Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry Wygrałem licytację odtwarzacza, okazało się że brakuje śrubki w obudowie oraz że napęd zatrzymuje się po dłuższym czasie. Opisałem problem w dyskusji, sprzedawca napisał o możliwości wysłania odtwarzacza na gwarancję, ja zastanawiałem się na nad zwrotem konsumenckim. Nie wiem czy w tym przypadku gdy opisałem problem w dyskusji to jest taka możliwość? Odtwarzacz jest powystawowy. Czy w przypadku wyboru odstąpienia od umowy trzeba podać taką przyczynę czy wtedy może być to reklamacja? Odtwarzacz działa tylko jak wspomniałem napęd DVD jak dla mnie zbyt wolno reaguje.
@BulimiaOtylosa dla własnego bezpieczeństwa wyślij na reklamację
Jakie problemy mogą się pojawić w przypadku odstąpienia od umowy z art. 27?byłem u Rzecznika Praw Konsumenta najpierw mówił o reklamacji, gdy powiedziałem o możliwości zwrotu to powiedział że mogę zwrócić, z tym że zastanawiam się czy mogą być później jakieś problemy bo w dyskusji wspomniałem o tym że napęd powoli się zatrzymuje. W przypadku reklamacji wada chyba musi być istotna? dla mnie takie działanie napędu jest problematyczne a dla kogoś już nie.
A mogą być takie: zwrotu nie może nie przyjąć ale może obniżysz zwrot o tyle o ile uzna że np: zużyłeś sprzęt, inaczej nie musi zwracać Co 100%>jak ma uzasadnienie.
Pytanie do mdrogeria, czemu dla własnego bezpieczeństwa wysłac na reklamację? O co chodzi? O jakiś problem prawny?
Zwrot i reklamacja to całkowicie 2 odrębne procedury. Jeżeli po otrzymaniu towaru coś jest z nim nie tak to należy taki towar reklamować. W przypadku odstąpienia od umowy sprzedawca może obniżyć wartość zwrotu środków o zmniejszenie wartości towaru.
Z zamieszczonego opisu wynika że towar jest wadliwy więc należy go reklamować. Zwłaszcza że już taka informacja dotarła do sprzedawcy.
Zachęcam do zapoznania się z informacjami na temat różnić między odstąpieniem od umowy a reklamacją na stronach Uokik. Linki poniżej:
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawo-odstapienia-od-umowy/
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacja/
jeśli chodzi ci o odstąpienie od umowy na podstawie art 27 reklamując niezgodność towaru z umową to nie przejdzie bo przedmiot umowy jest tym co zostało zamówione a wady nie są poważne tj dostałeś ten sam typ i model oraz brak śrubki nie powoduje że towaru nie można używać zgodnie z przeznaczeniem, dvd jeśli to usterka da się naprawić więc zostaje ci reklamacja z tytułu rękojmi i liczenie że sprzedawca nie naprawi lub nie ma na wymianę innego co w outlecie jest dość prawdopodobne
Mnie chodzi o zwrot jako odstąpienie od umowy że że wskazaniem czemu chcę zwrócić odtwarzacz, bo w tym przypadku odstąpienie bez podania przyczyny jest ryzykowne? Jeśli to powolne działanie nie okaże się wadą to może lepiej odesłać jako zwrot odstąpienie od umowy bez podania przyczyny?
Odstąpienie ze wskazaniem jest to reklamacja.
Ale chyba w opcjach zwrotu jako odstąpienie jest możliwość wskazania powodu? Czyli tylko odstąpienie bez podania przyczyny uznane jest za odstąpienie od umowy? W dyskusji podałem mój problem ale sprzedawca nie stwierdził czy to wada czy tak może działać bo np. ten model odtwarzacza tak może działać.
dlatego masz tam pole do wpisania z podaniem przyczyny czyli art 27 ustawy konsumenckiej niezgodność przedmiotu umowy kupna sprzedaży z tą umową poprzez .... tu dopisać wadę, wtedy nie ma jak ci pomniejszyć kwoty zwrotu bo wskazujesz usterki mogące wpłynąć na pomniejszenie tej kwoty
@BulimiaOtylosa Jeżeli ustalicie ze sprzedającym że zwróci Ci środki to tak, jeżeli nie to nie zwracać tylko reklamuj u sprzedającego i nie na gwarancji(wówczas odpowiada gwarant- wtedy sprzedajacy jak nie jest gwarantem się wypnie), sprzedajacy ma 14dni na rozpatrzenie, jak Ci każe odesłać to musisz odesłać na reklamację.
W dyskusji oprócz zaproponowanej możliwości wysłania na gwarancję zapytałem o możliwość zwrotu to sprzedawca napisał że mam prawo do zwrotu.
masz do 14 dni od dnia nastepnego po doreczeniu na zgloszenie zwrotu i kolejne 14 od zgloszenia na zwrot