anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot produktu

Client:58518498
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry,

Kupiłam na Allegro produkt, który był wykonany ze szyjnej skóry, który pokruszył sie od 2-3 razy użytkowania. Nie uszkodziłem produktu celowo ale materiał nie powinien się tak zachowywać zwłaszcza gdzie w opisie była informacja, że jest to „nowy” produkt. Odesłałem produkt do sprzedającego, który twierdzi, że wysyłając do mnie rzecz nie była w takim stanie. Czy w takiej sytuacji otrzymam pełny zwrot pieniędzy? Niestety nie zrobiłam zdjęcia od razu jak otrzymałam produkt gdzie już wtedy było to widoczne bo uznałam, że za taka cenę mogę przymrużyć oko ale jednak zdecydowałam się na zwrot produktu. Bardzo proszę o pomoc.

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Client:58518498 jeśli jest problem z produktem to nie robi się zwrotu konsumenckiego tylko składa reklamację .

oznacz moderatorów

Client:58518498
#7 Wielbiciel#
Rozumiem natomiast nie chce tego produktu. Wysyłając go na reklamacje mineloby 14 dni na zwrot.
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Client:58518498 czy zakup od firmy czy od prywatnego sprzedawcy? Udowodnienie że nie popsułeś produktu teraz jest niemożliwe sprzedawca może obniżyć kwotę zwrotu w zależności od wyceny i stopnia uszkodzeń

oznacz moderatorów

Client:58518498
#7 Wielbiciel#

Rozumiem. Czy jezeli zgodzę się na obniżenie ceny mam prawo napisać komentarz w którym opisze cała sytuacje czy zostanie on usunięty?

oznacz moderatorów

pecela
#17 Koryfeusz#

Jeżeli chodzi o zwrot, to tyczy się on produktu pełnowartościowego (zużycie produktu musi wynikać z naturalnego zużycia rzeczy w okresie testowym i tylko celu niezbędnym do sprawdzenia właściwości tej rzeczy). Na zwrot masz 14 dni od daty odbioru przesyłki (jak zakup był od przedsiębiorcy), jednakże w przypadku uszkodzenia towaru sprzedawca ma prawo obniżyć wartość zwrotu o wartość uszkodzeń danego produktu (klient odpowiada za ewentualne uszkodzenia, tak stanowi ustawa).

W twoim przypadku należało zgłosić reklamację do sprzedawcy z tytułu niezgodności z umową. W zgłoszeniu można poprosić o zwrot gotówki, ale to do sprzedawcy należy decyzja o sposobie rozpatrzenia reklamacji. Na rozpatrzenie reklamacji sprzedawca ma 14 dni (rozpatrzenie, czyli podjęcie decyzji).

Kwestie te reguluje polskie (i unijne) prawo i zarówno sprzedawca, jak i kupujący powinny działać zgodnie z nim.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Client:58518498 masz prawo zważ by nie używać pewnych słów za które nie tylko mogą ściągnąć komentarz ale i można dostać pozew cywilny. Plus produkt opisujesz w produkcie a obsługę w polu obsługi. Sprzedawca nie odpowiada za to że inpost ci rozwalił paczkę gdyby chcieć wziąć pod uwagę czego nie wolno wysyłać to by się nie dało połowy ofert wysłać

Towary zakazane w InPost:

  • pieniądze, papiery wartościowe, dokumenty o charakterze płatniczym, przedmioty wartościowe (wyroby jubilerskie, antyki, dzieła sztuki, numizmatyka itp.), - wysyłają monety, obrazy, antyki, wyrobów jubilerskich od groma
  • broń, amunicja, materiały wybuchowe lub łatwopalne, - petardy sprzedają na allegro
  • artykuły szklane, - cała masa rzeczy szklanych na allegro wysyłane kurierami
  • substancje chemiczne i ich mieszaniny (dopalacze), towary biologicznie aktywne, mogące spowodować zagrożenia dla zdrowia, życia ludzkiego lub szkody majątkowe, - od zarypania
  • gaśnice, samochodowe są w ofertach
  • nawozy, też są w ofertach
  • artykuły chemii budowlanej (pianki, utwardzacze), są w ofertach allegro
  • kamienie i węgiel, (węgla chyba nie sprzedawali jeszcze)
  • oleje samochodowe, płyny hamulcowe i pokrewne, całe mnóstwo ofert
  • akumulatory (akumulatory i baterie są dopuszczalne w sieci InPost jako integralna część urządzenia. Akumulatory, nadawane oddzielnie, są zakazane w przewozie), oczywiście że można kupić np pilarki z akumulatorem
  • płyny do spryskiwaczy, - są w sprzedaży
  • oleje pielęgnacyjne, farby, bejce, smary uniwersalne, smary
    techniczne, impregnaty, środki do odgrzybiania,
  • zlewozmywaki, umywalki, miski i kompakty WC,
  • alkohole, artykuły tytoniowe, e-papierosy,
  • narkotyki, substancje psychotropowe,
  • produkty lecznicze, wyroby medyczne za wyjątkiem wyrobów medycznych sklasyfikowanych w klasie I (m.in. kołnierze ortopedyczne, rękawice do badań, wyroby z funkcją pomiarową, wyroby sterylne),
  • artykuły szybko psujące się i wymagające szczególnych warunków transportu (artykuły spożywcze, suplementy diety), - cała masa 
  • zwierzęta, rośliny, przedmioty, których przewóz jest zabroniony na podstawie obowiązujących przepisów prawa (w tym także owadów i żywych przynęt wędkarskich),
  • szczątki ludzkie i zwierzęce,
  • inne towary, które swoimi właściwościami mogą stanowić zagrożenie dla zdrowia osób, mających z nimi styczność, bądź mogące uszkodzić lub zniszczyć inne przesyłki.

    etc etc czyli regulamin inpostu jak widać i innych przewoźników  w stosunku do realiów to się nijak ma
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Robiąc zwrot narażasz się ze możesz otrzymać np: 1zł zwrotu, jeżeli produkt uległ uszkodzeniu należy złożyć reklamację i tu jest wszystko zgodnie z prawem.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

On już zrobił zwrot nie zgłaszał zastrzeżeń do produktu więc już jest pozamiatane 

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

Najpierw musisz doprowadzić do porządku swoją osobowość - raz piszesz -em, a raz -am.

Ja rozumiem, że teraz jest "inaczej", ale jakoś wypadałoby się jednoznacznie określić.

Zwrot towaru - to jest odesłanie towaru do sprzedawcy. Nic on nie znaczy. Ważny jest powód zwrotu - odstąpienie od umowy lub reklamacja, a o tym nic nie piszesz.

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów