anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot towaru a pok

lill_y5
#7 Wielbiciel#

Zakupiłam towar jako nowy, otrzymałam używany (widoczne ślady).

Powiadomiłam sprzedawcę o zaistniałym problemie, dołączyłam zdjęcia po 15 minutach od odebrania paczki.

Sprzedawca twierdzi, że w tym czasie uszkodziłam towar.

Odmawia przyjęcia zwrotu, allegro umywa ręce twierdząc, że to nie jego sprawa.

Czy mogę liczyć po odesłaniu towaru na pokrycie szkody przez pok ?

oznacz moderatorów
13 ODPOWIEDZI 13

Client:44052296
#21 Demiurg#

@lill_y5 możesz zgłosić problem z transakcją. Tam przedstaw swoją racje a sprzedawca przedstawi swoją. Ja na twoim miejscu zgłosiłbym reklamacje a nie chcęć zwrotu.

oznacz moderatorów

lill_y5
#7 Wielbiciel#

Reklamacje mi odrzucił za negatywny komentarz 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

Kultura pełną gębą, zachowanie iście proponowane i opisane w ustawie konsumenckiej oraz kodeksie cywilnym

@lill_y5 "Reklamacje mi odrzucił za negatywny komentarz "

brawo, jako sprzedawca też bym odrzucił, za takie zachowanie

polskie przysłowie mówi: "jak Kuba Bogu tak Bóg Kubie"

i jeszcze bym podał takiego Kupującego do sądu

polecam art 191 kodeksu karnego

 

 

oznacz moderatorów

lill_y5
#7 Wielbiciel#

Nie wzbogaca się cudzym kosztem wysyłając używany towar w ofercie wystawiony jako nowy.

 

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@lill_y5  W jaki sposób odrzucił reklamację?  Odrzucił w dyskusji Allegro?  No to masz problem załatwiony  oznacz teraz  dyskusję jako nierozwiązaną  i  dostaniesz możliwość złożenia wniosku o odszkodowanie z Protect.

Prawidłowo to komentarz powinien być po zakończeniu sporu a nie na początku ale to nie powód żeby sprzedający tłumaczył  tym odmowę uznania reklamacji. Co na to Allegro?

oznacz moderatorów

lill_y5
#7 Wielbiciel#

Allegro umywa ręce i zakończyło spór jako rozwiązany na korzyść sprzedającego, pomimo zdjęć z widocznymi wadami bez możliwości wznowienia, ani zwrócenia się o allegro protect. Nie ma takiej opcji po zamknięciu, nie można zaznaczyć takiej opcji. 

oznacz moderatorów

Crow_Empire
#14 Krzewiciel#

@lill_y5  masz tam możliwość ponownego otwarcia dyskusji, zrób to i oznacz jako nierozwiązaną.

oznacz moderatorów

lill_y5
#7 Wielbiciel#

Ponownie zamknięto dyskusje. Sprzedawca pisze: "odrzucam", Allegro: "nie możemy kwestionować decyzji sprzedawcy" i zamyka dyskusje. Można więc wysłać szrot i problem ma ten, co to zamówił. 

oznacz moderatorów

Syrena_zT
Moderatorka
Moderatorka

@lill_y5 w takim przypadku istotnym jest z jakiego prawa korzystasz. Czy z odstąpienia od zakupu czy reklamacji. Sprzedający nie ma prawa odmówić przyjęcia zwrotu w ramach odstąpienia od umowy, natomiast jeżeli doszło do pomniejszenia wartości towaru w wyniku użytkowania przez kupującego, może pomniejszyć kwotę zwrotu. Widzę, że zgłosiłaś zwrot w ramach reklamacji, natomiast w dyskusji poinformowałaś, że odstępujesz od umowy. W takim przypadku powinnaś odesłać towar do sprzedawcy. Złożenie wniosku do Allegro Protect jest dostępne po 14 dniach od zakupu. 

   Alicja
   Moderatorka
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@lill_y5 tu masz mój wątek, gdzie allegro wypłaciło pieniądze z pok - gdzie reklamowany towar był sprawny,

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/dlaczego-pracownik-allegro-w-dyskusji-mi-g...

może dlatego, że osoba kupująca nie zaczęła od wystawienia negatywa, tylko w sposób kulturalny i metodyczny przedstawiała swoje racje (towar zwrócony był w stanie idealnym i do tego bez wad).

Są w polskich przepisach procedury jak należy postępować w w/w sytuacjach:

- złóż reklamację na niezgodność towaru z umową

- określ swoje roszczenie

- odeślij towar

- czekaj na odpowiedź w terminie ustawowym

 

a nie negatyw

następnie bzdurne wykluczające się roszczenia i nie odesłanie produktu

cyt:

Widzę, że zgłosiłaś zwrot w ramach reklamacji, natomiast w dyskusji poinformowałaś, że odstępujesz od umowy.

 

 

 

oznacz moderatorów

lill_y5
#7 Wielbiciel#

Dziękuję za złote rady. Może problemu by nie było gdybym otrzymała towar nowy, a nie używany, bo takiego nie zamawiałam. 

Jak mam zwrócić towar w stanie idealnym i bez wad, skoro w takim go nie otrzymałam. 

Paczkę miałam nadać natychmiast ? Przecież w momencie zlecenia zwrotu paczki - otrzymałam automatyczną info dot. zwrotu, że środki nie zostaną mi po zwrocie zwrócone z tyt. odstąpienia, bo sprzedający nie wyraża na to zgody. 

Mój błąd polegał na tym, że nie przeczytałam negatywnych komentarzy dot. sprzedawcy, gdzie klienci pozostali bez towaru i bez zwrotu pieniędzy 😞

oznacz moderatorów

Syrena_zT
Moderatorka
Moderatorka

@lill_y5 to ty określasz, z jakiego prawa korzystasz. W tym przypadku lepszym rozwiązaniem było skorzystanie z reklamacji. Gdzie otrzymałaś komunikat, o którym piszesz? Sprawdziłam i w ofercie nie ma ograniczenia zwrotu. Jak dokładnie brzmiał komunikat, który ci się wyświetlił? 
obecnie masz dwie możliwości: odesłać towar do sprzedawcy w ramach odstąpienia lub skontaktować się z nami przez formularz i poprosić doradcę o wznowienie dyskusji. 

   Alicja
   Moderatorka
oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@Syrena_zT   Teraz  dopiero to kupującej tłumaczysz?  Dlaczego nie było wyczerpujących informacji, pouczeń na  stronie  składania  wniosku zwrotu lub reklamacji?

Napiszcie gdzieś  podczas korzystania z zakładek że ze zwrotów lub reklamacji może korzystać tylko użytkownik  posiadający dyplom SGH, no ostatecznie Collegium Humanum może być.

Bo jeśli nie  mają dyplomów  to normalni maluczcy narażeni sa na szykany zarówno ze strony sprzedających jak i Allegro.

A czytałem gdzieś że nadmiar dymków i popupów jest na stronach?

oznacz moderatorów