Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Zakupiłam przedmiot, wczoraj o 23:28 dziś już nie było opcji anuluj, więc jak mam anulować zamówienie? Nie zostało jeszcze wysłane, nie zostało jeszcze nawet przygotowane, nie dostałam żadnego info od sprzedawcy że otrzymał wplate itp. A opcji anuluj nie ma. Mogę dać zwróć przedmiot mimo że nje został on jeszcze nawet wysłany?
@Client:38737588 Cześć. Nie ma możliwości anulowania zamówienia, jeśli zmieni ono status na "W realizacji", "Przygotowane do wysyłki" lub "Wysłane". Możesz wysłać Sprzedającemu odstąpienie od umowy za pośrednictwem Centrum Wiadomości, mejlem lub klikając w zwrot i wypełniając oświadczenie.
Co z kosztami przesyłki? W moim przypadku sprzedawca nie ma smarta. Zwrot został pomniejszony o kwotę wysyłki , której nie było! Nie poniósł kosztów. Zwroty, odpowiednie oświadczenie dotyczą tylko zamówień odebranych!! Duża luka regulaminowa.
Z mojego punktu widzenia jest to duże nie dopatrzenia ze strony portalu Allegro. Daje możliwość zarobku nieuczciwym sprzedawcom na kosztach wysyłki.
W takim wypadku tylko odstąpienie od umowy ma zastosowanie. Choć nie wiem czy będą zwrócone koszty wysyłki. Proszę o odpowiedź.
@jacul3 Jeśli odstąpiłeś od umowy przed nadaniem paczki, to sprzedający powinien zwrócić Ci również koszty wysyłki. Jeśli pojawią się jakieś problemy ze zwrotem, to rozpocznij dyskusję.
@Client:38737588 Tak, możesz dać Zwrot przed wysyłką i przed dostawą towaru. Będzie To Twoje odstąpienie od umowy i sprzedawca nie wyśle już paczki, tylko odda pieniądze.
W takiej sytuacji musisz wypełnić formularz i wybrać sposób odesłania towaru, ale nie ma to większego znaczenia, bo odsyłać nie będziesz.
Jednak sprzedający zmienił status skoro nie ma anulowania zakupu, oczywiście możesz kliknąć zwrot zadziała podobnie, ale środki sprzedający może oddać do 14 dni.
@LEW433 Nie znasz regulaminu.
5.12.
W związku z udostępnieniem Kupującym Polityki zwrotów, o której mowa w art. 5.11 powyżej, Sprzedający posiadający Konto Firma lub będący Użytkownikiem prowadzącym działalność gospodarczą, zobowiązany jest do wypełnienia w całości odpowiedniego formularza warunków zwrotu Towarów, znajdującego się w zakładce “Warunki Zwrotów” i przypisać go do swoich Ofert, a także powinni realizować następujące zasady:
a. w przypadku odstąpienia od umowy przez Kupującego, gdy Towar nie został jeszcze wysłany przez Sprzedającego - dokonywać zwrotu środków wpłaconych przez Kupujących za zakupiony Towar, w ciągu 2 dni roboczych, licząc od dnia anulowania Transakcji przez Kupującego;
To 2 dni ma sprzedawca czy 14?
@Client:38737588
To 2 dni ma sprzedawca czy 14?
Jeżeli anulujesz zakup - to Allegro narzuca sprzedawcy 2 dni.
Jeżeli odstąpisz od Umowy - to zgodnie z przepisami Sprzedawca ma 14 dni (ale jak przedmiot zostanie wysłany to Ty masz 14 dni na zwrot towaru do Sprzedawcy, a on może wstrzymać się z wypłatą do czasu aż otrzyma rzecz z powrotem lub dowód jej odesłania (nie mylić z dowodem nadania przesyłki).
Jeżeli przesyłki nie odbierzesz to nie będziesz miał nawet dowodu nadania przesyłki ze zwrotem i możesz (nie musisz) być obciążony kosztami jej powrotu do Sprzedawcy.
Status widnieje "zakup opłacony" i tyle. Nie ma że oczekuje na nadanie, nie dostałam meila od sprzedawcy że otrzymał wpłate i zakup jest w realizacji.
Nie ma żadnej z tych 3 opcji. Jest tylko "zakup opłacony"
Został tylko wówczas zwrot.😁 Zadziała podobnie.