Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam
Mam pytanie dotyczące zwrotu towaru.
Zakupiłem jakiś czas temu przedmiot który po otrzymaniu rozpakowałem sprawdziłem działanie i stwierdziłem, że nie działa prawidłowo (produkt nowy, wada fabryczna).
Zgłosiłem zwrot towaru poprzez allegro i na własny koszt odesłałem do sprzedającego który paczkę odebrał. Czekałem 14 dni na zwrot środków lub wiadomość od sprzedającego niestety nic takiego nie nastąpiło. Po tym czasie rozpocząłem "dyskusję" ze sprzedającym i dowiedziałem się, że przedmiot był użyty więc odesłał go do producenta i prosi o cierpliwość.
Czy w takiej sytuacji mogę liczyć na zwrot pieniędzy czy muszę czekać aż przedmiot wróci od producenta ?
Dzięki
@Client:64520744 To zwrot z przyczyn wad, czyli reklamacja(należy ją składać z tytułu rękojmi) : https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/, sprzedający ma 14 dni na rozpatrzenie, jeżeli nie odniósł się do złożonej reklamacji, zostaje ona uznana, chce zwrócić środków, masz prawo złożyć wniosek do POK: https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/index
@Client:64520744 Jeśli zrobiłeś konsumencki zwrot bez podania przyczyny przez formularz Allegro, sprzedawca musi Ci oddać całą wpłatę niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 14 dni. Poproś w Dyskusji o pomoc pracownika Allegro. Nie masz obowiązku czekać na żadne ekspertyzy i decyzje producenta.
Formularz zwrotu na Allegro jest dostępny przez 14 od odebrania towaru, więc jest odstąpieniem od umowy. Nie składałeś pisma reklamacyjnego z rękojmi. Domagaj się zwrotu wpłaty.
Jeśli dobrze pamiętam to w formularzu zaznaczyłem, że zwracam z powodu wady i opisałem problem.
Więc jeśli dobrze rozumiem, to mogę jak chce sprzedający cierpliwie poczekać i odzyskać już naprawiony dzialajacy przedmiot lub spokojnie starać się o zwrot pieniędzy?
Konsument nie musi, ale może podać powód odstąpienia od umowy. Gdybyś w formularzu napisał jednoznacznie, że nie jest to konsumenckie odstąpienie od umowy tylko reklamacja z rękojmi i określił wady oraz swoje żądania, na przykład naprawa, wymiana, zwrot wpłaty na podstawie art. 560 kc, wtedy byłaby to reklamacja. Teraz jest to zwrot konsumencki w ciągu 14 dni, sprzedawca musi oddać pieniądze. Nie może sobie tego sam uznać za reklamację, to Ty decydujesz, czy jest to reklamacja, czy zwrot. Powołaj się na to w Dyskusji i poproś o pomoc Allegro. Nie musisz czekać na żadne stanowiska producenta.