anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot z kodem - zamieniona paczka

dariaskom
#1 Nowicjusz#

Witam,

Nadałam paczkomatem przesyłkę zwrotną za pomocą kodu zwrotu. Po 2 tygodniach dowiedziałam się od sprzedającego, że dotarła do niego przesyłka z kompletnie inną zawartością (jednak na liscie przewozowym byly moje dane).  Sprzedający umył ręce, ponieważ ja bylam nadawcą, więc ja zglaszam reklamację do InPostu. Tak tez zrobiłam i po 30 dniach dostalam odpowiedź odmowną - w skrócie "paczka zostala nadana,  nadano jej nuner ....., paczka o tym numerze ..... zostala dostarczona do odbiorcy" Sztuka się zgadza, sprzedawcy wszystko jedno - nie musi zwracać pieniedzy za przedmiot.

Niestety, wysyłając paczkomatem poprzez kod zwrotu nie mam żadnych dowodów na to, co zostało nadane. List przewozowy generowany jest później. 

Czy jest jakaś szansa na odzyskanie pieniędzy, co jeszcze mogę zrobić w tej sprawie?

oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4

xyz96
#21 Demiurg#

Odesłałaś na pewno towar kupiony u tego sprzedawcy? Jeśli tak i sprzedawca nie chce oddać pieniędzy po odstąpieniu od umowy, wystąp o zwrot wpłaty z Programu Ochrony Kupujących. To prosta procedura, wypełnij wniosek i wyślij. Wnioski są rozpatrywane średnio w czasie około 7 dni.

https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/program-ochrony-kupujacych/co-zrobic-aby-otrzymac-rekompensa...

https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia

Możesz wcześniej wyjaśnić sprawę w Dyskusji ze sprzedawcą i poprosić tam o pomoc Allegro, ale skoro sprzedawca odmawia zwrotu wpłaty, może to mieć niewielki sens; https://allegro.pl/dyskusje/nowa

oznacz moderatorów

TATLOK
#15 Entuzjasta#

Miałem podobną sytuację lecz byłem po drugiej stronie. Klient dokonał zwrotu za pomocą kodu w paczkomacie. Zamiast oczekiwanego produktu otrzymałem telefon, który miał trafić do serwisu i to pomimo faktu że na paczce umieszczony był zupełnie inny adres odbiorcy. Okazało się, że kurier odbierający przesyłki z paczkomatu pomylił kody zwrotu/listy przewozowe. Dzięki zaangażowaniu nadawcy telefonu i zrobieniu rabanu zgłaszając interwencję na infolinii InPost, następnego dnia wysłano do firm kurierów po paczki by przesłać je między nimi. Nie składaliśmy żadnych pism reklamacyjnych.

oznacz moderatorów

fhu-jang
#8 Zapaleniec#

Raz zdarzyło się, że Klient nie odebrał paczki w terminie i wróciła do nadawcy. Jednak pomylono etykiety i otrzymałem paczkę innego sprzedawcy. Złożona reklamacja z dokumentacją fotograficzną (na paczce była stara etykieta innego sprzedawcy). Po 2 miesiącach wypłacili odszkodowanie w kwocie netto wartości towaru z uwagi, że jestem czynnym płatnikiem VAT.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

A niby InPost jest nieomylny!!!

oznacz moderatorów