anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot prowizji z winy sprzedającego

LICZNIK01
#7 Wielbiciel#

Witam,

Sporo kupujemy na allegro i są to generalnie zakupy związane z prowadzoną działalnością gospodarczą, są to najczęściej używane części samochodowe. Zawsze przed zakupem dzwonimy do sprzedawcy i pytamy czy towar jest dostępny, czasem zdarza się że po jakimś czasie sprzedający informuje nas że towaru jednak do nas nie wyśle i tu podawane są najróżniejsze powody. Zwrot wpłat następuje dosyć sprawnie, ale często w ślad za tym następuje pytanie z allegro czy potwierdzamy że do transakcji nie doszło i tu dochodzimy do problemu, zawsze sprzedający podają za powód że to my odstąpiliśmy od umowy a to nie jest prawdą. Podobno w formularzu zwrotu prowizji jest tylko do zaznaczenia kilka powodów, ale żaden nie jest z winy sprzedającego, wszystkie są z winy kupującego. W moich oczach potwierdzając wersję sprzedającego że to kupujący odstąpił od umowy potwierdzam nieprawdę i w oczach allegro staję się nierzetelnym kupującym. Proszę o poradę jak powinniśmy postępować.

 

oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5

xyz96
#21 Demiurg#

Nigdy nie potwierdzaj, że odstąpiłeś od umowy, jeśli od niej nie odstąpiłeś. Sprzedawcy w takich sytuacjach często liczą na to, że klient potwierdzi nieprawdę, a oni otrzymają zwrot prowizji. W formularzu nie ma powodów ubiegania się o zwrot z winy sprzedawcy, ponieważ zgodnie z regulaminem o zwrot prowizji można się starać tylko wtedy, gdy sprzedawca nie może otrzymać zapłaty z winy kupującego.

oznacz moderatorów

LICZNIK01
#7 Wielbiciel#

Czasem podczas pakowania może upaść towar i się uszkodzić.

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@LICZNIK01 Zgadzam się z @xyz96. Od siebie natomiast dodam, że od 23 marca wprowadzamy zmiany w sposobie przyznawania rabatu transakcyjnego (zwrotu prowizji) dla sprzedających. E-mail do kupującego wyślemy wtedy, gdy informacje o transakcji, którymi dysponujemy, okażą się niewystarczające. Dzięki temu decyzje dotyczące zwrotów prowizji będą oparte na posiadanych przez nas oficjalnych danych, które obiektywnie mogą nam wskazać, że do transakcji faktycznie nie doszło.

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@LICZNIK01Tak, dlatego nie uważam, że zwrot prowizji od sprzedaży jedynie w sytuacjach spowodowanych działaniem lub brakiem działań kupujących jest rozwiązaniem uczciwym ze strony Allegro.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

generalnie tylko kupujący jak konsument może odstąpić od umowy

powodem odstąpienia może być brak towaru u sprzedawcy

i tu kupujący generalnie nie powinien podawać powodu

sam widziałem wyrok w sprawie sądowej w której Kupujący się uparł i sklep musiał dostarczyć tv plazmowy

z tego co widzę formularz zwrotu w obecnej formie jest ogólny i dopuszcza zwroty towaru np: na reklamacje

oznacz moderatorów