Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Otrzymałem produkt niezgodny z opisem. Gdy w szczegółach transakcji klikam zwrot i zaznaczam powód jako niezgodność z opisem to wyświetlają się 3 kroki. W pierwszym pokazuje że zwrócone mi zostanie koszt tylko za produkt. Czy w takim przypadku nie powinienem otrzymać też zwrotu kosztu przesyłki? Wybrałem najtańsza dostępną przesyłkę kurier inpost około 10zl. Nie mam smarta. Nie chcę przechodzić do następnych kroków bo zwrot jest z powodu sprzedającego więc powinien zwrócić także koszt przesyłki.
@DMplus Jeżeli nie masz Smarta a robisz zwrot niezgodny z opisem, jest to reklamacja więc po uznaniu sprzedawca zwraca Ci koszty odsyłki( najtańszej).
@LEW433 tylko, że ja mam połowę zwrotów (odstapienia od umowy) z zaznaczoną niezgodnością z opisem. W rzeczywistości kupujący podaje to po prostu celowo, bo zakupił produkt bez czytania treści oferty i sam się pomylił. Niestety nasza mentalność narodowa nie pozwala nam się przyznać do winy, więc klikamy "niezgodność z opisem" a powinno być raczej "niezgodność z tym co chciał otrzymać klient, albo nieumiejętność czytania przez klienta"
nie są to w żadnym wypadku reklamacje, ponieważ klient nie jest zainteresowany wymianą, a towar jest pełnowartościowy. W tych sytuacjach muszę oczywiście przyjmować takie zwroty, bo to nic innego jak odstąpienie od umowy, któro ma w pewnym sensie formę ułomnej reklamacji.
DMplus mylisz pojęcia -zwrot , a reklamacja . W przypadku reklamacji sprzedawca musi Ci zwrócić wszystkie koszy jakie poniosłeś . Najlepszym wyjściem w tej sytuacji bęzie zainicjowanie dyskusji ze sprzedającym i przedstawienie problemu . Po 24H na Twoją prośbę do dyskusji wlączy się pracownik allegro i pomoże Wam dojść do porozumienia .
@DMplus W takiej sytuacji nie rób żadnego zwrotu na Allegro, bo to zazwyczaj jest kojarzone ze zwrotem bez podania przyczyny, tylko wyślij sprzedawcy mailem pisemną reklamację. W reklamacji określ wady, niezgodności i odeślij towar na koszt sprzedawcy, na adres podany w zakładce Reklamacja. Wtedy on musi Ci zwrócić koszt odesłania. Towar może naprawić, wymienić lub oddać wszystkie koszty. Jeżeli jednak chcesz towar odesłać poprzez formularz zwrotu na Allegro, odeślij, ale napisz w formularzu, że nie jest to konsumenckie odstąpienie od umowy bez podania przyczyny, tylko zwrot w ramach reklamacji z rękojmi. Określ tam wady towaru i swoje żądania, naprawa, wymiana lub zwrot wszystkich kosztów. Nie zwracaj większej uwagi na wymuszane w formularzu zaznaczenia, opisz reklamację w polu do tego przeznaczonym. Jeśli reklamacja jest zasadna, sprzedawca musi Ci przy zwrocie całej wpłaty oddać także koszt odesłania.
Jeżeli będziesz miał problem z tą reklamacją i sprzedawca nie odda Ci wszystkich kosztów, otwórz spór; https://allegro.pl/dyskusje/nowa i poproś tam o interwencję pracownika Allegro.
???????
co to znaczy
W pierwszym pokazuje że zwrócone mi zostanie koszt tylko za produkt.
albo czegoś nie doczytałeś albo czegoś nie rozumiesz
możesz odstąpić od umowy i bezpłatnie zwrócić towar
koszt wysyłki powinien byc zwrócony