anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot towaru

lucynamosinska
#7 Wielbiciel#

Dokonalam zwrotu towaru. Wygenrowany został kod. Paczkę z kodem umieściłam w paczkomacie. Okazało się ,że paczka trafiła do innego sprzedawcy, u którego nie robiłam nigdy zwrotu. Jak to możliwe?

oznacz moderatorów
51 ODPOWIEDZI 51

kostas11
#21 Demiurg#

@lucynamosinska reklamuj w inpoście, napisałeś kod na paczce, pewnie coś pomieszali 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@lucynamosinska  to nie jest dzień @InPost ....czyli dzień jak co dzień 🙂

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

A jest tu jeszcze przedstawiciel InPostu? Może się wypowie.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@LEW433 Po co Ci InPost jak w kółko to samo wklejają 

Prosimy o  podjęcie kontaktu za pośrednictwem naszych kanałów:

1) czat/messenger

2) formularz kontaktowy https://inpost.pl/kontakt

3) infolinia: 722 444 000 / 746 600 000

Postaramy się udzielić informacji w sprawie przesyłki.

________
Κώστας
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@kostas11 Allegro się chwaliło że "dołączył" do nas przedstawiciel InPostu i będzie na AG  odpowiadał na problemy. I był przez pewien czas.

oznacz moderatorów

aragil
#15 Entuzjasta#

xyz96  gdzie jesteś, przecież to ewidentna wina sprzedawcy.🙂

 

oznacz moderatorów

Alligator_pl_
#9 Pomysłodawca#

😂😂😂

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@lucynamosinska a robiłaś zakupy u tego innego sprzedawcy? Może pomyliłaś się przy generowaniu kodu, kliknęłaś zwrot innego zakupu niż chciałaś.

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

Hehe....

Ja 2 razy otrzymałem zwrot, do towaru, którego nie sprzedałem.

1. - Zwrot jakichś papilotów (których oczywiście nie wysyłałem) - napisałem klientce, że jej odeślę po wpłacie za przesyłkę - oczywiście zrezygnowała, gdyż koszt wysyłki był droższy od ceny towaru.

2. - Filtry do wody, nie zakupione u mnie, lecz po opłacie za wysyłkę wymieniłem klientowi, taki gest - mnie to prawie nic nie kosztowało, a może później coś zakupił u mnie, nie wiem, nie sprawdzałem.

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@lucynamosinska Jeśli odstąpiłaś od umowy, czyli zrobiłaś zwrot przez formularz Allegro, masz dowód odesłania przesyłki. W takiej sytuacji sprzedawca, zgodnie z przepisami i zgodnie ze stanowiskiem UOKiK, ma obowiązek zwrócić Ci wpłatę już po okazaniu dowodu odesłania przedmiotu.

"Zwrot płatności przez przedsiębiorcę na rzecz konsumenta reguluje przepis art. 32 ustawy o prawach konsumenta (t.j.Dz. U. z 2020 r., poz. 287 z późn. zm.) , zgodnie z którym:

Art.  32.

  1. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy.
  2. Przedsiębiorca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  3. Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

 

Spełnione zostały warunki wynikające z ustępu trzeciego powyższego przepisu, zatem można domagać się zwrotu pieniędzy od przedsiębiorcy.

Zaginięcie przesyłki można reklamować niezależnie, ew. scedować to uprawnienie na przedsiębiorcę, aby dochodził odszkodowania we własnym zakresie. Jak wskazałam wyżej, wystarczające jest samo odesłanie przesyłki i przedstawienie na tę okoliczność dowodu.

 

W razie dalszych problemów, sugeruję skorzystanie z pomocy powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumentów.

 

Rzecznicy konsumentów działają w powiatach i miastach na prawach powiatu. Zgodnie z art. 42 ust. 1 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tj. Dz.U. z 2020, poz. 1076 z ... do zadań rzeczników należy m.in.:

  1.       zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego (np. poprzez odpowiedzi na listy, e-maile, telefony, rozmowy podczas indywidualnych wizyt),
  2.       udzielanie informacji prawnej w zakresie ochrony prawa konsumentów,
  3.       występowanie z interwencjami do przedsiębiorców (głównie sprzedawców, usługodawców, dostawców mediów) w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów.

 

Dane teleadresowe dostępne są na stronie internetowej https://www.uokik.gov.pl/rzecznicy.php oraz https://www.uokik.gov.pl/pomoc.php.

 

Z poważaniem,

Joanna B

Konsumenckie Centrum E-porad"

@aragil  Zadowolony? 🙂

oznacz moderatorów

aragil
#15 Entuzjasta#

 

1.Za przesyłki smart w tym zwroty zgodnie z polskim prawem odpowiada płatnik ,nadawca czyli allegro.

2.Kupujacy musi mieć dowód odesłania zwracanego produktu na właściwy adres, czyli ma udowodnić ze przesyłka nr.xxxxxxxxxxxxxxxx  była wysłana na właściwy dane oraz ze w tej ze przesyłce był zapakowany właściwy zwracany produkt.

3. Wątpię żeby ktoś w zdrowym zmyśle zwrócił pieniędzy za produkt bez otrzymania zwracanego produktu, chyba ze ty masz w znajomych.😃

 

P.S.

Według twojej interpretacji jak "kupujący" wyśle na 14 dzień od dnia wysłania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy puste kopertę polecona ekonomiczna i poda sprzedawcę numer nadania  na podstawie tego sprzedawca niezwłocznie ma zwrócić pieniądze? Bardzo śmiesznie.

Już widzę jak przykładowo ten sprzedawca zwraca pieniądze bez otrzymania zwracanego produktu.😄😄😄    https://allegro.pl/oferta/cejlonskie-cudo-w-kompozycji-brylantow-18k-9960809033

 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@aragil Tak, ja wiem, że nie akceptujesz obowiązującego prawa i decyzji UOKiK, ale to tylko Twój problem 🙂  Możesz nie akceptować - do czasu. Każdy o zdrowym umyśle powinien łamać prawo w takim przypadku  - to znowu tylko Twoja opinia, niezgodna ze wszelkimi zasadami. Gdy prawo działa na Twoją niekorzyść, to już masz to gdzieś, ale racji oczywiście nie masz 😄 😄 😄

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@xyz96 jeżeli pani Lucyna omyłkowo odeśle do mnie zakup zrobiony np. u Ciebie, to ja mam zwrócić jej pieniądze?

Drugie pytanie:

jeżeli pani Lucyna wysłała w przestworza zwrot, to wina sprzedawcy i musi odpokutować błąd klientki i  ponieść straty?

Ja rozumiem, że kupująca odstąpiła od umowy i zwrot wpłaty jej się należy, ale sprzedający ma prawo dokonać zwrotu po otrzymaniu przesyłki zwrotnej i sprawdzeniu jej zawartości. 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@konto zamknięte Mylisz się. Kupujący ma przestawić sprzedawcy dowód odesłania rzeczy. Coś jest dla ciebie niejasne? Zadaj to pytanie UOKiK i wklej tu odpowiedź. Mnie o to nie pytaj, nie szukaj zaczepki.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@xyz96 no tak, pani Lucyna posiada dowód wysyłki w postaci kodu wygenerowanego przez Allegro. W jaki sposób może udowodnić, że przesyłkę wysłała do właściwego sprzedawcy? 

Sprzedawca ma prawo wstrzymać się ze zwrotem wpłaty, do czasu otrzymania i sprawdzenia zawartości przesyłki. Jest to jasno zapisane w prawie konsumenckim 🙂

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@konto zamknięte Bzdury piszesz po raz kolejny. Zapytaj UOKiK, jak kupujący ma udowodnić odesłanie na właściwy adres po wygenerowaniu kodu do właściwej transakcji, po odstąpieniu od umowy z właściwym sprzedawcą, zapytaj Allegro, gdzie jest odsyłany towar po skorzystaniu z formularza zwrotu i wklej tu wszystkie odpowiedzi, zamiast pierniczyć głupoty, sprzeczać się ze mną  i podważać obowiązujące prawo.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@xyz96 odstąpienie od umowy było, a sprzedawca towaru nie dostał. Bardzo chciałby zwrócić pani Lucynie pieniążki, tylko niecierpliwie czeka na przesyłkę zwrotną, żeby sprawdzić czy zawartość się zgadza 🙂

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@konto zamknięte Znowu pierniczysz, ma przestawić dowód odesłania. jeśli przestawi, sprzedawca ma w zębach odnieść pieniążki.

Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

Chcesz nadal poważać przepisy? Podważaj i pisz do UOKiK, a potem wklej tu odpowiedź. Ze mną nie walcz, bo jesteś na przegranej pozycji.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@xyz96 w takim razie niech kupująca przedstawi dowód odesłania towaru pod właściwy adres 😁  

oznacz moderatorów