Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
kupujacy rezygnuje z zakupu, odsyła i żą @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ da zwrotu kosztów wysyłki. Zwrot oczywiście darmowy. Znam przepisy, ale art, 32 mówi o zwrocie do przedsiębiorcy, ja nie mam takiego statusu. Nic sobie nie odpisze, mam komuś zapłacic za przymiarkę8,99 zł, to chore.......
dostałam takiego maila od allegro, na początku maja ..........
🤔😲
oczywiście podpieraja sie nowymi przepisami UE 😞
@amor_2004 Skonsultowałam tę sprawę z zespołem, który pomaga w wyjaśnieniu sporu w dyskusji. Poniżej przedstawiam nasze stanowisko.
W momencie zamówienia, w zakładce "Zwroty" miałaś informację o możliwości odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny. Dołączony tam formularz wskazuje na to, że strony akceptują postanowienia Ustawy o prawach konsumenta. Dlatego jeśli nie ustaliliście wcześniej, że koszty pierwszej wysyłki (do wysokości wartości najtańszej opcji dostawy, dostępnej w ramach danej oferty) nie będą zwrócone, powinnaś zwrócić pieniądze zgodnie z ustawą. To dlatego w dyskusji pojawiły się wezwania do zwrotu kosztów dostawy.
Jednocześnie nasza ostatnia wypowiedź w dyskusji zmierza już do rozwiązania zgłoszenia bez Twojego udziału. Jeśli klientka poprosi o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących, zaakceptujemy taki wniosek i nie będziemy oczekiwali od Ciebie zwrotu pieniędzy.
@nat_not Natalko Złotko , ale w UK jasno jest na ten temat napisane i zwrot kosztów nadania obowiązuje w relacji przedsiębiorca - konsument .
@nat_not
strony akceptują postanowienia Ustawy o prawach konsumenta
Z przebiegu sporu (i cytowanych tu wypowiedzi) wynika, że jedyną stroną (spośród stron sporu (też: kłótni, awantury): Sprzedająca, Kupująca, Serwis Allegro) akceptującą postanowienia Ustawy o prawach konsumenta jest ... Sprzedająca.
W Ustawie jest napisane (i co Sprzedająca akceptuje, a czego nie można powiedzieć o Kupującej oraz Allegro), że zwrot środków w wysokości najtańszej metody dostawy należy się przy zakupach od przedsiębiorcy, a Sprzedająca przedsiębiorcą nie jest.
Dlatego jeśli nie ustaliliście wcześniej, że koszty pierwszej wysyłki (do wysokości wartości najtańszej opcji dostawy, dostępnej w ramach danej oferty) nie będą zwrócone, powinnaś zwrócić pieniądze zgodnie z ustawą.
NIEPRAWDA
- Zgodnie z Ustawą - obowiązek zwrotu ww. środków ciąży wyłącznie na przedsiębiorcy.
@nat_not Nie możecie pisać że zgodnie z ustawą, bo tam nie ma zwrotu kosztów od prywatnego sprzedającego.😁
dzisiejszy efekt dyskusji, ani mjednego słowa: przepraszam, zaszła pomyłka , zero. Allegro proponuje pani w ramach rekompensaty 10 monet allegro. Kupujący nie jest zainteresowany. Dziekuje wszystkim za opinie i pomoc, pozdrawiam ciepło:)
@amor_2004 A mogłabyś zacytować co tam dokładnie napisali? Sprzedaję też na zwykłym allegro i nie dostałem na początku maja takiego maila.
, oczywiście na dzień dzisiejszy NEGATYW , za słynna obsługe, czyli , że nie wyłudziła kupujaca 8,99 zł ode mnie, tylko zapłaciło allegro 😞 ;( jak znam zycie, jedyna odpowiedź; poproś kupujacego o zmiane komentarza ?jak to jest, że sprzedający ma płacic na wszelki wypadek, niezgodnie z regulaminem , żeby nie dostac negatywa, ręce opadają.................