Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Sporo kupujemy na allegro i są to generalnie zakupy związane z prowadzoną działalnością gospodarczą, są to najczęściej używane części samochodowe. Zawsze przed zakupem dzwonimy do sprzedawcy i pytamy czy towar jest dostępny, czasem zdarza się że po jakimś czasie sprzedający informuje nas że towaru jednak do nas nie wyśle i tu podawane są najróżniejsze powody. Zwrot wpłat następuje dosyć sprawnie, ale często w ślad za tym następuje pytanie z allegro czy potwierdzamy że do transakcji nie doszło i tu dochodzimy do problemu, zawsze sprzedający podają za powód że to my odstąpiliśmy od umowy a to nie jest prawdą. Podobno w formularzu zwrotu prowizji jest tylko do zaznaczenia kilka powodów, ale żaden nie jest z winy sprzedającego, wszystkie są z winy kupującego. W moich oczach potwierdzając wersję sprzedającego że to kupujący odstąpił od umowy potwierdzam nieprawdę i w oczach allegro staję się nierzetelnym kupującym. Proszę o poradę jak powinniśmy postępować.
Nigdy nie potwierdzaj, że odstąpiłeś od umowy, jeśli od niej nie odstąpiłeś. Sprzedawcy w takich sytuacjach często liczą na to, że klient potwierdzi nieprawdę, a oni otrzymają zwrot prowizji. W formularzu nie ma powodów ubiegania się o zwrot z winy sprzedawcy, ponieważ zgodnie z regulaminem o zwrot prowizji można się starać tylko wtedy, gdy sprzedawca nie może otrzymać zapłaty z winy kupującego.
Czasem podczas pakowania może upaść towar i się uszkodzić.
@LICZNIK01 Zgadzam się z @xyz96. Od siebie natomiast dodam, że od 23 marca wprowadzamy zmiany w sposobie przyznawania rabatu transakcyjnego (zwrotu prowizji) dla sprzedających. E-mail do kupującego wyślemy wtedy, gdy informacje o transakcji, którymi dysponujemy, okażą się niewystarczające. Dzięki temu decyzje dotyczące zwrotów prowizji będą oparte na posiadanych przez nas oficjalnych danych, które obiektywnie mogą nam wskazać, że do transakcji faktycznie nie doszło.
@LICZNIK01Tak, dlatego nie uważam, że zwrot prowizji od sprzedaży jedynie w sytuacjach spowodowanych działaniem lub brakiem działań kupujących jest rozwiązaniem uczciwym ze strony Allegro.
generalnie tylko kupujący jak konsument może odstąpić od umowy
powodem odstąpienia może być brak towaru u sprzedawcy
i tu kupujący generalnie nie powinien podawać powodu
sam widziałem wyrok w sprawie sądowej w której Kupujący się uparł i sklep musiał dostarczyć tv plazmowy
z tego co widzę formularz zwrotu w obecnej formie jest ogólny i dopuszcza zwroty towaru np: na reklamacje