Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry, chciałbym poprosić o pomoc w następującej sprawie.
Na Allegro kupiłem płytę, została ona wysłana przesyłką poleconą (mam link do historii przesyłki). Niestety mija już miesiąc od nadania a przesyłki nie ma więc zakładam, że została zagubiona przez Pocztę Polską.
Ze sprzedającym ustaliliśmy, że złoży reklamację na poczcie co wczoraj zrobił.
W związku z tym poprosiłem sprzedającego o zwrot przelewu.
Sprzedający odpisał mi, że przelew mi zwróci ale dopiero wtedy gdy Poczta Polska rozpatrzy reklamację i prześle mu pieniądze (z tytułu zgubionej przesyłki) na jego konto.
Chciałbym spytać czy takie postępowanie jest prawidłowe. Czy na pewno jako kupujący mam biernie czekać na to, aż sprzedający i Poczta Polska między sobą rozwiążą ten problem?
Z góry dziękuję za jakieś wskazówki.
Nie, sprzedawca wprowadza Cię w błąd. Możesz odstąpić od umowy ze względu na przekroczenie terminu wydania rzeczy i zażądać bezzwłocznego zwrotu wpłaty. Reklamacja na poczcie i decyzja poczty, czas oczekiwania na odpowiedź poczty, nie mają tu znaczenia. To sprawa pomiędzy sprzedawcą a pocztą.
xyz96, dziękuję za informację.
Sprzedający odpowiada za rzecz do chwili jej wydania kupującemu, czyli za przesyłkę/jej uszkodzenie czy zagubienie również. To nie Twój problem. Zakładaj dyskusję, pracownik Allegro wytłumaczy sprzedającemu w czym rzecz.
Vryko, dziękuję za informację.