Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dokonalam zwrotu towaru. Wygenrowany został kod. Paczkę z kodem umieściłam w paczkomacie. Okazało się ,że paczka trafiła do innego sprzedawcy, u którego nie robiłam nigdy zwrotu. Jak to możliwe?
@lucynamosinska reklamuj w inpoście, napisałeś kod na paczce, pewnie coś pomieszali 😞
@lucynamosinska to nie jest dzień @InPost ....czyli dzień jak co dzień 🙂
A jest tu jeszcze przedstawiciel InPostu? Może się wypowie.
@LEW433 Po co Ci InPost jak w kółko to samo wklejają
Prosimy o podjęcie kontaktu za pośrednictwem naszych kanałów:
1) czat/messenger
2) formularz kontaktowy https://inpost.pl/kontakt
3) infolinia: 722 444 000 / 746 600 000
Postaramy się udzielić informacji w sprawie przesyłki.
@kostas11 Allegro się chwaliło że "dołączył" do nas przedstawiciel InPostu i będzie na AG odpowiadał na problemy. I był przez pewien czas.
xyz96 gdzie jesteś, przecież to ewidentna wina sprzedawcy.🙂
😂😂😂
@lucynamosinska a robiłaś zakupy u tego innego sprzedawcy? Może pomyliłaś się przy generowaniu kodu, kliknęłaś zwrot innego zakupu niż chciałaś.
Hehe....
Ja 2 razy otrzymałem zwrot, do towaru, którego nie sprzedałem.
1. - Zwrot jakichś papilotów (których oczywiście nie wysyłałem) - napisałem klientce, że jej odeślę po wpłacie za przesyłkę - oczywiście zrezygnowała, gdyż koszt wysyłki był droższy od ceny towaru.
2. - Filtry do wody, nie zakupione u mnie, lecz po opłacie za wysyłkę wymieniłem klientowi, taki gest - mnie to prawie nic nie kosztowało, a może później coś zakupił u mnie, nie wiem, nie sprawdzałem.
@lucynamosinska Jeśli odstąpiłaś od umowy, czyli zrobiłaś zwrot przez formularz Allegro, masz dowód odesłania przesyłki. W takiej sytuacji sprzedawca, zgodnie z przepisami i zgodnie ze stanowiskiem UOKiK, ma obowiązek zwrócić Ci wpłatę już po okazaniu dowodu odesłania przedmiotu.
"Zwrot płatności przez przedsiębiorcę na rzecz konsumenta reguluje przepis art. 32 ustawy o prawach konsumenta (t.j.Dz. U. z 2020 r., poz. 287 z późn. zm.) , zgodnie z którym:
Art. 32.
Spełnione zostały warunki wynikające z ustępu trzeciego powyższego przepisu, zatem można domagać się zwrotu pieniędzy od przedsiębiorcy.
Zaginięcie przesyłki można reklamować niezależnie, ew. scedować to uprawnienie na przedsiębiorcę, aby dochodził odszkodowania we własnym zakresie. Jak wskazałam wyżej, wystarczające jest samo odesłanie przesyłki i przedstawienie na tę okoliczność dowodu.
W razie dalszych problemów, sugeruję skorzystanie z pomocy powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumentów.
Rzecznicy konsumentów działają w powiatach i miastach na prawach powiatu. Zgodnie z art. 42 ust. 1 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tj. Dz.U. z 2020, poz. 1076 z ... do zadań rzeczników należy m.in.:
Dane teleadresowe dostępne są na stronie internetowej https://www.uokik.gov.pl/rzecznicy.php oraz https://www.uokik.gov.pl/pomoc.php.
Z poważaniem,
Joanna B
Konsumenckie Centrum E-porad"
@aragil Zadowolony? 🙂
1.Za przesyłki smart w tym zwroty zgodnie z polskim prawem odpowiada płatnik ,nadawca czyli allegro.
2.Kupujacy musi mieć dowód odesłania zwracanego produktu na właściwy adres, czyli ma udowodnić ze przesyłka nr.xxxxxxxxxxxxxxxx była wysłana na właściwy dane oraz ze w tej ze przesyłce był zapakowany właściwy zwracany produkt.
3. Wątpię żeby ktoś w zdrowym zmyśle zwrócił pieniędzy za produkt bez otrzymania zwracanego produktu, chyba ze ty masz w znajomych.😃
P.S.
Według twojej interpretacji jak "kupujący" wyśle na 14 dzień od dnia wysłania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy puste kopertę polecona ekonomiczna i poda sprzedawcę numer nadania na podstawie tego sprzedawca niezwłocznie ma zwrócić pieniądze? Bardzo śmiesznie.
Już widzę jak przykładowo ten sprzedawca zwraca pieniądze bez otrzymania zwracanego produktu.😄😄😄 https://allegro.pl/oferta/cejlonskie-cudo-w-kompozycji-brylantow-18k-9960809033
@aragil Tak, ja wiem, że nie akceptujesz obowiązującego prawa i decyzji UOKiK, ale to tylko Twój problem 🙂 Możesz nie akceptować - do czasu. Każdy o zdrowym umyśle powinien łamać prawo w takim przypadku - to znowu tylko Twoja opinia, niezgodna ze wszelkimi zasadami. Gdy prawo działa na Twoją niekorzyść, to już masz to gdzieś, ale racji oczywiście nie masz 😄 😄 😄
@xyz96 jeżeli pani Lucyna omyłkowo odeśle do mnie zakup zrobiony np. u Ciebie, to ja mam zwrócić jej pieniądze?
Drugie pytanie:
jeżeli pani Lucyna wysłała w przestworza zwrot, to wina sprzedawcy i musi odpokutować błąd klientki i ponieść straty?
Ja rozumiem, że kupująca odstąpiła od umowy i zwrot wpłaty jej się należy, ale sprzedający ma prawo dokonać zwrotu po otrzymaniu przesyłki zwrotnej i sprawdzeniu jej zawartości.
@konto zamknięte Mylisz się. Kupujący ma przestawić sprzedawcy dowód odesłania rzeczy. Coś jest dla ciebie niejasne? Zadaj to pytanie UOKiK i wklej tu odpowiedź. Mnie o to nie pytaj, nie szukaj zaczepki.
@xyz96 no tak, pani Lucyna posiada dowód wysyłki w postaci kodu wygenerowanego przez Allegro. W jaki sposób może udowodnić, że przesyłkę wysłała do właściwego sprzedawcy?
Sprzedawca ma prawo wstrzymać się ze zwrotem wpłaty, do czasu otrzymania i sprawdzenia zawartości przesyłki. Jest to jasno zapisane w prawie konsumenckim 🙂
@konto zamknięte Bzdury piszesz po raz kolejny. Zapytaj UOKiK, jak kupujący ma udowodnić odesłanie na właściwy adres po wygenerowaniu kodu do właściwej transakcji, po odstąpieniu od umowy z właściwym sprzedawcą, zapytaj Allegro, gdzie jest odsyłany towar po skorzystaniu z formularza zwrotu i wklej tu wszystkie odpowiedzi, zamiast pierniczyć głupoty, sprzeczać się ze mną i podważać obowiązujące prawo.
@xyz96 odstąpienie od umowy było, a sprzedawca towaru nie dostał. Bardzo chciałby zwrócić pani Lucynie pieniążki, tylko niecierpliwie czeka na przesyłkę zwrotną, żeby sprawdzić czy zawartość się zgadza 🙂
@konto zamknięte Znowu pierniczysz, ma przestawić dowód odesłania. jeśli przestawi, sprzedawca ma w zębach odnieść pieniążki.
Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Chcesz nadal poważać przepisy? Podważaj i pisz do UOKiK, a potem wklej tu odpowiedź. Ze mną nie walcz, bo jesteś na przegranej pozycji.
@xyz96 w takim razie niech kupująca przedstawi dowód odesłania towaru pod właściwy adres 😁