Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupilem niespelna tydzień temu radio android do opla.
Radio nie spełnia moich oczekiwań bo nie może się dostroić i szumi na wybranej stacji.
Podjąłem zwrot otrzymałem zwrot na jaki zwrócić oraz instrukcję jak ma wyglądać radio zwracane jeśli będzie odbiegać od nowego będą sami pomniejsCzc kwotę zwrot.
Moje pytanie :
Jak miałem spr produkt bez zamontowania w aucie ?
Czy sprzedający może pobrać sobie kwotę za szkody na radiu?
Dodam że w aukcji nie ma nic napisane o pobieraniu pieniędzy za uszkodzenia
@simspson jak przedmiot nosi ślady użytkowania to sprzedawca może obniżyć kwotę zwrotu o tyle o ile zmniejszyła się wartość tego przedmiotu. Najlepiej wykonaj zdjęcia do ewentualnych późniejszych przepychanek.
@simspson Radio można sprawdzić zwyczajnie na stole. Trzeba tylko wykonać odpowiednią instalację: zasilanie 12V, antenka, głośniki. Trochę to kosztuje, może nawet więcej niż kupione radio.
Niestety sprzedający będzie musiał sam sprawdzić radio po zwrocie, jeśli nie ma opla to może odda radio do serwisu. Ile to może kosztować twoim zdaniem?
Jeśli chcesz uniknąć pomniejszenia kwoty zwrotu to cofnij zwrot, a następnie wystaw radio do sprzedaży poprzez licytację. Klienci ocenią jego wartość, może nawet dostaniesz więcej niż zapłaciłeś.
I jeszcze uwagi natury technicznej: radio ma szumieć. Jeśli szumi to znaczy że kiepska antenka, a może sprawdzasz w garażu blaszanym? Powodem są też często zakłócenia, moje radio często szumi gdy zatrzymam się na czerwonym świetle.
"Jeśli chcesz uniknąć pomniejszenia kwoty zwrotu to cofnij zwrot, a następnie wystaw radio do sprzedaży poprzez licytację." - @br.
Kliknięcie "zwrot" jest lepszym rozwiązaniem, sprzedający anuluje zakup i ewentualnie zwraca ci całe pieniądze jeśli już zapłaciłeś. Następnie kupujesz ponownie to co uważasz za lepsze. Rozwiązanie jest proste, czytelne i nic nie kosztuje.
@Client:107370536 doceniam twoją genialną pamięć do tego, co kto pisał wcześniej, ale w tym przypadku jest inna sytuacja. W tamtym wątku chodziło o wymianę nieużywanego towaru, tu chodzi o rozgrzebane radio.
@Client:107370536 zamontowane i wymontowane z samochodu, nosi ślady użytkowania. Jeżeli kupującemu radio szumi i uznał że jest to wada, to powinien złożyć reklamację, a nie robić zwrot konsumencki. Doskonale wiesz czym jest zwrot konsumencki i jakie są prawa i obowiązki obydwu stron umowy.
Wybacz, ale odnosisz się do treści, których we wpisie @simspson nie ma. On nie uznał, że szum to wada radia i nie chce tego reklamować. Uznał, że radio nie spełnia jego oczekiwań i postanowił je zwrócić. Może to zrobić nawet jeśli (tego też w jego wpisie nie ma) radio nosi jakieś ślady użytkowania.
I uwaga natury ogólnej: Na tym forum kupującym zawsze doradza się najmniej korzystne rozwiązanie ich problemów. A to założenie dyskusji i czekanie 14 dni nie wiadomo na co, zamiast złożyć wniosek do POK (Allegro Protect), a to złożenie reklamacji i ryzykowanie, że sprzedawca ją odrzuci zamiast po prostu zwrócić towar i odzyskać kasę. Obaj wiemy, dlaczego tak się dzieje i jaki związek ma z tym nazwijmy to struktura tutejszej społeczności.
Starannie sprawdź radio przed odesłaniem. Zrób zdjęcia i filmy, żeby mieć dowód, że przed odesłaniem było wolne od wad. Spakuj radio tak, żeby mogło bezpiecznie wrócić do sprzedawcy. Nie zapomnij o żadnych akcesoriach, które były do niego dołączone. Odeślij paczkę i śledź jej drogę do adresata. Jeśli mimo tego wszystkiego sprzedawca potrąci Ci coś z zapłaconej ceny złóż wniosek o rekompensatę z programu Allegro Protect: https://allegro.pl/dla-kupujacych/allegro-protect
@Client:107370536 a zacznijmy od tego czy na tym radiu faktycznie są ślady montażu?
Oczywiście, że tego nie wiadomo, bo kupujący o tym nie wspomniał. Wiadomo tylko, że w instrukcji przesłanej mu przez sprzedawcę jest mowa o potrąceniu z ceny, jeśli wygląd radia będzie odbiegać od "nowego". Jaki jest cel takich zapisów łatwo się domyślić.
@Client:107370536 w pierwszej kolejności powinieneś @simspson podesłać link do ustawy konsumenckiej, żeby zapoznał się jakie ma prawa i obowiązki.
@Agent051 Ale do której ustawy link mam podesłać? Do tej, zgodnie z którą towar zakupiony w systemie wysyłkowym można sprawdzać tylko tak, jak to się robi w sklepie stacjonarnym? Czy do tej prawdziwej, w której nic takiego nie zapisano?
A tak przy okazji, jest jakiś nieformalny zakaz wzywania moderacji do tematów założonych przez kupujących? Bo wydaje mi się, że gdyby to sprzedawca potrzebował pomocy, to LEW albo Ziolko oznaczyliby moderatorów w minutę od założenia wątku.
@Client:107370536 "...ewentualnie zwraca ci całe pieniądze..."
Właśnie o to "ewentualnie" było pytanie.
Sprzedawca może pomniejszyć zwrot o koszty użytkowania lub zniszczenia a o takich sprawach informują przepisy oraz regulamin ,który powinieneś znać korzystając z serwisu.
@simspson zgodnie z ustawą konsumencką, towar zakupiony w systemie wysyłkowym możesz sprawdzić, tak jak można zrobić to w sklepie stacjonarnym. Tam nikt nie pozwoli ci zamontować radia do samochodu. Jak uznałeś że źle działa, to powinieneś złożyć reklamację.