Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam wszystkich. Mam pytanie odnośnie zwrotu towaru z winy sprzedającego. Zamówiłam produkt personalizowany, który został niestety niestarannie wykonany. Zamierzam go zwrócić. W zasadach zwrotu jest tylko opcja zwrotu 'na własny koszt'. Dlaczego jednak mam płacić za przesyłkę zwrotną skoro to przez niedbalstwo sprzedającego muszę oddać towar? Nie dość, że cały proces zamówienia szedł z nim jak po grudzie, to jeszcze mam pokrywać koszty zwrotu z jego winy? Proszę o podpowiedź, czy można to jakoś obejść, tj. żeby to sprzedający pokrył koszty zwrotu, bo uważam że tak będzie sprawiedliwie. Z góry dziękuję za podpowiedzi.
na własny koszt, ale w przelewie kupujący za to ma zwrócić, tak wiec to będzie na jego koszt...kupujący na zwrócić najtańszy dostępny sposób zwrotu...jesli powodem jest wada towaru
Produktów personalizowany nie można zwracać. Takie możesz tylko reklamować. Z racji tego że produkt jest niewłaściwie wykonany możesz odesłać produkt do sprzedawcy który musi rozpatrzyć twoją reklamację. W przypadku uznania zwraca Ci wszystkie koszty (wysyłka+towar+koszt zwrotu).
@josephine26 Nie myl zwrotu bez podania przyczyny z reklamacją z powodu wad. Odeślij towar, wyślij dodatkowo mailem krótkie pismo reklamacyjne, zażądaj wymiany towaru na zgodny z opisem lub zwrotu wszystkich kosztów. Sprzedawca ma obowiązek zwrócić Ci koszt odesłania. W piśmie zaznacz, że to reklamacja z rękojmi. Jeśli będzie problem ze zwrotem wszystkich kosztów, otwórz spór i poproś tam o pomoc Allegro; https://allegro.pl/dyskusje/nowa
W formularzu zawrotu na Allegro też napisz, że to reklamacja z rękojmi.
josephine26 to jest reklamacja , w tym przypadku sprzedajacy musi Ci zwrócić wszystkie środki .
@josephine26 Na taki produkt personalizowany (czyli na zamówienie) i jego zwrot musi wyrazić zgodę sprzedawca. Za to możesz go reklamować a przy uznanej reklamacji sprzedawca, gwarant musi usunąć istotne wady, wymienić na nowy bez wad lub zwrócić pieniądze rozwiązując tym samym umowę i ta forma jest bezpłatna dla Ciebie.
Czy przy reklamacji mam wybór sposobu rozwiązania sprawy, czy sprzedający może go narzucić? Ja chcę zwrócić towar i odzyskać pieniądze. Nie chcę nowego produktu, bo nie mam już zaufania do tego sprzedawcy.
@josephine26 Tak, możesz odstąpić od umowy w ramach reklamacji i żądać zwrotu wszystkich kosztów. Napisz to w piśmie reklamacyjnym. Poczytaj o rękojmi na stronie UOKiK.
To Ty decydujesz o swoim żądaniu, nie sprzedawca.
@josephine26 jeśli niezwłocznie i nie będzie wiązać się to z nadmiernymi niedogodnościami dla klienta może wymienić lub naprawić szkodę 😞
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/#rkjm04
Dopiero przy drugiej reklamacji możesz odstąpić bez żadnych problemów 🙂
@josephine26 jak zrobisz zwrot to pokryjesz koszt odesłania 😞 Po za tym produkty spersonalizowane nie podlegają zwrotowi 😞
Ty musisz Reklamować wtedy dostaniesz zwrot za odesłanie o ile sprzedawca uzna reklamacje 🙂
Ok, dziękuję.
@josephine26, dodam, że kwestia "niestarannego wykonania" jest mocno subiektywna, tym niemniej dobrze doradził Ci m.in. @kostas11. W tej sytuacji, gdy będziesz reklamowała towar, możesz powołać się na jego niezgodność z opisem: wskaż wady produktu oraz swoje oczekiwania względem Sprzedającego. Daj też proszę znać, jakie jest stanowisko Sprzedającego w kwestii rozpatrzenia reklamacji.