Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupiłam od firmy na Allegro produkt. Przed zakupem pisałam ze sprzedającym na temat ewentualnych uszkodzeń towaru. Towar miał być bez wad o czym sprzedający również informował telefonicznie. Przesyłka paletowa, koszt 180 zł. Odebrałam przesyłkę i tu pojawił się problem gdyż sprzedający zataił wadę towaru. Posiadał uszkodzenia o których wiedział pakując przesyłkę. Kontakt telefoniczny z opornym na informacje o zwrocie sprzedającym skończył się pozytywnie. Kliknęłam na Allegro zwrot. Przesyłka zwrotna na mój koszt niestety, takie prawo. Pomimo oszustwa firma zwróciła mi jedynie koszta produktu a nie całej kwoty jaką zapłaciłam. W regulaminie Allegro doczytałam, że powinnam otrzymać zwrot pełnej kwoty. Czy powinnam otrzymać całość kwoty? Czy firma miała prawo zwrócić tylko część opłaconej kwoty? Gdybym wiedziała o wadzie nie kupiłabym tego towaru a w rozmowie sprzedający lekceważąco stwierdził, że cóż mogło mu się nie zauważyć. Powinnam zakładać spór?
Nailyaneto jest reklamacja i w takim przypadku sprzedawca zobowiązany jest pokryć wszystkie koszty jakie poniosłaś .
Zrób tak ,, moje zakupy - szczegóły - zgłoś problem z zakupem ,, domagaaj się tam zwrotu wszystykich poniesionych kosztów , po 24H na Twoją prośbę wlączy się do dyskusji administrator . Nie kończ dyskusji ,aż zwrot środków pojawi się na Twoim koncie .
Bo należało składać reklamację i wówczas sprzedający musi (po uznaniu) zwrócić wszystko łącznie z kosztami odsyłki, przy zwrocie może ale nie powinien odciągać żadnych środków, powinien ci zwrócić tyle ile zapłaciłaś bez kosztów odsyłki(przy zwrocie ty je pokrywasz), otwórz dyskusję i tam wyjaśnij ze sprzedającym wszystko, na zwykłym allegro tu: https://allegro.pl/dyskusje/nowana AL tu: https://allegro.pl/dyskusje/nowa?source=LOKALNIE wyjaśnij tam że to nie zwrot tylko reklamacja bo były ukryte wady.
Dziękuję, na co ewentualnie powinnam się w dyskusji powołać? Sprzedający nie jest skory do polubownego rozwiązania sprawy. Uważa, że zwrócił tyle ile powinien. Nie ma sobie nic do zarzucenia a kwota transakcji nie była mała.
Powołać się na to ze zataił wadę, więc nie jest zwrot bez podania przyczyny tylko reklamacja (rękojmia).
W przypadku odstąpienia od umowy sprzedający zwraca koszt produktu plus koszt najniższej dostępnej na jego aukcji formy dostawy. W przypadaku gdy sprzedawca zapewnia darmową dostawę na aukcji a kupujący wybierze płatną przesyłkę, sprzedawca nie ma obowiązku zwracać kosztów dostawy.
W przypadku reklamacji musi zwrócić całość, koszt produktu plus koszt dostawy
Zapewne dlatego tak chętnie przyjął zwrot, wiedział że jak złoży reklamację to poniesie wszystkie koszty.😁
@Nailyane Tak, powinnaś otrzymać zwrot wszystkich kosztów. Tak, otwórz spór; https://allegro.pl/dyskusje/nowa i poproś o pomoc Allegro.
Gdyby to nie załatwiło sprawy, złóż wniosek o zwrot reszty kwoty z Programu Ochrony Kupujących; https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia
@xyz96 kolejny przypadek, gdzie kupujący zgubił się w bełkocie nowomowy allegro
i przesłał formularz odstąpienia od umowy bez podania przyczyny
zamiast złożyć reklamacje
@Nailyane jeżeli formularze allegro wprowadziły Cię w błąd pisz i składaj reklamacje do allegro
@xyz96 dlaczego uważasz, że kupujący po złożeniu takiego oświadczenia ma otrzymać pełną kwotę? dlaczego uważasz, że ma zwracać się do pok, by allegro obciążyło sprzedawcę kosztami działania zgodnego z prawem?
Doskonale znasz przepisy - dlaczego polecasz działania szkodzące sprzedawcy mimo, że nie złamał on prawa? Przeciez wypłata z pok jest doliczana do rachunku allegro sprzedawcy
https://www.karh.pl/prawo-karne-gospodarcze/wyludzenie-towaru-lub-uslugi/
@AlePiesio ma rację
Ok, w takim przypadku odniosę się bardziej szczegółowo do tego co napisał AlePiesio. Najniższa dostępna wysyłka na aukcji i jedyna to kwota 180 zł. Nie było oferowanej opcji dostawy darmowej. Firma sprzedała mi szybę czołowa do samochodu osobowego. Opis aukcji, udostępnione zdjęcia, wiadomości sprzedającego jak i rozmowa telefoniczna- wszędzie zapewnienie o stanie bez wad. Dostałam wykruszoną szybę, która w takim stanie była bez jakiejkolwiek wartości i nie było to uszkodzenie spowodowane transportem.
Czy to, że sprzedający ukrył wadę szyby nie wpływa w żaden sposób na zwrot całej kwoty należności?
Zwrot poprzez zwróć produkt> produkt uszkodzony.
Nie wiem czy ma to jakiś wpływ, czy da się to jakoś ominąć ale pierwszy raz trafiła mi się transakcja w której nie zaktualizowała się droga przesyłki- w dalszym ciągu w statusie widnieje ”przesyłka opłacona”.
Przecież to jawne oszustwo, facet z premedytacją sprzedał uszkodzony produkt.
To nie mój pierwszy zwrot przez Allegro. Natomiast jest to pierwszy od lat w którym sprzedający nie chce zwrócić całej kwoty mimo, że dopuścił się zatajenia wady.
Sprawa rozwiązana przy pomocy Allegro.
Reklamacje z tytułu rekojmi. Sprzedający musi zwrócić również koszta wysyłki.
Allegro również zaznaczyło ze odstąpienie bez podania przyczyny również zobowiązuje sprzedającego do zwrócenia pełnej kwoty.
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
@Nailyane Jeśli to była reklamacja z rękojmi, to sprzedawca musi Ci oddać koszt towaru + koszt wysyłki + koszt odesłania.