Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Czy jeżeli jako osoba prywatna dostałem telefon od kupującego, który napisał mi, ze przedmiot na początku działał a potem padł to czy mam obowiązek przyjęcia zwrotu towaru.
(Sprzedałem procesor)
@ksmv
Sprzedając jako osoba prywatna nie masz obowiązku przyjmowania od Kupującego oświadczenia o odstąpieniu od umowy bez podania przyczyny. Jeżeli Kupujący zwróci (odeśle) Ci towar w związku z wcześniejszym złożeniem takiego oświadczenia - to nie masz obowiązku go przyjmować.
Natomiast jeżeli Kupujący składa reklamację ( słowa mogące wskazywać na wadę produktu "na początku działał, a potem padł") i odsyła towar do sprzedawcy (nie czekając na jego wezwanie do odesłania reklamowanej rzeczy) - to robi to aby Sprzedawca mógł zapoznać się z rzeczą i rozpatrzyć reklamację.
Sprzedawca (nawet będący osobą prywatną) nie ma podstaw do nieprzyjęcia reklamacji .
Powinien ją rozpatrzyć w ciągu 14 dni od złożenia. Może ją uznać lub odrzucić.
@ksmv Tak, odpowiadasz za wady na podstawie rękojmi. Zamiast zwrotu pieniędzy możesz towar naprawić lub wymienić na swój koszt i zwrócić kupującemu koszt odesłania.
Jako osoba prywatna nie masz obowiązku przyjmowania tylko zwrotów bez podania przyczyny, gdy na przykład kupujący się rozmyślił, a towar nie ma wad.
A mam pytanie. Czy jako osoba sprzedająca (prywatna oczywiście) i odpowiadająca rękojmią za towar sprzedany to czy w przypadku zgłoszenia reklamacji przez kupującego muszę przystać na sposób rozpatrzenia reklamacji przez kupującego ? Kupujący upiera się tylko i wyłacznie na naprawę sprzętu. Mogę odmówić naprawy i zaproponować zwrot części kosztów, albo całości kosztów lub poprosić o odesłanie towaru na mój koszt ? Czy kupujący może mnie zmusić do narpawy sprzętu ? Czy jestem zobowiązany do rozpatrzenia reklamacji tylko i wyłącznie sposobem kupującego ?
@biboyone o sposobie rozpatrzenia reklamacji decyduje tylko i wyłącznie sprzedawca i nie interesuje go co chce kupujące może się do roszczenia przychylić lub nie może proponować zwrot kasy w części lub całości a czy będzie kupujący chciał czy nie to może sobie z powództwem iśc do sądu i samemu sprawę zakładać
Pytam bo na stronie https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/00309 piszą że: "
Każdy kupujący ma prawo do reklamacji wadliwego towaru lub usługi.
Reklamacja może się odbywać na zasadzie rękojmi lub gwarancji, jeżeli gwarancja została udzielona. To konsument decyduje, z której formy reklamacji skorzystać."
Nie wiem czy to dotyczy też osób prywtanych sprzedających na allegro. Jeśli tak to by wyglądało że muszę przystać na warunki kupującego i nie mam wyjścia.
@biboyone Tak, reklamację musisz rozpatrzyć, nawet sprzedając, jako osoba prywatna.
Dziękuję za odpowiedź, aczkolwiek proszę się zapoznać z moim poprzednim postem. Po pierwsze jestem osobą prywatną. Czyli obowiązuje mnie rękojmia. Kupujący upiera się że mam towar naprawić. Choć wiąże się to z dodatkowymi kosztami po mojej stronie, które przekraczają wartość towaru. Kupujący nie chce przyjać ani zwrotów części kosztów ani całości kosztów i odesłanie towaru do mnie. Najprawdopodobniej będę prosił o pomoc Allegro w sporze. Niestety ja jako sprzedający nie mogę poprosić o pomoc allegro bezpośrednio z dyskusji. (nie wiem dlaczego..). Pytanie do Moderatorki, w jaki sposób mógłbym poprosić o asystę w dyskusji jako sprzedający ?
O no właśnie !! I bardzo dziękuję za odpowiedź i pomoc 🙂