłego roku. W myśl Art.22 K.C. nie jesteś konsumentem. Oznacza to, że nie miałeś prawa odstąpić od umowy i zwrócić towaru.

Po trzecie. Absolutna większość sprzedawców na Allegro wyłącza swoją odpowiedzialność z tytułu rękojmi wobec kupujacego, który nie jest konsumentem. Jeżeli twój sprzedawca wyłączył rękojmie to również twoja reklamacja u niego nie ma podstawy prawnej.

Po czwarte. Najprawdopodobniej sprzedawca nie jest również gwarantem tego produktu, tak więc reklamacja z tytułu gwarancji u sprzedawcy nie jest zasadna. W tym wypadku sprzedawca może (ale nie musi) być pośrednikiem miedzy tobą a gwarantem.

Po piąte. Do kamerki była zapewne dołączona karta gwarancyjna z podanym adresem i kontaktem do gwaranta. Reklamuj u niego.

oznacz moderatorów

Firuss
#2 Obserwator#

Zgadzam się oczywiście. 

W opakowaniu była tylko krótka instrukcja do urzędzenia, żadnej karty gwarancyjnej.

Jednakże boli mnie to że po pierwszym kontakcie, od razu po zakupie defacto nie działającego urzadzenia, zglosilem sie do sprzedawcy ktory nie raczyl nawet odpowiedziec. Potem z nadmiaru pracy nie miałem czasu się tym zając aż do kwietnia. Wysłałem mu dwie zafoliowane kamerki a on odpisał:

Dzień dobry, otrzymałem złą dla Pana informację, nasz serwis po rozebraniu kamer stwierdził, uszkodzenie w skutek upadku, typowe uszkodzenia, gdzie uszkadzają się uchwyty pcb w skutek upadku odrywają się kable, czasem można je przylutować, czasem ścieżki ulegają uszkodzeniu, w tym wypadku, nie ma możliwości naprawy.

Nie ma żadnego dokumentu który by to potwierdził, adresu serwisu, numeru zgłoszenia, danych osoby która stwierdziła takie uszkodzenia. A jest to nieprawda, bo kamery przeleżały cały ten czas i co ciekawe po podłączeniu do komputera obydwie były wykrywane, ale nie jako WEBCAM tylko niezidentyfikowane urzadzenie USB. Pozostałe kamerki działały plug and play.

Jeśli rzeczywiscie tak może funkcjonować sprzedaż i późniejsze gwarancje i rękojmie to jest to strasznie przykre.

oznacz moderatorów