Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
czy w przypadku gdy zakup został dokonany na Sp. z o.o. z fakturą, sprzedający nie zaznaczył w opisie oferty ani w dziale zwroty, że towar zakupiony na fakturę nie podlega zwrotowi, a widnieje na stronie tytułowej zapis "zwrot za darmo, 14 dni na odstąpienie od umowy", a w szczegółach po kliknięciu w "zwroty" nie ma słowa o ograniczeniach dla firm to sprzedający ma obowiązek przyjąć zwrot czy też nie?
Nie ma znaczenia co pisze sprzedawca,znaczenie ma na FV czy bez, od tego roku zmieniły się przepisy i niektóre zakupy na firmę można zwracać. poczytaj. Firmy jednoosobowe.
@janzag Nie sprzedawca ustala prawa do zwrotu. To nie od niego zależy, a od przepisów prawa. Ty, jak spółka, nie masz prawa zwrotu.
Gdy zakup został dokonany na Sp. z o.o. z fakturą sprzedający nie ma obowiązku przyjąć zwrot.
@janzag nie masz prawa do zwrotu, ale wszystko zależy o dobrej woli sprzedawcy, zawsze warto spróbować 🙂
"Od dobrej woli." Sprzedawcy w ogóle wiedzą, co to jest "dobra wola" ? Niektórzy nie znają takiego pojęcia.
xyz96 "Od dobrej woli." Sprzedawcy w ogóle wiedzą, co to jest "dobra wola" ? Niektórzy nie znają takiego pojęcia."
Pokaz przykład dobrej woli.😋
Zacznij sprzedawać, przyjmuj zwroty od wszystkich a pieniądze zwracaj nawet jeżeli kupujący odesłał produkt do swojej cioci do Berdyczewa.
Zapewniam, będę twoim stałym klientem.😐
@xyz96 odpuszczę ci dzisiaj, ale tylko ze względu na te przygarnięte psiaki.
@xyz96 wiem, że nie darzysz szacunkiem sprzedających, ale nie budujmy na siłę stereotypu złego handlarza, bo równie dobrze możemy powiedzieć, że kupujący również nie wiedzą, co to jest "dobra wola i dobre chęci". Nie trzeba tutaj robić jakiegoś podziału na siłę, bo to działa w obydwie strony.
Mógłbym tutaj przytoczyć wiele przykładów nieuczciwości, chamstwa i arogancji ze strony kupujących, jak również sprzedających, ale do czego to komu potrzebne. Po każdej stronie jest człowiek i niech on się gryzie z tym jak żyje i co robi.
Gdyby była dobra wola to bym nie pytał. Allegro to nie bezpośredni zakup B2B tylko przez platformę na jej warunkach, które muszą być zgodne z prawem ale mogą je rozszerzać.
Dlatego sądziłem, że zapis o możliwości zwrotu bez wykluczenia przedsiębiorców daje im to prawo w zakresie Allegro.
@janzag Allegro jeszcze nie ustanawia prawa, do pewnych czynności nie może zmusić sprzedających.
uEdka - "Allegro jeszcze nie ustanawia prawa, do pewnych czynności nie może zmusić sprzedających." - no i w tym przypadku jak najbardziej mylisz się mylisz.
Faktem jest, że Allegro cały czas ustanawia własne prawo. Za niektóre przepisy ponieśli konsekwencje (za które oczywiście zapłacili sprzedający), a za niektóre nie.
Np. odpowiedź znanego admina (nie chcę już wskazywać kogo):
"Fakt odstąpienia przez kupującego od umowy nie oznacza, że transakcja nie została zawarta." - To odpowiedź na mój wniosek o usunięcie negatywnego komentarza do transakcji, która w świetle prawa nie została zawarta, po prostu takie zdarzenie nie miało miejsca. Jednak All twierdzi, że kupujący może wystawić komentarz nawet do zdarzenia, którego w świetle prawa nie było - to jest dopiero paradoks.
Inny przykład - zakup towaru z 1zł, wieczorem, zapłata przez Allegro Finanse. Na drugi dzień rano odstąpienie od umowy, po południu zwracam kasę przez Allegro Finanse, wieczorem otrzymuję negatyw. Oczywiście nie ma możliwości usunięcia oceny - brak komentarza do wystawionej oceny.
@maxr01 systemu komentarzy nie reguluje prawo. Jak uważasz, że komentarz jest niezgodny z prawem, to musisz iść z tym do sądu sam. I na tym bazuje Allegro, doskonale wie, że nikt nie będzie tracił czasu na latanie po sądach, negatyw ma Cię zdyscyplinować. Allegro jeszcze na tym skorzysta, bo spadnie Ci jakość sprzedaży i zainwestujesz w wyróżnienia 😁
Co raz więcej mamy "fachowców" od prawa do [edycja] sprzedawców na planecie allegro.😐
Coraz pisze się razem.
@janzag na Allegro, kupujesz od takiego samego przedsiębiorcy jak Ty. Regulamin Allegro nie może być w konflikcie z prawem.
@konto zamknięte Dopuszczenie zwrotu dla przedsiębiorcy nie jest w konflikcie z prawem! Nie jest również w konflikcie odebranie prawa do gwarancji i rękojmi bądź danie 5 lat gwarancji specjalnie dla przedsiębiorców.
@janzag ale Allegro nie może zmusić do tego sprzedawcy, żadnym regulaminem. Nie kupujesz od Allegro, tylko od takiego samego przedsiębiorcy jak Ty.
"Chce zwrócić towar, nietrafiony prezent"
-"Dla czego brałeś f-vat?"
"Przez pomyłkę".
I tak przez "pomyłkę " "przedsiębiorcy" chcąc wydymać Państwo biorą f-vat, natomiast po odmowie przyjęcia zwrotu krzyk i plącz na cala Polskę gdzie jest prawo😎 ,ja tylko chciałem wrzucić w koszty Firmy prezent dla ukochanej.😃
@aragil G... wiesz i się mądrzysz. Przygotowanie wysyłki tyle trwało, że towar został kupiony w sklepie stacjonarnym i jest już niepotrzebny w firmie. Kretyńskie uwagi zachowaj dla siebie jeśli tak działasz.