Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry, sprawa rękojmi. Zakup w 2021 roku. 6 kwietnia br. złożyłem mailowo do sprzedawcy info, że z powodu istotnej wady żądam zwrotu pieniędzy z tytułu rękojmi. Sprzedawca odpisał, że prześlę info do producenta. Ja odpisałem, że zgłaszam z tytułu rękojmi i to do sprzedawcy należy decyzja. Sprzedawca odpisał, że w takim razie przyśle kuriera po towar i załatwimy to polubownie. Z różnych przyczyn kurier odebrał towar 24 kwietnia dopiero. Moje pytanie brzmi: 14 dni na odpowiedź sprzedawcy jaką decyzję podejmuje jest od momentu zgłoszenia (tak internety pisza, czyli od 6 kwietnia) czy może od dnia zwrotu/wysyłki towaru? Bo jeśli to pierwsze to znaczy, że uznał moje roszczenie bo nie dał info co nastąpi.
Tak ma 14dni ale w drugim roku rękojmi to Ty musisz udowodnić wadę a nie sprzedajacy, poczytaj sobie.
Mam zdjęcia, które wysłałem do sprzedającego, na których widać jak towar pluje olejem więc tu sprawa jest prosta. Pytanie o te 14 dni na uznanie roszczenia od czasu wysyłki czy zgłoszenia.
Od czasu zgłoszenia.
Miałbyś jakiś paragraf na to, ze nie od odsylki, a zgłoszenia, żebym mógł się podeprzeć w korespondencji ze sprzedającym?
@Raven19 Sprzedawca powinien odpowiedzieć na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Jeżeli tego nie zrobił, uważa się, że ją uznał.
Podstawa prawna: art. 7a i 43d ustawy o prawach konsumenta; art. 118 Kodeksu cywilnego
@LEW433 masz racje - udzielić odpowiedzi - i odpowiedż w tym przypadku została udzielona: "prosimy o dostarczenie sprzetu w celu weryfikacji zgłoszenia"
@Raven19 sprzedający udzielił Ci odpowiedzi na Twoje zgłoszenie w ustawowym terminie. Nie ma przepisu który mowi obowiązku rozpatrzenia reklamacji w ciagu 14 dni.Czasem zajmuje to więcej czasu i jest to zgodne z prawem
Okej, to teraz ile czasu sprzedawca ma na weryfikację sprzętu?
Ma 14dni na rozpatrzenie, uznaje albo nie.
@LEW433 a który przepis o tym mówi?
Są przepisy mówiące o udzieleniu odpowiedzi. Nie o rozpatrzeniu reklamacji. W wielu przypadkach nie da sie tego zrobić w ciągu 14 dni
Musi rozpatrzyć a nie napisać że rozpatrzy.
@LEW433 jeszcze raz pytam który przepis o tym mówi ?
Czy to tylko Twoja interpretacja ?
Jeśłi tak to spróbuj rozpatrzeć reklamacje na budynek ( bo popękał) bez ekspertyzy która trwa 3 miesiace ? Albo na silnik samochodowy kupiony luzem ? który trzeba : odebrać, rozebrać i posprawdzać.
Niestety ale tym razem nie masz racji
Przepis mówi jasno : udzielić odpowiedzi. Przepis jest po to aby sprzedający nie unikali kontaktu i nie zbywali kupujacych a nie po to że w cągu 14 dni trzeba wydac decyzje reklamacyjną ponieważ w wielu przypadkach to niemożliwe.
Nawet w tym przypadku:
1) kupujacy sklada reklamacje
2) sprzedający następnego dnia prosi o odesłanie sprzetu do weryfikacji
3) kupujący odsyła sprzęt 13 dnia od zgłoszenia
4 ) sprzedający NIE MA PODSTAW ANI DO UZNANIA ANI DO ODRZUCENIA REKLAMACJI.
5) sprawa musi trwać dłużej niż 14 dni a żadna ze stron nie naruszyła prawa
Jasniej nie potrafie Ci tego wytłumaczyc
To odrzuć jak tak uważasz, nie ja wymyślam przepisy.😁
@LEW433 tylko że nie podałeś tego przepisu 🙂 wiec hmm może jednak wymyslasz ???? 😉
Jeśłi nie to podaj art i zacytuj.
Ja nie znam przepisu mówiącego że sprzedający ma obowiązek ROZPATRZEĆ REKLAMACJE w terminie 14 dni.
Ma tylko obowiązek udzielić odpowiedzi na reklamacje. A to nie jest to samo.
Ale z mojego podwórka. Zdarza sie że kupujący reklamuja nasiona bo nie wzeszły. I tutaj w przypadku dużych opakowań czasem zlecamy analize zdolności kiełkowania. Niektóre nasiona kiełkuja 20-30 dni wiec wyniki mamy po miesiącu.
Reklamacji w tym czasie ani nie odrzucamy ani nie uznajemy. Informujemy kupującego o naszych działaniach i czekamy na wyniki analiz. Jeśli było by tak jak mówisz musielibyśmy 14 dnia odrzucic reklamacje jako że kupujący poddał nasiona ingerencji ( znaczy wysiał). takie działanie byłoby ze szkodą dla kupujacego i na pewno ustawodawca w ustawie o OCHRONIE PRAW KONSUMENTA sobie tego nie życzył.
Dzałamy w pełni zgodnie z obowiązującym prawem rozpatrując reklamacje uczciwie o rozwiewajc wszelkie wątpliwości.
no ale może znasz jakiś przepis według którego powinniśmy takie reklamacje od razu odrzucać?
@Raven19 zdaje sie że tutaj nie ma ustawowego terminu. reklamacje sa tak różne że zajmuje to bardzo różna ilośc czasu. jedną reklamacje mozna uznać/odrzucić na podstawie zdjęć zaraz po zgłoszeniu a w przypadku innej potrzebna jest ekspertyza serwisu.
Ja bym odczekał 10-15 dni i w przypadu braku odpowiedzi - zapytał o wyniki weryfikacji i o odpowiedź w sprawie reklamacji ( nadal nie wiemy co to było wiec trudno nawet na "chłopski rozum" wyciagać jakiekolwiek wnioski o czasie weryfikacji wady.
@Raven19 sprawa WCALE NIE JEST PROSTA plucie olejem po dwóch latach użytkowania to możliwa oznaka nieprawidłej eksploatacji. W drugim roku uzytkowania to na kupującym istnieje OBOWIĄZEK udowodnienia że wada istniala w momencie sprzedaży
@Raven19 powiem tylko tyle:
NICE poużywać sobie produkt przez dwa lata a potem zgłosić "istotną wade" istniejącą w momencie sprzedazy. Ta wada musiała być BARDZO ISTOTNA skoro nie przeszkadząła Ci w użytkowaniu produktu dwa lata
szkoda gadać 😞
@Raven19 Załóż mu dyskusję, pomoże Ci Allegro.
@Raven19 przeciez to jest proste jakby przepis brzmiał 14dni na rozpatrzenie od zgłoszenia to byś dostał odmowę uznania reklamacji za brak towaru do ekspertyzy a sprzedawca kazalby ci odesłać towar na własny koszt. Teraz pomyśl jak szybko wysłałbyś przedmiot gabarytowy i ile by on szedł do sprzedawcy który liczyłby że nie zdążysz w 14dni odesłać ba nawet ty byś napisał 1dnia zgłaszam reklamację np w piątek a on by ci odpisał w poniedziałek prosze odesłać i co masz 2 nawet 3 dni mniej bo odczytałbyś po pracy i zadaj sobie pytanie kto by tu kogo w ch..ja zgodnie z prawem zrobił