Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Raport Green Generation to inicjatywa badawcza Mobile Institute nowoczesnego instytutu zajmującego się badaniem zachowań konsumenckich. Raport ma na celu zbadanie świadomości ekologicznej Polaków. W badaniu udział wzięło ponad 2000 internautów, którzy odpowiadali na pytania dotyczące ich zachowań na co dzień, podejścia do eko-edukacji, ekologicznych zakupów w różnych branżach i green e-commerce.
Tegoroczny raport Green Generation 2.0 pokazuje jak na naszym życiu i na naszych wyborach konsumenckich odbiła się pandemia. Jej wpływ widać w wielu obszarach zaczynając od zainteresowania ekologią, poprzez zmianę stylu życia, a na przeniesieniu do sklepów internetowych kończąc.
Zeszły rok nauczył nas większej elastyczności i pozwolił na nieszablonowe podejście do wielu spraw, jednak tylko czas pokaże czy wynieśliśmy z tego lekcję na temat ekologii.
Niestety wg. danych z raportu odnotowaliśmy spadek zainteresowania ekologią wśród internautów, tylko 30% deklaruje, że śledzi to zagadnienie. Chociaż Polacy zaczęli zdawać sobie sprawę z zagrożeń ekologicznych na świecie to wyłączają Polskę z tego tematu, nie dostrzegając naszego kraju jako zagrożonego zmianami klimatycznymi. Dlatego aktywności proekologiczne Polaków są wciąż na niewystarczającym poziomie. Segregujemy śmieci, część z nas podczas pandemii wprowadziła różne energooszczędne metody do domu, jednak nie dostrzegamy zagrożenia dla Planety w braku rozwiązań systemowych i instytucjonalnych, a to może utrudniać wprowadzenie znaczących zmian przez biznesy oraz samą edukację w tym temacie. Znaczące wydaje się to, że tylko ⅓ badanych jest za tym aby ekologia trafiła do programu nauczania w szkołach.
Przeniesienie znacznej części naszych zakupów do internetu to jedna z pozytywnych zmian w post-covidowej rzeczywistości. Polacy jeszcze bardziej uwrażliwili się na aspekt ekologii w e-handlu. E-commerce jako nowoczesna gałąź gospodarki powinien wyznaczać trendy i standardy. W Allegro dostrzegamy zagrożenia klimatyczne, dlatego chcemy wyjść tym oczekiwaniom naprzeciw. Wierzymy, że razem możemy zmienić wiele, dlatego doceniamy ekopozytywnych sprzedających i liczymy na to, że ich liczba będzie tylko rosła.
Jako główne problemy e-commerce konsumenci podają:
- pakowanie przesyłek w za duże kartony
- używanie wypełniaczy
- brak eko dostawy (dłuższego oczekiwania na przesyłkę, by skompletować większe zamówienie)
- brak odbiorów w dedykowanych punktach.
Kto uratuje Ziemię?
Nazwa raportu odnosi się do “zielonego pokolenia” młodych ludzi, którym zależy na naszej Planecie, jednak wyniki badania pokazują, że młodzi Polacy w bardzo niskim stopniu interesują się problemami środowiska, podejmują też mniej ekologicznych działań oraz nie są tak wrażliwi na ekologiczny wymiar produktów i marek jak dojrzalsi konsumenci. Według raportu to pokolenie Silver Power jest najbardziej świadome katastrofy klimatycznej i dąży do zminimalizowania swojego negatywnego wpływu na środowisko.
W Allegro wiemy, że tylko dzięki wspólnym działaniom możemy mieć realny wpływ na poprawę klimatu, dlatego chcemy dzielić się tym co wiemy, ale jesteśmy też otwarci na zdobywanie nowej wiedzy i doświadczeń w tym temacie, ponieważ każdy z nas codziennie może pomóc w ratowaniu Planety.
🌱 Cały raport to 165 stron rzetelnej wiedzy i solidna garść informacji na temat obecnej sytuacji konsumenckiej w Polsce, nie sposób przedstawić go w jednym krótkim wpisie, ale zachęcamy Was do przeczytania całości, tutaj możecie go pobrać .