Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry .
Zakupiłem nową stację parową Philips , rozpakowałem starannie i użyłem w celu sprawdzenia czy wszystko działa . Okazało się że stacja nie działa tak jak powinna zamiast pary wydobywa się duża ilość wody( to znana usterka jak się okazało) . Zgłosiłem zwrot do sprzedawcy z opisem że stacja jest uszkodzona leje się woda . Stację spakowałem w Orginalny karton i wszystko zapakowałem idealnie tak jak otrzymałem. Po tygodni sprzedający twierdzi że produkt nie jest uszkodzony i odrzuca reklamację . Ja mu odp że tym bardziej jak dla niego produkt jest sprawny może sprzedać komu innemu i odstępuje od umowy a żelazko odesłałem w stanie nienaruszonym.
Odp sprzedawcy :
Oczywiście, jeżeli zwraca Pan towar, kwota zwrotu zostanie pomniejszona, ponieważ towar wrócił do nas w stanie zmienionym, używanym i nie nadaje się do dalszej sprzedaży jako nowy. Jest to prawo które przysługuje sprzedającemu
Czy sprzedający ma prawo pomniejszyć kwotę ? Żelazko było raz odpalone i nie nosiło śladów użytkowania do tego uszkodzone . Mam konto na allegro 20 lat ale takich numerów nie miałem .
@.rado. bo jak coś nie działa, to składa się reklamację, a nie zwrot, teraz sprzedawca może pomniejszyć kwotę zwrotu
Złożył Pan reklamację, a sprzedający ją odrzucił i Pan się z tym nie zgadza, tak?
To sugeruję zapytać Rzecznika Konsumentów co dalej robić.
Jeżeli ma Pan dowody na tę znaną usterkę, warto je rzecznikowi pokazać.
Bo złożył Pan reklamację, prawda?
@Client:35386082 jeśli leci woda zamiast pary, to chyba nie trudno udowodnić wadę produktu🤔
Zgłosiłem zwrot , choć sprzedawca twierdzi że produkt nie jest wadliwy
Sprzedający musi uzasadnić odrzucenie reklamacji, masz prawo do odwołania ale udaj się po poradę do miejskiego rzecznika konsumentów, warto. Ale jak ty chcesz to jako zwrot to ma prawo obniżyć zwrot ale także to uzasadnić i nie z "kapelusza".
To ja czegoś nie rozumie mam prawo do zwrotu w terminie 14 dni bez podania przyczyny , produkt jest uszkodzony chyba mam prawo do zwrotu . Jak bym chciał reklamować wysłał bym na gwarancję
@.rado. no własnie nie rozumiesz, zwrot można zrobić tylko pełnowartościowego towaru, a jak coś jest nie zgodne z opisem, to reklamacja
Ten produkt nie był nadmiernie użytkowany został raz włączony nie nosi śladów użytkowania ! Czy przy reklamacji jest całkowity zwrot środków , czy naprawa ?
@.rado. przy pierwszej reklamacji, to sprzedający decyduje, czy naprawi usterkę , czy wyśle nowy towar, czy zwróci gotówkę
Jak bym chciał to reklamować wysłał bym na gwarancję producenta . Produkt ma wadę i robię zwrot , zawsze tak robiłem i nie było problemu
@.rado. ja też nie lubię konfliktów i zawsze zwracam kasę (zaraz mnie sprzedawcy zlinczują ), ale prawnie tak to wygląda, jak nie działa, to reklamacja 😉
@.rado. A to błąd na gwarancję do gwaranta, ale masz własny wybór, Zgłaszasz zwrot więc sprzedający ma prawo pomniejszyć zwrot, zgodnie z prawem.
Zgodnie z prawe jeśli produkt jest nadmiernie użytkowany i nosi ślady użytkowania , a w moim przypadku odesłałem w stanie oryginalnym , nawet tak spakowałem . Gdybym zgłosił zwrot bez podania przyczyny pewnie by nawet nie wiedział że był używany ale ja dobry chciałem opisać usterkę dla dobra sprzedawcy
@.rado. Zgodnie z prawe jeśli produkt jest nadmiernie użytkowany i nosi ślady użytkowania- nie. Ty masz prawo do sprawdzenia tak jak to się robi w sklepie stacjonarnym. A tu opisujesz że używałeś: Zakupiłem nową stację parową Philips , rozpakowałem starannie i użyłem w celu sprawdzenia czy wszystko działa . Okazało się że stacja nie działa tak jak powinna zamiast pary wydobywa się duża ilość wody( to znana usterka jak się okazało) . Zgłosiłem zwrot do sprzedawcy z opisem że stacja jest uszkodzona leje się woda więc jest to wada i należy reklamować a nie zwracać.
@.rado. jak byś kłamał, ze nie używałeś, to może zwrot by "przeszedł", ale jak napisałeś, że sobie sprawdziłeś, no to towar używany i tylko reklamacja, lub nie pełny zwrot
Podpowiedzcie co mam zrobić , zamknąć dyskusję i poprosić sprzedającego o odesłanie niby sprawnego żelazka . A jeśli problem ze stacją się powtórzy nagrać dowody i składać reklamację przez allegro ?
@.rado. jeśli żelazko ma wady, to nikogo nie przepraszaj , tylko złóż reklamację, a jak masz dowody, to jeszcze lepiej
@LEW433 ja nic nie sugeruję, tylko przedstawiam fakty, a Ty tyle lat na Allegro i jeszcze nie wiesz, że ci którzy konfabulują dostają zwrot z AP🤔