anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot z tytułu rękojmi czas odsyłki

Raven19
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry, sprawa rękojmi. Zakup w 2021 roku. 6 kwietnia br. złożyłem mailowo do sprzedawcy info, że z powodu istotnej wady żądam zwrotu pieniędzy z tytułu rękojmi. Sprzedawca odpisał, że prześlę info do producenta. Ja odpisałem, że zgłaszam z tytułu rękojmi i to do sprzedawcy należy decyzja. Sprzedawca odpisał, że w takim razie przyśle kuriera po towar i załatwimy to polubownie. Z różnych przyczyn kurier odebrał towar 24 kwietnia dopiero. Moje pytanie brzmi: 14 dni na odpowiedź sprzedawcy jaką decyzję podejmuje jest od momentu zgłoszenia (tak internety pisza, czyli od 6 kwietnia) czy może od dnia zwrotu/wysyłki towaru? Bo jeśli to pierwsze to znaczy, że uznał moje roszczenie bo nie dał info co nastąpi.

oznacz moderatorów
18 ODPOWIEDZI 18

LEW433
#21 Demiurg#

Tak ma 14dni ale w drugim roku rękojmi to Ty musisz udowodnić wadę a nie sprzedajacy, poczytaj sobie.

oznacz moderatorów

Raven19
#8 Zapaleniec#

Mam zdjęcia, które wysłałem do sprzedającego, na których widać jak towar pluje olejem więc tu sprawa jest prosta. Pytanie o te 14 dni na uznanie roszczenia od czasu wysyłki czy zgłoszenia.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Od czasu zgłoszenia.

oznacz moderatorów

Raven19
#8 Zapaleniec#

Miałbyś jakiś paragraf na to, ze nie od odsylki, a zgłoszenia, żebym mógł się podeprzeć w korespondencji ze sprzedającym?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Raven19 Sprzedawca powinien odpowiedzieć na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Jeżeli tego nie zrobił, uważa się, że ją uznał.

Podstawa prawna: art. 7a i 43d ustawy o prawach konsumenta; art. 118 Kodeksu cywilnego

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@LEW433  masz racje - udzielić odpowiedzi - i odpowiedż w tym przypadku została udzielona: "prosimy o dostarczenie sprzetu w celu weryfikacji zgłoszenia" 

@Raven19  sprzedający udzielił Ci odpowiedzi na Twoje zgłoszenie w ustawowym terminie. Nie ma przepisu który mowi obowiązku rozpatrzenia reklamacji w ciagu 14 dni.Czasem zajmuje to więcej czasu i jest to zgodne z prawem

oznacz moderatorów

Raven19
#8 Zapaleniec#

Okej, to teraz ile czasu sprzedawca ma na weryfikację sprzętu?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Ma 14dni na rozpatrzenie, uznaje albo nie.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@LEW433  a który przepis o tym mówi?

Są przepisy mówiące o udzieleniu odpowiedzi. Nie o rozpatrzeniu reklamacji. W wielu przypadkach nie da sie tego zrobić w ciągu 14 dni

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Musi rozpatrzyć a nie napisać że rozpatrzy.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@LEW433  jeszcze raz pytam który przepis o tym mówi ?

Czy to tylko Twoja interpretacja ?

Jeśłi tak to spróbuj rozpatrzeć reklamacje na budynek ( bo popękał) bez ekspertyzy która trwa 3 miesiace ? Albo na silnik samochodowy kupiony luzem ? który trzeba : odebrać, rozebrać i posprawdzać.

Niestety ale tym razem nie masz racji

Przepis mówi jasno : udzielić odpowiedzi. Przepis jest po to aby sprzedający nie unikali kontaktu i nie zbywali kupujacych a nie po to że w cągu 14 dni trzeba wydac decyzje reklamacyjną ponieważ w wielu przypadkach to niemożliwe.

Nawet w tym przypadku:

1) kupujacy sklada reklamacje

2) sprzedający następnego dnia prosi o odesłanie sprzetu do weryfikacji

3) kupujący odsyła sprzęt 13 dnia od zgłoszenia

4 ) sprzedający NIE MA PODSTAW ANI DO UZNANIA ANI DO ODRZUCENIA REKLAMACJI.

5) sprawa musi trwać dłużej niż 14 dni a żadna ze stron nie naruszyła prawa

Jasniej nie potrafie Ci tego wytłumaczyc

 

 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

To odrzuć jak tak uważasz, nie ja wymyślam przepisy.😁

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@LEW433  tylko że nie podałeś tego przepisu 🙂 wiec hmm może jednak wymyslasz ???? 😉

Jeśłi nie to podaj art i zacytuj.

Ja nie znam przepisu mówiącego że sprzedający ma obowiązek ROZPATRZEĆ REKLAMACJE w terminie 14 dni.

Ma tylko obowiązek udzielić odpowiedzi na reklamacje. A to nie jest to samo.

Ale z mojego podwórka. Zdarza sie że kupujący reklamuja nasiona bo nie wzeszły. I tutaj w przypadku dużych opakowań czasem zlecamy analize zdolności kiełkowania. Niektóre nasiona kiełkuja 20-30 dni wiec wyniki mamy po miesiącu. 

Reklamacji w tym czasie ani nie odrzucamy ani nie uznajemy. Informujemy kupującego o naszych działaniach i czekamy na wyniki analiz. Jeśli było by tak jak mówisz musielibyśmy 14 dnia odrzucic reklamacje jako że kupujący poddał nasiona ingerencji ( znaczy wysiał). takie działanie byłoby ze szkodą dla kupujacego i na pewno ustawodawca w ustawie o OCHRONIE PRAW KONSUMENTA sobie tego nie życzył.

Dzałamy w pełni zgodnie z obowiązującym prawem rozpatrując reklamacje uczciwie o rozwiewajc wszelkie wątpliwości.

no ale może znasz jakiś przepis według którego powinniśmy takie reklamacje od razu odrzucać?

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@Raven19  zdaje sie że tutaj nie ma ustawowego terminu. reklamacje sa tak różne że zajmuje to bardzo różna ilośc czasu. jedną reklamacje mozna uznać/odrzucić na podstawie zdjęć zaraz po zgłoszeniu a w przypadku innej potrzebna jest ekspertyza serwisu. 

Ja bym odczekał 10-15 dni i w przypadu braku odpowiedzi - zapytał o wyniki weryfikacji i o odpowiedź w sprawie reklamacji ( nadal nie wiemy co to było wiec trudno nawet na "chłopski rozum" wyciagać jakiekolwiek wnioski o czasie weryfikacji wady.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@Raven19  sprawa WCALE NIE JEST PROSTA plucie olejem po dwóch latach użytkowania to możliwa oznaka nieprawidłej eksploatacji. W drugim roku uzytkowania to na kupującym istnieje OBOWIĄZEK udowodnienia że wada istniala w momencie sprzedaży

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@Raven19  powiem tylko tyle:

NICE poużywać sobie produkt przez dwa lata a potem zgłosić "istotną wade" istniejącą w momencie sprzedazy.  Ta wada musiała być BARDZO ISTOTNA skoro nie przeszkadząła Ci w użytkowaniu produktu dwa lata

szkoda gadać 😞

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Raven19 Załóż mu dyskusję, pomoże Ci Allegro.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Raven19 przeciez to jest proste jakby przepis brzmiał 14dni na rozpatrzenie od zgłoszenia to byś dostał odmowę uznania reklamacji za brak towaru do ekspertyzy a sprzedawca kazalby ci odesłać towar na własny koszt. Teraz pomyśl jak szybko wysłałbyś przedmiot gabarytowy i ile by on szedł do sprzedawcy który liczyłby że nie zdążysz w 14dni odesłać ba nawet ty byś napisał 1dnia zgłaszam reklamację np w piątek a on by ci odpisał w poniedziałek prosze odesłać i co masz 2 nawet 3 dni mniej bo odczytałbyś po pracy i zadaj sobie pytanie kto by tu kogo w ch..ja zgodnie z prawem zrobił

oznacz moderatorów