Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dokonałem zwrotu używanej części ponieważ była nie sprawna. Wizualnie była idealna wiec niestety przed montażem zerwałem plomby. Czy jest przewidziany jakiś konkretny okres w którym sprzedawca musi się ustosunkować do sprawy, oraz czy ewentualnie po przekroczeniu tego terminu sprzedawca musi bezwarunkowo zwrócić pieniądze?
@biedron15 Tak, sprzedawca ma 14 dni na rozpatrzenie reklamacji. Ten czas liczy od daty zgłoszenia wady na piśmie. Jeśli w tym czasie nie zareaguje, Twoja reklamacja z mocy prawa zostanie uznana za zasadną. Sprzedawca jednak nie musi zwracać pieniędzy, może na swój koszt towar wymienić lub naprawić i odesłać, oddając Ci jednocześnie pieniądze za odesłanie do reklamacji. Jeżeli żądałeś tylko zwrotu wpłaty, czas na rozpatrzenie reklamacji wynosi 30 dni.
Zerwanie plomb nie może być powodem odrzucenia reklamacji.
Nie jestem pewien czy skorzystanie z opcji zwrotu przez allegro i odhaczenie przyczyny że towar jest nie sprawny można uznać za oficjalną reklamację. Ogólnie to liczę na to że zapomnieli o temacie i po upływie przepisowego terminu zgłoszę się po zwrot pieniędzy.
Zerwanie plomby może być powodem odrzucenia reklamacji (co to za towar), sprzedający może odrzucić reklamację, ty masz prawo się z tym nie zgodzić.
@LEW433 Znowu wprowadzasz w błąd. Przeczytaj sobie rejestr klauzul niedozwolonych UOKiK, to się dowiesz, że zerwanie plomby nie może być powodem odrzucenia reklamacji lub zwrotu.
Otwarcie oryginalnego, zapieczętowanego opakowania może być takim powodem w niektórych sytuacjach, ale tego ZAPEWNE nie wiesz 🙂
Jeden z wielu przykładów;
Gwarancja oraz prawo odstąpienia od umowy nie obowiązują, gdy produkt dotknięty jest uszkodzeniami mechanicznymi, plomby bądź numery seryjne zostały zerwane lub uniemożliwiają identyfikację produktu oraz gdy wada powstała wskutek zwarcia instalacji elektrycznej
Numer postanowienia: 6421
Chodzi o oryginalny wyświetlacz do telefonu. Plomby zerwałem bo jedna z nich wystawała poza ramkę. W sumie to pomyślałem że tymi plombami posłużyli się jako nalepkami przytrzymującymi taśmy żeby się nie uszkodziły bo tak naprawdę to tam nie ma co plombować. Dopiero później dowiedziałem się że to jest ich sposób odróżniania swoich wyświetlaczy od uszkodzonych wyświetlaczy nieuczciwych klientów.
Zapytałem o termin ponieważ jedyna odpowiedź jaką dostałem była taka wyświetlacz został przekazany do serwisanta i on podejmie decyzję. Było to w dniu kiedy otrzymali zwrot 20 dni temu Zaznaczyłem że interesuje mnie zwrot kosztów dlatego że ze względu na pośpiech kupiłem drugi wyświetlacz u tego samego sprzedawcy.
@biedron15 Nie ma znaczenia, jaki to był towar, zasady odnośnie plomb dotyczą wszystkich towarów.
Będzie problem z tą reklamacją, otwórz spór; https://allegro.pl/dyskusje/nowa i poproś tam o pomoc pracownika Allegro.
Też uważam że będzie problem i spór też nie wiele pomoże. Dla tego pytałem o termin po jakim sprzedawca musi zwrócić pieniądze jeśli nie określi się o uznaniu lub nie uznaniu reklamacji.
Minęło już 20.
@biedron15 Spór pomoże. W ostateczności możesz złożyć wniosek o zwrot środków z Programu Ochrony Kupujących; https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia
Oczywiście sprzedający ma prawo nie uznać reklamacji, musisz ja rozpatrzyć i ma na to 14 dni. Użytkownik wprowadza w błąd.😁
@LEW433 A to znasz?
Jeżeli kupujący będący konsumentem zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie czternastu dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
Widzę że wojenkę rozpętałem😆. Moim zdaniem odrzucenie reklamacji z powodu zerwania tych plomb będzie raczej zasadne ze względu na brak możliwości identyfikacji towaru (wyświetlacza).
Bardziej mnie interesuje po ilu dniach reklamacja się przeterminuje jeśli sprzedawca się nie określi. Minęło już 20 dni.
@biedron15 kwestia jakie oświadczenie złożyłeś zwracając towar
czy było odstąpienie od umowy w trybie bez podania przyczyny czy też reklamacja
Generalnie jak zwykle u większości zwracających towar nie chciało ci się napisać roszczenia
i odesłałeś sam towar - brawo - ustawa konsumencka obowiązuje już kilkanaście lat a nadal są takie kwiatki
niech się sprzedawca domyśla o co chodzi
@xyz96 dobrze ci radzi - jeżeli przyjęli towar i wysłali go dalej do serwisu to przyjęli go jako reklamację - możesz próbować, żądać zwrotu wpłaty twierdząc, że minęło 14 dni więc uznali reklamację