anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

zwrot towaru

joanna1610
#7 Wielbiciel#

Otrzymalem towar od sprzedawcy luggage_sc.  Jest on wadliwy i chce go zwrocic. Sprzedawca odsyla mnie do Allegro celem otrzymania kodu do zwrotu towaru. 

 

Cytat:

RE: Pytanie o zakup: UCHWYT RĄCZKA CZĘŚĆ DO WALIZKI TORBY CZĘŚCI 801

Witam,
w sprawie kodu zwrotu, muszą się Państwo skontaktować z allegro.

 

Bardzo prosze o przekazanie kodu do zwrotu.

 

pozdrawiam

Joanna1610

oznacz moderatorów
10 ODPOWIEDZI 10

TrustUsEvery
#9 Pomysłodawca#
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Żart, to przesyłka z Chin? a towar wadliwy, więc jaki zwrot, to reklamacja. Zwrot to zawsze koszt kupującego. Towar wadliwy się reklamuje a jak to przesyłka z Chin to otwórz dyskusję: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa

oznacz moderatorów

Halfrunt
#20 Guru#

Firma Luggage s.c jest z Prudnika, a nie z Chin, chyba że już zajęli, ale nic o tym nie wiem.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Więc, zwrot robisz tu:https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/kupione  szczegóły, ale jak wadliwy to nie robi się zwrotu tylko reklamuje, 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@joanna1610 nie jest to zamówienie w ramach Smart! a sprzedającemu zgłaszasz reklamację. W takim przypadku odsyłasz towar na własny koszt, a sprzedający po jej uznaniu, zwraca wszystkie poniesione koszty. 

   Monika
   Moderatorka

   Razem możemy więcej!
  
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@la_nika  napisał(a):

@joanna1610 nie jest to zamówienie w ramach Smart! a sprzedającemu zgłaszasz reklamację. W takim przypadku odsyłasz towar na własny koszt, a sprzedający po jej uznaniu, zwraca wszystkie poniesione koszty. 


nie, zgodnie z prawem udostępnia towar do reklamacji, podaj przepis w którym kupujący ma obowiązek odesłania towaru na reklamacje.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@LEW433 

Art. 561. KC

żądanie wymiany rzeczy lub usunięcia wady
§ 1.
Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wady.
 
§ 2.
Sprzedawca jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla kupującego.
 
§ 3.
Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu kupującego, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów. Jeżeli kupującym jest przedsiębiorca, sprzedawca może odmówić wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady także wtedy, gdy koszty zadośćuczynienia temu obowiązkowi przewyższają cenę rzeczy sprzedanej.
 

Art. 5612. KC


Obowiązek dostarczenia lub udostępnienia rzeczy

§ 1.
Kupujący, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą do miejsca oznaczonego w umowie sprzedaży, a gdy takiego miejsca nie określono w umowie – do miejsca, w którym rzecz została wydana kupującemu.
 
§ 2.
Jeżeli ze względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania dostarczenie rzeczy przez kupującego byłoby nadmiernie utrudnione, kupujący obowiązany jest udostępnić rzecz sprzedawcy w miejscu, w którym rzecz się znajduje.
 
§ 3.
Przepisy § 1 i 2 stosuje się do zwrotu rzeczy w razie odstąpienia od umowy i wymiany rzeczy na wolną od wad.
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@RED Konsument nie ponosi żadnych kosztów związanych z reklamacją towaru niezgodnego z umowąSkładając reklamację, udostępnia sprzedawcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca jest zobowiązany do odebrania towaru na swój koszt, a także ponosi koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów. W przypadku odstąpienia od umowy konsument zwraca towar sprzedawcy na jego koszt.

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacja/niezgodnosc/

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@LEW433 ten sam link, podkreśliłem istotny fragment, w żadnym momencie nie pisze tam, że konsumentowi należy przysłać kuriera i że nie musi on odsyłać towaru

Jeżeli w wyniku reklamacji doszło do naprawienia towaru, wymiany, obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy, konsument ma prawo żądać od sprzedawcy naprawienia szkody, którą poniósł z powodu nabycia towaru niezgodnego z umową. Jako szkodę w szczególności można potraktować:

  • koszt odebrania towaru (np. osobiste koszty związane z wizytą w sklepie), odesłania towaru w związku z reklamacją, jego przewozu oraz ubezpieczenia (jeżeli był przesyłany),

 

pokaż mi dowolny fragment gdzie jest wyraźnie i bez jakiś głupot na około napisane -że sprzedawca ma obowiązek przysłać kuriera lub swojego przewoźnika

 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@RED  No i tak pięknie, ale na odesłanie musi wyrazić zgodę kupujący.

oznacz moderatorów