Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, kupiłem TV na allegro lokalnie od osoby prywatnej. Nie wyjmując nawet tv z kartonu, tylko od razu podłączając okazało się, że uszkodzona jest matryca. Powiadomiłem o tym sprzedawcę, zrobiłem protokół szkody i wysłałem dla sprzedającego. Kto powinien w tym przypadku robić reklamację? Kupiłem sprawny tv i nie widzi mi się, bawić w odzyskiwanie pieniędzy z kurierem.
@Vectra196 prywatne transakcje rządzą się innymi prawami , nadawca w takim przypadku ponosi odpowiedzialność za przesyłkę do momentu podjęcia jej przez firmę przewozową , masz produkt , masz protokół szkody składaj reklamację i czekaj na decyzję przewoźnika bo od niej zależy dalsze postępowanie . Jeśli reklamacja zostanie uznana otrzymasz zwrot kasy , a w przypadku stwierdzenia przez przewoźnika złego pakowania występujesz do nadawcy z roszczeniem
Osoba prywatna może nie przyjmować zwrotów ale reklamację powinna rozpatrzyć . Aby sprzedawca mógł odnieść się do uszkodzeń to trzeba mu odesłać ten telewizor na swój koszt ,który on powinien zwrócić po uznaniu reklamacji .
Niestety kupując od prywatnego sprzedającego jego odpowiedzialność (jeżeli TV został uszkodzony w przesyłce) kończy się na nadaniu, jeżeli TV został uszkodzony w transporcie to odpowiada przewoźnik, masz pewność że sprzedajacy wysłał cały?
@LEW433 a sprzedający ma pewność że kupującemu nie spadł podczas podłączania ?
Dlatego warto taki protokół spisywać zaraz po otwarciu, ale według Ciebie nie ma takiej potrzeby ani obowiązku, radź tak dalej 😄
@Vectra196 Reklamację powinieneś składać Ty - do przewoźnika.
"nie widzi mi się, bawić w odzyskiwanie pieniędzy z kurierem" - póki co nie masz innej opcji, na początek musisz złożyć reklamację do przewoźnika aby mieć szansę na odzyskanie pieniędzy.
@Vectra196 to będziesz musiał zacząć od odzyskania kasy od przewoźnika o ile spisałeś protokół szkody !!! jak nie był uszkodzony karton masz na to 7 dni ale bym nie zwlekał 😞
Zgodnie z prawem przy sprzedaży od osoby prywatnej, niebezpieczeństwo utraty czy uszkodzenia przechodzi na kupującego w momencie wydania paczki przewoźnikowi 😞
Więc protokół, a potem reklamacja i czekasz 30 dni na rozpatrzenie 😄