Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam serdecznie mam pytanie kupiłam gitarę po czym ja zwróciłam w oryginalnym opakowaniu i wraz z nalepka szklo( minęło 5 dni od zakupu )wczoraj sprzedający mi pisze że zwrot dotarł do niego uszkodzony przez firmę kurierska i w takim wypadku ja mam ubiegać się o odszkodowanie od firmy kurierskiej bo on nie ponosi odpowiedzialności za przesyłkę uszkodzona w transporcie moje pytanie jest takie czy to nie sprzedający powinien ubiegać się o odszkodowanie i czy może mi odmówić zwrotu kosztów gitary jeżeli wie że zawiniła firma kurierska
@LEW433 nie są stroną w smarcie bo to jest zwrot w smarcie a nie wysyłka od kupującego. Usługę smart nabywa kupujący u allegro i tam ma 1 darmowy zwrot przez allegro zapewniony nie przez sprzedawcę
@LEW433 "kupujący już odstąpił od umowy zakupu- nie jest właścicielem przedmiotu" No tak ale w momencie zakupu sytuacja jest odwrotna. Towar jest własnościa kupującego już w momencie zaplaty lecz za przesyłke, jej spakowanie i dostarczenie - odpowiada sprzedwca.
W momencie zwrotu sytuacja sie odwraca - kupujący nie jest juz włascicielem lecz nadal odpowiada za zwrot towaru do sprzedającego ( dlatego ten może sie wstrzymać ze zwrotem środków do momentu otrzymania produktu lub dowodu jego nadania)
Tu nie ma znaczenia co sie komu podoba a co nie . Przepisy są jasne.
@_Likos_ Nie Ja ustalam regulamin Allegro ani prawo konsumenckie, pisz gdzie trzeba, na barykady, protesty, a nie pretensje do kupującego.
@LEW433 ależ ja nie protestuje. Ja sie w pełni zgadzam z obowiązującym prawem. Tylko należy go przestrzegac.
Art 34 UoPK w całosci jasno o tym mówi
Zarówno o obowiązku zwrotu towaru jak i o możliwości pomniejszenia zwracanej kwoty.
Obowiązek udowodnienia, że do uszkodzenia przesyłki i ewentualnie towaru w środku doszło na skutek transportu przez firmę kurierską, musi udowodnić sprzedawca, do którego miał trafić zwrot. Warto spisać wtedy w obecności kuriera protokół szkody, nawet jeśli stan przesyłki wywołuje, chociażby minimalne wątpliwości. Nawet jeśli przesyłka lub towar w środku zostały uszkodzone, to sprzedawca nie może odmówić zwrotu pieniędzy osobie kupującej od niej towar.
Wszędzie są takie informacje
@_Likos_ oczywiście że się nie powinno zgadzac bo mi moderacja w tym roku zdementowała ten screenshoot lwa na pt wyrwaleś wypowiedź moderatorki z kontekstu i tak nie jest ale lew upiera sie zawsze bo mu ten chłam do jego narracji pasuje
Cześć @donia1231231. Jeśli odesłana przez Ciebie przesyłka została uszkodzona w transporcie, ale sprzedający paczkę odebrał, to tylko sprzedający jest uprawniony do złożenia reklamacji. Jeśli sprzedawca nie podjąłby przesyłki (odmówił przyjęcia od kuriera), to wtedy prawo do zgłoszenia reklamacji byłoby po Twojej stronie.
Nie zgadzam się, jeżeli był zwrot ze Smartem to co kupującego wiążę z przewoźnikiem? To wg twojej teorii przesyłka jest wasza i wy - Allegro powinniście składać reklamacje.
No i widzicie, drodzy sprzedający, dlaczego w przypadku odstąpienia przed dostawą kupujący nie powinien odbierać przesyłki? Nieważne, że towar nie jego. Nawet gdyby paczki nie rozpakował, odpowiedzialność za przesyłkę spada na niego. A Allegro umywa rączki.
@MiMary Jeśli odesłana przez Ciebie przesyłka została uszkodzona w transporcie, ale sprzedający paczkę odebrał, to tylko sprzedający jest uprawniony do złożenia reklamacji. Jeśli sprzedawca nie podjąłby przesyłki (odmówił przyjęcia od kuriera), to wtedy prawo do zgłoszenia reklamacji byłoby po Twojej stronie.
Dlaczego wprowadzacie użytkowników w błąd? Wszyscy mają składać reklamację tylko nie Allegro?
Allegro ma umowy z dostawcami. Allegro jest nadawcą przesyłek Smart. Allegro jest uprawnione do składania reklamacji i udziela sprzedającym pełnomocnictwa w tym zakresie.
Cytat z Waszego dokumentu pełnomocnictwa: "Działając w imieniu Allegro sp. z o.o. [...], będąca podmiotem uprawnionym do złożenia reklamacji związanych z usługami świadczonymi przez dostawców usług pocztowych, przewozowych i spedycyjnych w Serwisie Allegro, w ramach usługi allegroSmart!, [...] niniejszym udzielamy pełnomocnictwa: Sprzedającemu..."
@MiMary Jeśli odesłana przez Ciebie przesyłka została uszkodzona w transporcie, ale sprzedający paczkę odebrał, to tylko sprzedający jest uprawniony do złożenia reklamacji. Jeśli sprzedawca nie podjąłby przesyłki (odmówił przyjęcia od kuriera), to wtedy prawo do zgłoszenia reklamacji byłoby po Twojej stronie.
Po przeanalizowaniu przepisów prawa pocztowego i przewozowego - zwracam (częściowo) honor. Rzeczywiście w świetle tych przepisów po doręczeniu przesyłki tylko odbiorca jest uprawniony do wniesienia reklamacji / dochodzenia roszczeń u przewoźnika. Dostawcy (między innymi PP), którzy przyznają takie uprawnienia nadawcom, po prostu nie stosują się do tych przepisów i robią to na własną odpowiedzialność.
Nie można jednak zgodzić się z twierdzeniem, że to kupujący powinien zgłosić reklamację, jeśli przesyłka nie została doręczona sprzedającemu. Podmiotem uprawnionym jest w takim wypadku nadawca, a nadawcą przesyłek w ramach usługi Smart jest w świetle prawa Allegro (jako podmiot, który zawarł umowy z dostawcami).
Allegro stanęło po mojej str ale od sprzedające cisza dalej
@donia1231231 Nie daj się wciągnąć w żadne rozgrywki, trzymaj się swojej racji, zwróci Ci a jak nie to Allegro zwróci.
Jak zakończyła się sprawa?
mam podobną sytuację i czekam na odzew Allegro.