Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, mam taką sytuację zamówiłam przedmiot, który nie spełnił moich oczekiwań, zrobiłam zwrot. Sprzedający odebrał towar w stanie uszkodzonym, teraz twierdzi że to ja powinnam dochodzić roszczeń od firmy kurierskiej.
A pytanie brzmi?
Jeżeli to zakup w Smarcie to:
@LEW433 nie wprowadzaj w błąd za moderatorką. Sprzedawca też nie zawierał umowy z przewoźnikiem, jakby zawarł, to nie potrzebowałby pełnomocnictwa. Reklamacje odnośnie usługi Allegro Dostawy należy składać do Allegro. Zgodnie z regulaminem Allegro, ale przede wszystkim przepisami prawa.
https://allegro.pl/regulamin/zalacznik/16
@aniolek2506 reklamację składasz do Allegro na podstawie art. 6.9 powyższego regulaminu usługi dostawy:
Reklamacje dotyczące sposobu realizowania przez Dostawcę Usługi Zwrotu Towaru składane są przez Kupującego bezpośrednio Spółce za pomocą formularza kontaktowego dostępnego pod adresem: https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=2c798b65-a629-4d86-8fde-ab93de1c4166
@aniolek2506 poinformuj też sprzedawcę, że zgodnie z prawem pocztowym, jeśli odebrał on przesyłkę i stwierdził uszkodzenie po odbiorze, to zobowiązany jest do zgłoszenia tego przewoźnikowi i spisania protokołu szkody do 7 dni od odbioru. Inaczej naraża się na odpowiedzialność odszkodowawczą za niedopełnienie staranności.
Poza tym zgodnie z tym samym prawem, po odbiorze przesyłki reklamować jej stan może wyłącznie adresat.
Spróbuj mu przedstawić ten zapis i zobacz jak zareaguje. Oczywiście sprzedawca ma prawo (na podstawie ustawy o prawach konsumenta), potrącić ze zwracanej Ci kwoty wartość szkody w zwracanym towarze. Wtedy zostanie przepychanka za pośrednictwem rzecznika praw konsumenta i później sądu.