Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, kupiłem ostatnio słuchawki. Po podłączeniu ich do telefonu nie działały, ale do komputera już tak. Postanowiłem je zwrócić bez powodu ponieważ mogła być to moja wina.
Jakiś czas po wysłaniu paczki sprzedający piszę do mnie że jest to produkt higieniczny i nie mogę go zwrócić.
kontaktuję się w sprawie zwróconych słuchawek dokanałowych Delta Black.
Jest to produkt higieniczny. W takim przypadku nie ma możliwości zwrotu.
Prawdopodobnie swoich pieniędzy nie odzyskam, ale co mam robić jak już wysłałem? Pisać do sprzedającego aby mi odesłał?
Nie jestem przekonany że to jest produkt higieniczny, odeszłaś na własny koszt? teraz sprzedawca zapewne zażąda opłaty za powtórna wysyłkę. Otwórz dyskusję i zażądaj zwrotu oraz wyjaśnienia(jak zwrot to towar nie używany).https://allegro.pl/dyskusje/nowa
@paweljank9 Odmowa zwrotu słuchawek z tego powodu to sprawa bardzo kontrowersyjna. Słuchawki nie są produktem higienicznym, tylko sprzętem elektronicznym powszechnego użytku. Był tu niedawno podobny watek, w którym cytowano nawet wypowiedź pracownika UOKiK, z której wynika, że konsument ma prawo do zwrotu takich słuchawek i należy od sprzedawcy tego wymagać. Jeśli nie zwróci wpłaty, możesz się zgłosić do najbliższego rzecznika konsumentów. Możesz też poprosić o pomoc Allegro, otwierając Dyskusję; https://allegro.pl/dyskusje/nowa
Tu masz odpowiedź pracownika Centrum porad konsumenckich UOKiK w podobnej sprawie;
Szanowny Panie,
w mojej ocenie, w Pana sprawie nie znajdzie zastosowania art. 38 pkt 5) ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2020 r., poz. 287), albowiem z całą pewnością słuchawki można zdezynfekować, by następnie znów - bez uszczerbku dla słuchawek - mogły one zostać wprowadzone przez sprzedawcę do obrotu.
Zatem, o ile w ustawowym terminie odstąpił Pan od umowy sprzedaży zawartej na odległość, to Pana oświadczenie było prawnie doniosłe i sprzedawca winien dokonać Panu zwrotu pieniędzy za zakupione przez Pana słuchawki.
Proponuję, aby wysłał Pan sprzedawcy pisemne, ostateczne wezwanie do zapłaty, w którym wyznaczy Pan przedsiębiorcy ostateczny termin na dokonanie zwrotu gotówki, wskaże Pan, w jaki sposób sprzedawca winien zwrotu dokonać (np.; na Pana numer rachunku bankowego), jak i zawrzeć rygor, iż w braku uczynienia zadość Pana wezwaniu wystąpi Pan przeciwko sprzedawcy na drogę postępowania sądowego, co narazi przedsiębiorcę na koszty z nim związane, w tym koszty Pana ewentualnego zastępstwa procesowego.
Gdyby powyższe nie przyniosło oczekiwanego przez Pana rezultatu, wówczas zachęcam Pana do skorzystania z pomocy powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumentów, który będzie mógł wystąpić względem sprzedawcy z pisemną interwencją, co może doprowadzić do polubownego rozwiązania opisanej przez Pana sprawy.
Rzecznicy konsumentów działają w powiatach i miastach na prawach powiatu. Zgodnie z art. 42 ust. 1 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tj. Dz.U. z 2020, poz. 1076 z późn. zm.) do zadań rzeczników należy m.in.:
Dane teleadresowe dostępne są na stronie internetowej https://www.uokik.gov.pl/rzecznicy.php oraz https://www.uokik.gov.pl/pomoc.php