Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
W związku z tym, że sprzedający zwodził mnie kilka dni, w końcu zrezygnowałem z zakupu i poprosiłem o zwrot pieniędzy. Dostałem informację, że: pieniądze zostaną zwrócone w przeciągu od 3 do 7 dni roboczych.
Sprzedający otrzymał moje środki natychmiast (a zatem są możliwości techniczne transferu środków- cyferek- w czasie prawie rzeczywistym).
Moje pytanie jest następujące: dlaczego zwrot trwa tak długo i kto zarabia na obrocie moimi środkami?
Chciałbym dodać, że zależało mi (zgodnie z obietnicą sprzedającego) na szybkim dostarczeniu zamówienia. Teraz okazuje się, że przez nierzetelnego sprzedającego straciłem 5 dni, a do tego kolejne dni są dokładne ze względu na wielodniowy zwrot środków, jako, że nie jest to mała kwota i nie stać mnie na wykładanie dalszych środków na przyspieszenie otrzymania towaru.
Pozdrawiam,
Radek
Jak anulujesz zakup przed wysłaniem to wg Allegro sprzedajacy powinien zwrócić Ci w ciągu 2dni, wg prawa ma to zrobić niezwłocznie ale ma max14dni.
Może nie wyraziłem się jasno- sprzedający dokonał zwrotu. To Allegro poinformowało mnie, że mam teraz czekać do 7 dni roboczych- chcę wiedzieć dlaczego.
Allegro nigdy nie informowało o zwrocie w ciągu 7dni tylko do 3dni, skąd taka wiadomość?
'
Otrzymujesz zwrot pieniędzy od Sprzedającego: XXXX.
Pieniądze w ciągu 3-7 dni roboczych trafią na rachunek (konta lub karty), z którego zamówienie zostało opłacone.
Potrzebujesz więcej informacji na temat zgłoszenia?
Zakończyliśmy Dyskusję, ponieważ Twój problem został rozwiązany.
W przypadku dalszych wątpliwości
'
@radekb30 Czas zwrotu pieniędzy zależy od tego, którą metodą płatności opłacone zostało zamówienie. Jeśli zamówienie zostało opłacone kartą debetową:
Jeśli zamówienie zostało opłacone kartą kredytową:
Szybki przelew - 3 dni robocze
BLIK - 3 dni robocze
Przelew tradycyjny - nawet do 14 dni roboczych
Zwykłe przelewy między bankami mogą trwać nawet do kilku dni (w zależności od banku i od tego, o której przelew został zlecony). Podajemy orientacyjny czas oczekiwania na środki zgodnie z informacjami od operatorów płatności.
Cześć Ola,
Czy 3 dni zwrotu przy płatności Blik to regulacje bankowe, jeśli tak, to poproszę o źródło tych informacji.
@radekb30 Radku, są to informacje, jakie otrzymujemy od operatorów płatności. W przypadku Twojej płatności podaję Ci orientacyjne czasy operatora Przelewy24, który procesuje zwrot dla Ciebie. Jeśli masz pytania dotyczące wyliczeń, to skontaktuj się bezpośrednio z operatorem tutaj: https://www.przelewy24.pl/pomoc.
Cześć Ola,
Dzięki za wyjaśnienia. Wychodzi na to, że jedynym sensownym rozwiązaniem i ochroną przed nieuczciwym sprzedawcą jest płatność przy odbiorze.
Pozdrawiam,
Radek
Mało jest takich ofert, płatność przy odbiorze, sprzedajacy unikają tego.
1. Nawet nie wiemy czy Sprzedawca był nieuczciwy, czy to Kupujący nie doczytał czasu wysyłki w ofercie.
2. Kupujący założył temat, bo uważa że operator płatności powinien mu zwracać środki natychmiast. Skoro tego nie zrobił, to pewnie na tym zarabia i celowo przetrzymuje środki - taka teza.
3. Kupujący nie rozumie, ze inne procedury są przy płatności za zakup, a inne przy zwrocie, gdzie przelew zwrotny najpierw musi przejść weryfikację. Trwa to dłużej.
4. Już widzę te zakupy za pobraniem..... Allegro poda przewidywany czas dostawy, towar dojdzie na czas (ale później niż przewidywania), to Kupujący zapewne nie odbierze w ramach urojonej uczciwości.
5. A jak Sprzedawca pokłóci się z takim Kupującym, to powstanie kolejny wątek na forum, gdzie Lew będzie mógł dojechać Sprzedawcę, bo to lubi.
@radekb30 Cześć Radku. Przelew w zależności od banku i godzin księgowania przelewów może księgować się maksymalnie do 3 dni roboczych, ale z reguły jest to dużo szybciej. W przypadku anulowania zakupu (bo rozumiem, że z tą sytuacją mamy tutaj do czynienia) sprzedający powinien zwrócić Twoje pieniądze do 2 dni roboczych licząc od dnia anulowania.
Jeśli się tak nie stanie, to możesz rozpocząć dyskusję.
Jeszcze raz: może nie wyraziłem się jasno- sprzedający dokonał zwrotu. To Allegro poinformowało mnie, że mam teraz czekać do 7 dni roboczych- chcę wiedzieć dlaczego.
Nie widzę możliwości, żeby transfer pomiędzy bankami trwał 3 dni robocze (odsyłam do sesji Elixir). A zatem co się dzieje z pieniędzmi, jeśli pieniądze wpływają później niż następny dzień roboczy?
@radekb30 Przepraszam, a Co Ciebie to obchodzi? Regulamin zaakceptowałeś podczas zakupów? Masz podane orientacyjne czasy zwrotów, a wszystkie procedury muszą być zachowane. To nie są przelewy natychmiastowe jak przy zapłacie za produkt.
@radekb30 Wynika to z tego, że droga takiego zwrotu jest często bardzo kręta.
W przypadku transakcji bezpośrednich - np. przelew z konta na konto - nie ma żadnych pośredników i trwa to relatywnie krótko
.
Przy płatnościach kartami (przypuszczam, że tak było w Twoim wypadku jeśli zostałeś poinformowany o zwrocie w ciągu 7 dni) to nie jest to transakcja bezpośrednia.
W takiej transakcji mogą uczestniczyć między innymi: agent rozliczeniowy, organizacja płatnicza, bank itd. Środki (a raczej informacja o środkach) muszą zostać przekazane między każdym z tych uczestników aby mogły finalnie wrócić na Twoje konto.
Dokładnie ten sam mechanizm działa przy zwrocie na kartę przy transakcji stacjonarnej w sklepie.
To, że środki przy zawieraniu transakcji trafiają do sprzedającego "natychmiast" to pewnego rodzaju trik - nadal muszą one przejść przez pośredników tylko są oni ze sobą "dogadani" odpowiednimi umowami, że informacja o środkach jest przekazywana "natychmiast".
@radekb30 sprawa jest prosta , przelewy szybkie tzw. transferowe nie są darmo , Ty robisz szybki przelew , a operator ..... nalicza allegro prowizję / a jaką ich sprawa / , a allegro tą opłatę przenosi na sprzedawców itd. , rezygnujesz z zakupu Twoja wola , ale kto zapłaci za transfer ? czy byłbyś zadowolony jakby przy każdym zwrocie potrącano Ci 2-3- może 4 zylki ? Zwrot idzie przelewem tradycyjnym , banki muszą przetrzymać bo z tego mają kasę na funkcjonowanie firmy .