anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot przedmiotu spersonalizowanego ze względu na opóźnioną wysyłkę

Client:102760922
#8 Zapaleniec#

15.12 (czwartek) kupiłam kubek na tej aukcji:

https://allegro.pl/oferta/swiateczny-kubek-z-nadrukiem-na-prezent-mikolajki-9884303055

Jest to przedmiot personalizowany, bo trzeba wybrać wzór i imię.

Sprzedawca deklaruje wysyłkę w 24h - więc najpóźniej powinien paczkę nadać w piątek - ale do dzisiaj jej nie wysłał. Aktualny status: "w przygotowaniu".

Czy w związku z powyższym, mimo że to przedmiot spersonalizowany, mogę go zwrócić? Potrzebowałam go na prezent na jutro, ale już nie dojedzie. Teraz, po co mi ten kubek w dodatku z obcym imieniem?

oznacz moderatorów
15 ODPOWIEDZI 15

arkadius69
#11 Animator#

Prezent zostaw sobie na przyszły rok 🙂 

A tak na serio to sprzedający może robić ci pod górkę ze zwrotem 

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@Client:102760922 A patrzyłeś na przewidywany czas dostawy? > botam wygląda jak minimum po 4 dniach > tylko odbiór osobisty na następnu dzień > jeżeli zamówiłeś 15 to najwczesnie pojutrze > wchodzi weekend.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Client:102760922 

Podczas tworzenia tej oferty sprzedawca zadeklarował, że wyśle towar w ciągu 24 godzin.

Możesz reklamować, odstąp od umowy najlepiej w dyskusji 🙂

Napisz do sprzedawcy że rezygnujesz z powodu przekroczenia czasu nadania !!! nie czekaj jak wyśle bo to będzie nieładnie z Twojej strony 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Produkty personalizowane nie podlegają zwrotom
w dostawie masz wszystkie formy i czasy wysyłek
rzeczywiście coś tu allegro narąbało bo pod tekstem odbiór osobisty za 2 dni pisze z szablonu strony deklaruje wysyłkę w 24h czyli 2 wykluczające się opcje zwłaszcza jak wysyłki są w rozrzucie kilkudniowym

oznacz moderatorów

Client:102760922
#8 Zapaleniec#

@Ziolko39  Nie czepiam się czasu dostawy, tylko deklarowanego przez sprzedawcę czasu wysyłki. Gdyby wysłał w piątek, a nie doszło - OK, rozumiem okres przedświąteczny. Ale jak ma dojść, jak nie wysłane?

@kostas11  Nie ładnie z MOJEJ strony? 🙂

@az1rael  Wiem, że produkty personalizowane nie podlegają zwrotom - stąd moje pytanie. Bo to wyjątkowa sytuacja, kiedy sprzedawca nawalił, opóźniając wysyłkę. To nie ja mam kaprys i się rozmyśliłam.

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@Client:102760922 Skontaktuj się ze sprzedawcą i zapytaj się czy wysłał > Allegro czasami nie aktualizuje statusów przesyłek > u mnie jedna z przesyłek, która dostałem ze 3 mce temu ma cały czas status "w drodze"

A tak przy okazji to jeszcze jutro może dojechać.

oznacz moderatorów

Client:109199213
#12 Orędownik#

Cześć, @Client:102760922 .

1.

Prawo do odstąpienia od zawartej umowy na skutek zwłoki w wykonaniu zobowiązania (Twój przypadek) wynika z art. 491. § 1. Kodeksu cywilnego. Nie ma znaczenia, czy przedmiot umowy ma indywidualny, czy masowy charakter. Przed złożeniem oświadczenia o odstąpieniu od umowy możesz wyznaczyć sprzedawcy dodatkowy termin do wykonania z zagrożeniem, iż w razie bezskutecznego upływu wyznaczonego terminu będziesz uprawniona do odstąpienia od umowy. Tak też zrób.

2. 

Wybierając jeden z udostępnionych przez sprzedawcę wariantów towaru nie personalizujesz go, tylko wybierasz z gotowej oferty. W tym przypadku sprzedawca nie może odmówić konsumentowi prawa do zwrotu towaru bez podania przyczyny.

3.

Chociaż to forum nazywa się "Dyskusje kupujących", to odpowiadają tu prawie wyłącznie sprzedawcy. Weź to pod rozwagę oceniając te odpowiedzi.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

nie no imię na kubku nie jest formą personalizacji i co jeszcze nazwisko i adres ma być

oznacz moderatorów

Client:109199213
#12 Orędownik#

@az1rael Już miałem ochotę przytoczyć kilka argumentów (np. takich, że gdyby samo imię identyfikowało osobę, to ludzie nie potrzebowaliby nazwisk) i przepisów prawa, ale przejrzałem Twoje ostatnie wpisy i zdecydowałem, że z kimś takim nie będę dyskutować. EOT

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Jak się nie ma nic ciekawego do napisania to się siedzi cicho. Przytocz sobie to: 

Sposoby personalizacji produktów:

  • artykuły dostępne w kilku wariantach,
  • możliwość wyboru produktów przy pomocy filtrów i parametrów,
  • możliwość samodzielnego skomponowania zestawu (np. herbat lub słodyczy),
  • możliwość samodzielnego stworzenia produktu z dostępnych elementów (np. wybór łańcuszka i zawieszek do bransoletki lub stworzenie własnej kompozycji zapachowej perfum),
  • oferowanie rozszerzenia do produktu (np. etui na konkretny model telefonu),
  • rekomendowane artykuły,
  • imienna wiadomość dołączona do produktu,
  • możliwość wyboru sposobu zapakowania (np. na prezent). 
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

I popraw sobie według uokiku tym: 

  1. Umowy z przedmiotem świadczenia wykonanym według specyfikacji konsumenta.

Art. 38 pkt. 3 w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

Prawo zwrotu nie obejmuje zamówień, które konsument oczywiście z pomocą przedsiębiorcy spersonalizował, ponieważ stworzenie produktu pod wymagania konsumenta może spowodować utrudnienie jego dalszej odsprzedaży w razie odstąpienia od umowy.

W przepisie pojawia się pojęcie „nieprefabrykowana” należy to interpretować jako rzecz, która może być produkowana na masową skalę, ale jej ostateczny wygląd lub użyteczność zostaje dostosowana do indywidualnych potrzeb odbiorcy.

Przykład: zamówienie zasłon o określonych wymiarach z wyszytymi  inicjałami. 

Jak widzisz kubki są produkowanym na masowo skalę produktem a w ofercie kubka ostateczny wygląd jest dostosowany na życzenie klienta do określonego wariantu. Ponadto użycie imienia utrudnia jego odsprzedaż bo ogranicza liczbę klientów zainteresowanych zakupem do osób z tym imieniem lub dla osób z tym imieniem.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/metody-dostawy/przewidywany-czas-dostawy-twojej-przesylki-z8...

jest okres świąteczny i końca roku

na allegro najpierw odpowiada się na maile a potem przygotowuje przesyłki

 

allegro w momencie zakupu podaje czas dostawy za 11 - 14 dni w punkcie

jak rozumiem zapoznałaś się z tym terminem?

a także z regulaminem wybranego przewoźnika?

czwartek rano nierówny czwartkowi wieczorem

o zakupach w czwartek napisano już tu masę postów

przypominam także, że sprzedawcy zgłaszają ostatnio tutaj na forum złe funkcjonowanie

systemu allegro uniemożliwiające nadawanie wysyłek

 

przypominAm, że deklaracja SPRZEDAWCY odnośnie wysyłki towaru nie jest obligatoryjna bo tego zabrania regulamin serwisu

 

i oczywiście nie zapytałaś sprzedawcy przed zakupem czy twój termin otrzymania towaru jest realny do osiągnięcia?

oznacz moderatorów

Client:102760922
#8 Zapaleniec#

@RED  napisał(a):

i oczywiście nie zapytałaś sprzedawcy przed zakupem czy twój termin otrzymania towaru jest realny do osiągnięcia?


Czy ja piszę po chińsku?

Nie chodzi o żaden dzień dostawy, tylko o to, że sprzedawca zobowiązuje się wysłać towar w ciągu 24h, a tego nie robi. To z jego winy nie ma szans dotrzeć na czas, bo nie jest jeszcze w ogóle wysłany.

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@Client:102760922 A tutaj piszą po koreańsku? > przeczytaj sobie :

Skontaktuj się ze sprzedawcą i zapytaj się czy wysłał > Allegro czasami nie aktualizuje statusów przesyłek > u mnie jedna z przesyłek, która dostałem ze 3 mce temu ma cały czas status "w drodze"

A tak przy okazji to jeszcze dzisiaj może dojechać.

 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@Client:102760922 Od kiedy sprzedawcy zarządzają ofertami w czasie rzeczywistym?

Sprzedawca mógł wystawić tą ofertę 10lat temu, w wakacje gdy miał 3 zakupy dziennie

a teraz liczba zakupów mogła mu wzrosnąć okresowo do np: 100

dlatego allegro wprowadziło tzw przewidywany czas wysyłki

 

czas wysyłki na allegro jest niezgodny z ustawą konsumencką - serwis wprowadził takie de bilne ograniczenia i sprzedawcy nie mogą podawać np: przedziału czasu w jakim wysyłają lub zmieniać w zależności od dnia tygodnia

jak ktoś kupi towary w piątek wieczorem lub nawet w czwartek logicznym jest że sprzedawca będzie miał kumulacje wysyłek w poniedziałek

zwalasz na sprzedawcę winę, którą tak na prawdę ponosi allegro

nawet oficjalny sklep allegro wpadł w pułapkę głu poty własnych ustawień

https://allegro.pl/uzytkownik/Allegro/oceny?recommend=false&page=1

 

 

oznacz moderatorów