anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot towaru po upływie 180 dni

przemek-34
#8 Zapaleniec#

Witam. Potrzebuję pomocy...W listopadzie kupiłem iphona powystawowego, sprzedający nie określił żadnych wad które obniżyły jego cenę. Ogólnie przez ok 4 miesiące wszystko było ok. Po tym czasie zaczęły się problemy z dotykiem. Po kontakcie ze sprzedającym telefon wysłałem na gwarancję. Zapewniał że wyświetlacz będzie zamiennikiem wysokiej jakości. Został wymieniony, niestety na bardzo niskiej jakości. Nie jestem ekspertem ale widać to gołym okiem. Zgłosiłem to ponownie, napisałem reklamację ale sprzedający zlekceważył to i odniósł się do innej wady ekranu, proponując ponowne wysłanie go na serwis w celu stwierdzenia usterki. Czy mogę zwrócić telefon i zażądać zwrotu pieniędzy po tak długim czasie?

oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5

kostas11
#21 Demiurg#

@przemek-34 jeśli wada dalej występuje ( druga reklamacja ) możesz odstąpić od umowy i tu sprzedawca nie może odmówić  🙂

§  1. 
Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.
§  2. 
Jeżeli kupującym jest konsument, może zamiast zaproponowanego przez sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby kupującego inny sposób zaspokojenia.
§  3. 
Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość rzeczy z wadą pozostaje do wartości rzeczy bez wady.
§  4. 
Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
________
Κώστας
oznacz moderatorów

przemek-34
#8 Zapaleniec#

Dzięki za pomoc, Pozdrawiam.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Po pierwsze reklamuj nie na gwarancji tylko z tytułu rękojmi i za towar odpowiada sprzedajacy, druga reklamacja i masz prawo w niej żądać zwrotu środków: https://www.rzetelnyregulamin.pl/pl/a/reklamacja-towaru-kupionego-w-internecie-od-osoby-prywatnej

jeżeli nie odzywa się albo nie odpisuje to napisz tu a pomogą Ci: https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5...

oznacz moderatorów

przemek-34
#8 Zapaleniec#

Dzięki za pomoc, jutro będę działał w tej sprawie. Pozdrawiam.

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@przemek-34 
Po kontakcie ze sprzedającym telefon wysłałem na gwarancję.
Przy pierwszej reklamacji zgłosiłeś ją z tytułu gwarancji (prawdopodobnie gwarancji sprzedawcy bo w przypadku gwarancji producenta urządzenia - części używane do takich napraw są oryginalnymi częściami zamiennymi pochodzącymi od producenta, a nie zamiennikami wyższej lub niższej jakości).

Zgłosiłem to ponownie, napisałem reklamację
Z gwarancji czy rękojmi ?

Czy mogę zwrócić telefon i zażądać zwrotu pieniędzy ?
Możesz żądać zwrotu zapłaconej kwoty już przy drugiej reklamacji z tytułu rękojmi dotyczącej istotnej wady tej samej części.
W Twoim przypadku nie wiemy czy do tej pory złożyłeś choćby jedną reklamację z rękojmi (czy dotychczasowe były reklamacjami z gwarancji) ?

 

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów