anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot płatności za zagubioną przesyłkę

MAMY ROZWIĄZANIE!
td2003
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry, chciałbym poprosić o pomoc w następującej sprawie.

Na Allegro kupiłem płytę, została ona wysłana przesyłką poleconą (mam link do historii przesyłki). Niestety mija już miesiąc od nadania a przesyłki nie ma więc zakładam, że została zagubiona przez Pocztę Polską.

Ze sprzedającym ustaliliśmy, że złoży reklamację na poczcie co wczoraj zrobił.

W związku z tym poprosiłem sprzedającego o zwrot przelewu.

Sprzedający odpisał mi, że przelew mi zwróci ale dopiero wtedy gdy Poczta Polska rozpatrzy reklamację i prześle mu pieniądze (z tytułu zgubionej przesyłki) na jego konto.

Chciałbym spytać czy takie postępowanie jest prawidłowe. Czy na pewno jako kupujący mam biernie czekać na to, aż sprzedający i Poczta Polska między sobą rozwiążą ten problem?

Z góry dziękuję za jakieś wskazówki.

oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4
xyz96
#21 Demiurg#

Nie, sprzedawca wprowadza Cię w błąd. Możesz odstąpić od umowy ze względu na przekroczenie terminu wydania rzeczy i zażądać bezzwłocznego zwrotu wpłaty. Reklamacja na poczcie i decyzja poczty, czas oczekiwania na odpowiedź poczty, nie mają tu znaczenia. To sprawa pomiędzy sprzedawcą a pocztą.

oznacz moderatorów
td2003
#7 Wielbiciel#

xyz96, dziękuję za informację.

oznacz moderatorów
Vryko
#18 Luminarz#

Sprzedający odpowiada za rzecz do chwili jej wydania kupującemu, czyli za przesyłkę/jej uszkodzenie czy zagubienie również. To nie Twój problem. Zakładaj dyskusję, pracownik Allegro wytłumaczy sprzedającemu w czym rzecz. 

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów
td2003
#7 Wielbiciel#

Vryko, dziękuję za informację.

oznacz moderatorów