Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Zwróciłem produkt poprzez darmowe zwroty smart i ten też formularz wypełniłem, jednak sprzedawca nie chce zwrócić wpłaty ponieważ karze mi wypełnić inny formularz reklamacyjny z zewnętrznej strony z zaakceptowaniem tamtego regulaminu, co w ogóle nie ma sensu ponieważ po pierwsze to nie reklamacja a zwykły 14 dniowy zwrot, po drugie w warunkach reklamacji nie ma żadnej wzmianki o formularzach zewnętrznych, a po trzecie to zwrot poprzez allegro więc chyba formularz allegro w tym momencie powinien wystarczyć, ma prawo żądać wypełniania tego formularza ponieważ nie ukrywam, że to pierwsza taka sytuacja i nie chce mi się wypełnić i pocztowego tego odsyłać...
@zbyniek16081996 Nie musi być żaden formularz, ten w allegro nie spełnia warunków prawa chociaż sprzedajacy nie sprawiają kłopotów, masz dwa wyjścia napisz w mailu, wiadomości do sprzedającego ze odstępujesz od umowy zakupu, drugi otwierasz dyskusję i z pewnością zaraz zwróci: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa
@zbyniek16081996 z Twojego opisu wynika że przy zwrocie zaznaczyłeś reklamację ( zwrot to czynność, ważny jest powód odstąpienie czy reklamacja )
I tu zaczyna się problem i wadliwy system allegro, bo masz rację przy odstąpieniu nic nie trzeba robić bo sprzedawca dostaje do wygenerowania pdf
Problem się zaczyna jak zaznaczysz powody z działu reklamacja tu sprzedawca nie ma żadnego formularza i żeby to poprawnie zaksięgować i żeby się papiery zgadzały musisz wypełnić pismo reklamacyjne 😞 ( nie musi być ze strony sprzedawcy są gotowce, możesz wypełnić i podesłać na maila )
Na przyszłość warto rozróżnić odstąpienie od reklamacji, mniej potem problemów 😞
powód: nie pasuje mi więc to nie żadna reklamacja
@zbyniek16081996 jeśli faktycznie zaznaczyłeś opcje z odstąpienia napisz mu żeby se wygenerował pdf z odstąpieniem 🙂 jak będzie się ociągał rozpocznij dyskusje 🙂
@zbyniek16081996
po pierwsze to nie reklamacja a zwykły 14 dniowy zwrot,
Primo: zwrot = odesłanie
Wypełniając formularz ZWROTu na Allegro musiałeś wybrać powód odesłania (czyli zwrotu) :
odstąpienie albo reklamacja.
Z Twojego opisu wynika, że wybrałeś REKLAMACJA (a nie ODSTĄPIENIE)
po drugie w warunkach reklamacji nie ma żadnej wzmianki o formularzach zewnętrznych,
Secundo: Jeżeli wybrałeś REKLAMACJA, to poza wskazaniem powodu reklamacji (np. wskazaniem wady rzeczy) powinieneś wskazać żądanie (roszczenie).
Złożenie reklamacji bez wskazania roszczenia jest w mojej opinii: bezcelowe (nawet w przypadku jej uznania przez Sprzedawcę - Sprzedawca wystarczy że zadośćuczyni żądaniu, które wskazałeś (gdy nie wskazałeś: nie musi podejmować żadnych czynności).
a po trzecie to zwrot poprzez allegro więc chyba formularz allegro w tym momencie powinien wystarczyć
Tertio: Jeżeli wskazałeś jako powód zwrotu: REKLAMACJĘ - to formularz Allegro najczęściej nie wystarcza. Formularz ten nie wymaga od Kupującego (a polityka informacyjna Allegro pozostawia w tym zakresie wiele do życzenia) podania przewidzianych prawem elementów koniecznych do uznania reklamacji za złożoną w należyty (nie wadliwy) sposób.
Jeżeli Sprzedawca udostępnia własny formularz reklamacyjny - to możesz (nie musisz) z niego skorzystać. Trudno będzie sprzedawcy podnosić zarzut wadliwego złożenia reklamacji (jak może być gdy skorzystasz wyłącznie z formularza Allegro).
@LEW433
... ten w allegro nie spełnia warunków prawa chociaż sprzedajacy nie sprawiają kłopotów, masz dwa wyjścia ...
Odleciałeś !
powód zwrotu: nie pasuje mi więc to nie żadna reklamacja