Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry, kurier podwiózł lodówkę pod wejście i odjechał, uszkodzenie widziałem dopiero w domu przy rozpakowaniu. Nikt nie podpisał aktu oględzin i zniszczeń. Opakowanie fabryczne zostało otwarte, brakuje dna pudełka. Dolna część lodówki jest uszkodzona, między uszczelką drzwi a korpusem jest szczelina. W ogłoszeniu stan nowy. Sprzedawca odmawia przyjęcia, argumentując, że musiałem sporządzić protokół oględzin z kurierem na ulicy. Problem w tym, że aby zobaczyć uszkodzenie, trzeba odwrócić lodówkę do góry nogami i wszystko to musiałem robić na ulicy. Czy mam prawo zwrócić lodówkę?
Na protokół masz 7dni, możesz nadal wezwać kuriera i go sporządzić. Do reklamacji nie musisz mieć protokołu (nie ma takiego obowiązku) ale pomaga, otwórz dyskusję opisz sprawę, masz tam pomoc Allegro, na zwykłym Allegro: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa na AL: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa?source=LOKALNIE
@LEW433 i jak sprzedawca odrzuci reklamację, to zostanie z ręką w nocniku. Sprzedawca reklamację przyjąć musi, ale nie musi jej uznać.
@KALINIKOM uszkodzenie zostało stwierdzone po odbiorze przesyłki, więc jeśli nie minęło 7 dni, to wołaj kuriera do spisania protokołu szkody, bo po upływie tego czasu możesz się nieprzyjemnie zdziwić. Szkody ujawnione po odbiorze przesyłki zareklamować u przewoźnika może tylko adresat przesyłki, chyba, że nadawca zgodzi się na siebie ten obowiązek przyjąć.
@KALINIKOM tak jeszcze z ciekawości - jaka to była firma kurierska i czy lodówkę kurier dostarczył na palecie?
firma DHL
Tak, na palecie.
@KALINIKOM siedzę w tej samej branży, więc mogę z dużą dozą prawdopodobieństwa stwierdzić, że lodówka uszkodzona była wcześniej. Na etapie dostawy producent - hurtownia - sklep.
Jeżeli była w fabrycznym opakowaniu i na palecie, paleta była cała i niepołamana, a uszkodzenie jest od spodu lodówki, to musiała ona ze słusznej wysokości wysokości uderzyć o ziemię w fabrycznym opakowaniu. Paleta by się połamała w piguły przy czymś takim. Tym bardziej, że AGD zwykle się wysyła na zwykłych paletach/półpaletach, nie EURO, które są znacznie wytrzymalsze. Więc wątpię by to uszkodzenie powstało przy transporcie na palecie do Ciebie.
Nie zmienia to faktu, że spisać protokół powinieneś z kurierem. Tylko pamiętaj by po pierwsze wszystko w tym zawrzeć! nie tylko sam stan lodówki, ale to w jakim stanie było opakowanie lodówki oraz nośnik (paleta). To czy były znaki ostrzegawcze i uwaga, nie muszą to być naklejki, starczy, że fabryczne opakowanie lodówki (karton/folia) miały naniesione znaki ostrzegawcze, one również zobowiązują kuriera do ostrożności. Przed podpisaniem protokół szkody przeczytaj zanim podpiszesz. Jeśli w protokole czegoś nie ma lub się nie zgadzasz z czymś, to masz pole "uwagi" do opisania tego. Jak pole uwagi jest za małe, piszesz je na kartce i załączasz do protokołu, tylko musisz dopisać tam "pozostałe uwagi w załączniku".
Jeżeli będziesz wnosił sam reklamację do kuriera, pamiętaj by w niej opisać, że kurier nie zaczekał na sprawdzenie przesyłki przy nim, tylko zestawił paczkę i odjechał. To samo również powiedz na infolinii przy zgłoszeniu konieczności podjazdu kuriera do spisania protokołu szkody. Jeśli uszkodzona jest obudowa lodówki w reklamacji wnoś o zwrot pełnej kwoty z opisem "szkoda całkowita, produkt nie nadaje się do użytku". Możesz zresztą to również wpisać w uwagach na protokole szkody.
Tu jest całkiem ok poradnik jak spisywać protokół szkody - https://www.kuriernet.pl/protok-szkody---jak-go-napisa-aby-uzyska-odszkodowanie
W pierwszej wiadomości dodano korespondencję ze sprzedającym.
Agd nie kupuje się wysyłkowo. Kupujesz w zwykłej sieciówce przywożą, instalują, ogladasz i zwykle jest taniej. Teraz będziesz się bujał z przewożnikiem i sprzedawcą.
@majster_man słowo klucz - "oglądasz". I w sprzedaży wysyłkowej i sieciówce lub niezależnym stacjonarnym sklepie można się naciąć.
Wpada ekipa z lodówką, starą wynosi, nową wnosi. Raz dwa rozpakowują i wciskają w miejsce po starej. Zwykle bez obecności właściciela/i w kuchni, bo kuchnia mała i ledwo można z lodówką manewrować. Otwierają środek pokazują termostat, inne **piiip**oły, zagadują, wciskają papiery do podpisu i odjeżdżają. Dopiero później wysuwając lodówkę widzisz np. wgniecenie wielkości pięści na boku 🙂 I jesteś w gorszej sytuacji jak przy przesyłce kurierskiej.
Źle sporządzony protokół
Rodzaj opakowania producenta - nowe
Rodzaj szkody wgniecienie i porysowanie
Karton masz na zdjęciu uszkodzony zalanie widać dostęp od zewnatrż widać oraz przedziurawienie
Oznaczenie ostrzegawcze naklejka uwaga
@KALINIKOM błędów jest więcej niż wskazał @az1rael :
- rodzaj przesyłki - nie paczka a paleta;
- forma zgłoszenia szkody - telefon po odbiorze (tu chodzi o to jak powiadomiłeś przewoźnika);
- oznaczenia ostrzegawcze - fabryczne (i trzeba wszystkie znaczki z kartonu wymienić);
- uszkodzenia opakowania - TAK!!! - ten styropian ze spodu lodówki, jej podstawa...;
- uszkodzenia towaru - uszkodzona obudowa lodówki, brak możliwości wypoziomowania, brak szczelności.
@KALINIKOM - i najważniejsze, nigdy, przenigdy nie gódź się, że coś kurier uzupełni lub dopisze w biurze!
Nie odpuszczaj.