Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Zakupiłem łóżyska 2 szt do auta (zamówione 3 kwietnia). Próba przekładki dopiero 02.05 ( brak czasu i praca na 3 zmiany) i jak się okazuje łożyska są niedobre. Sprzedawca w opisie produktu napisał , że w/w towar pasuje do modelu auta "X" (1998-2004), modelu "Y" (2002-2012) i modelu "Z" (2001-2010) . O ile do pierwszego modelu łożyska te mogą pasować , tak do dwóch pozostałych już niekoniecznie, gdyż auta od połowy lipca 2006 (wymogami lub nakazami UE) pordukowane są standardowo z układem ABS i takie łożyska mają już inną konstrukcję-ogólnie rzecz ujmując. W swojej ofercie sprzedaży sprzedawca nie umieśćił żadnej informacji czy łożysko/a są do aut z ABS czy też nie.Krótko mówiąc według mnie opis produktu jest niekompletny. Czy mam prawo dochodzić swoich praw po tych 14 dniach i żądać np. zwrotu pieniędzy?? Czy ktoś z kupujących spotkał się, bądź miał podobną sytuację ?? Pozdrawiam.
Nie. Miałeś 14 dni. Poza tym to Ty, kupując, powinieneś wiedzieć, czego wymagasz i czy zakupione elementy będą pasować. Możesz co prawda spróbować reklamacji, ale ja bym takową odrzucił, jako że były podane wszelkie niezbędne informacje. Jedyne, co możesz zrobić - zamiast kombinowania, jak okpić sprzedawcę - to po prostu zadzwonić do niego i spróbować się dogadać.
Śmiem się niezgodzić. W ofercie było jak byk napisane,że łożysko jest do Mazdy i Forda. Z Forda lista 44 modeli (w tym mój) gdzie podany jest model,rok produkcji,pojemność ,kod silnika. To wszystko się zgadza, a część jednak nie pasuje. Co więcej mam sprawdzić lub podać sprzedającemu przed zakupem?? Numer VIN pojadu którego i tak nie jest w stanie sprawdzić ??
I nie oceniaj ludzi pochopnie Vryko, bo nie mam zamiaru nikogo okpić, a jedynie zaczerpnąć informacj i opini innych użytkowników. Chyba po to zostało stworzone Allegro Gadane, czyż nie ??
@stg3s Muszę przeprosić i przyznać Ci rację - żle odczytałem Twój wpis - wydawało mi się, że to sprzedający napisał o tych ewentualnych niezgodnościach, a to był Twój dopisek. Tak że sorry, xyz napisał prawidłowo.
@stg3s Jeśli przedmioty są niezgodne z opisem, czyli w tym przypadku łożysko nie pasuje do samochodu, do którego miało pasować, możesz złożyć reklamację. Reklamować masz prawo 2 lata od daty zakupu. Przy uznanej reklamacji sprzedawca wymienia Ci towar na swój koszt, a przy zwrocie wpłaty oddaje także koszt odesłania.
Dzięki xyz96 za odpowiedz i zainteresowaniem tematem.Towar jest zgodny z opisem, ale jak napisałem wyżej, opis jest jakby niedoprecyzowany.Kupując cześći-samochodowe- w sklepach stacjonarnych też nic więcej się nie podaje poza marką modelem,rocznikiem,pojemnością i kodem silnika(opcjonalnie). W razie wątpliwości sprzedawca w sklepie-stacjonarnym-informuje,że jest kilka rodzaji, a nie jak w tym przypadku podpiąć część do całych lat produkcji auta.
Po części tak też myślełęm jak Ty,ale nie byłem do końca przekonany, czy to będzie jak zwrot czy reklamacja. Reklamację wiązałem raczej z częścią która powiedzmy się psuje etc. Zostaje telefon do sprzedającego z wyjaśnieniem. Dzięki bardzo. Pozdrawiam
Reklamacja ma miejsce nie tylko wtedy, gdy towar się psuje, także w każdym innym przypadku, gdy rzecz odbiega od opisu, albo jest niezgodna z umową. U ciebie sytuacja jest moim zdaniem prosta - przedmiot nie pasuje do samochodu, do którego miał pasować. Nie załatwiaj tego na telefon, złóż pisemną reklamację, poczytaj o reklamacjach w sieci.
To będzie mój debiut 🙂 Zawsze wszystko było ok i się zgadzało. Kupowałęm ze Smartem do paczkomatu.Wzakładce "Reklamacje" u sprzedającego jest napisane,że towar należy odesłać z wypełnionym formularzem. Ale skąd formularz ?? Proszę o pomoc- pokierowanie co jak teraz zrobić, żeby miało to ręce i nogi.Z góry dziękuję .:)
I czy muszę informować sprzedającego o reklamacji??
Pismo reklamacyjne to nic trudnego. Podajesz dane sprzedawcy, swoje dane, datę zakupu, numer oferty, nazwę towaru, opisujesz wadę (niezgodność z umową), podajesz żądania - naprawa wymiana, zwrot wpłaty. Nie ma lepszego formularza, niż ten ze strony UOKiK; https://www.uokik.gov.pl/wzory_pism.php
O reklamacji nie trzeba oddzielnie informować, pismo reklamacyjne wysłane osobno lub wraz z towarem - to wystarczy.
Reklamacje na podstawie rękojmi, krok po kroku - https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/
Rozumiem.Wypełniam druk z pierszego linku wysyłam razem ze spakowanym towarem.Wysyłam na swój koszt?? Ktoś to ode mnie odbiera ??
Na Allegro->Sklep-> Formularz zwrotów znalazłem "Wybierz rodzaj zwrotów " i po wybraniu "Reklamacja"przekierowuje on na stronę DHL-a gdzie podajemy szczegóły, dane kontaktowe etc w kroku pierwszym. Krok drugi to dane nadawcy a krok trzeci to sposób nadania. To też dobry sposób ?? Czy lepiej posłużyć się tym co napisałeś wyżej ?? Sorry jeśli Cię zamęczam 🙂
Tak, wypełniasz druk i odsyłasz razem z towarem na swój koszt, najtańszą wysyłką rejestrowaną, za którą zwraca Ci sprzedawca, ponieważ zgodnie z prawem odesłanie do reklamacji odbywa się na koszt sprzedawcy. Sprzedawca może też zaproponować, że sam odbierze przedmiot. Jeśli masz wątpliwości jak odesłać, ponieważ procedura odesłania w ramach reklamacji na stronie sprzedawcy jest niejasna, najlepiej zapytaj o to sprzedawcę w Dyskusji, będzie miał 24 godziny na odpowiedź. https://allegro.pl/dyskusje/nowa
Ja w przypadku reklamacji zawsze tak pytam i zawsze szybko otrzymuję wyjaśnienie, jak mam odesłać.
Bardzo Ci dziękuję za obszerne wyjaśnienie sprawy 🍻. Mam nadzieję, że sprzedający poczuje się do rychłej odpowiedzi. Pozdrawiam.:)
@stg3s bo to jest też trochę wina allegro. Od kiedy wprowadzili te dziwne wymuszone modele aut do, których rzekomo pasuje towar to jest porażka. Nie ma czegoś takiego w branży motoryzacyjnej jak idealne spasowanie do modelu po roczniku i pojemności, czy nawet typie silnika. Allegro tego nie rozumie i wciska na siłę te modele aut, które powinno się wybrać wystawiając aukcję w dziale motoryzacja.
Je tego nie stosuję i staram się wszystkie informacje wrzucić w opis aukcji, niestety w motoryzacji często jest tak, że trzeba zdemontować część i dosłownie przy zamówieniu pokazać to co było przy aucie, bez tego nawet nr vin i cała reszta nic nie pomogą 🙂
Zgadzam się. Przekaz informacji-rzetelny- to podstawa.
Mnie zastanawia czy liste pasujących modeli podał sprzedający czy allegro.
Mozna zauwazyc, że ostatnio we wszystko chcą ingerować i wlasnie przez takie postepowanie może dochodzić do nieporozumień
Nie wiem,nie mnie to oceniać. Niech sami to sobie wyjaśniają jak coś allego-sprzedający.
A czy te 14 dni to są dni robocze? Czy ogólnie 14 dni? I czy to się liczy od dnia zakupu? Czy od dnia otrzymania towaru?
mador11 od dnia otrzymania towaru 14 dni kalendarzowych
@mador11 14 dni kalendarzowych od momentu otrzymania towaru. Tyle jest na odstąpienie od umowy - czyli napisanie do sprzedawcy maila (najprościej zrobić zwrot poprzez allegro)
Od momentu złożenia pisemnego odstąpienia od umowy masz 14 dni na odesłanie towaru. Tyle samo ma sprzedający na zwrot wplaty.