Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Otrzymałam brudny, nie wyprany i nie ładnie pachnący płaszcz. Co. W takiej sytuacji powinnam zrobić?
Sprzedający nie informował,ze nie jest wyprany.
Czy w ogóle można wystawiać brudne ciuchy???
@Vegetka Regulamin Allegro nie zabrania wystawiania brudnej odzieży.
Wystaw sprzedawcy negatywny komentarz.
@xyz96 Na Lokalne nie ma komentarzy.
@Vegetka Możesz kliknąć w Moje lokalne zakupy, następnie znajdź zakupiony przedmiot i kliknij - "Problem z zamówieniem?"
Rozpoczniesz tak zwaną dyskusję ze sprzedawcą, opisz problem, domagaj się zgody na zwrot przedmiotu i zwrotu wpłaty. Jesli to nie pomoże wystąpisz po 14 dniach o zwrot wpłaty z Programu ochrony kupujących,
@br. Ojej, serio? Gdy powstał ten wątek nie było jeszcze info o tym, że chodzi o Lokalnie. Wątek został też zamieszczony w innym dziale i jest przeniesiony.
@Vegetka Jeżeli towar jest niezgodny z opisem, nie musisz pytać sprzedającego, czy zgadza się na zwrot, możesz odesłać płaszcz w ramach reklamacji. Twoja reklamacja będzie musiał być rozpatrzona. Poza tym wadliwy, niezgodny z opisem towar odsyła się na koszt sprzedawcy.
@Vegetka Była to licytacja na Allegro Lokalnie. Jeśli nie jesteś zadowolona z zakupu, możesz skontaktować się ze sprzedającym i zapytać, czy zgadza się na zwrot towaru. Koszt odesłania płaszcza będzie po Twojej stronie (chyba że ustalicie ze sprzedającym inaczej).
@ko_alka "Koszt odesłania płaszcza będzie po Twojej stronie..."
Tylko tymczasem po stronie kupującego, to jest reklamacja więc może się wkrótce okazać że sprzedający zwróci wszystkie koszty, lub zrezygnuje ze zwrotu.
@br. a jak to miałaby byc podstawa do reklamacji???
Ubrania kupowane na lokalnie to raczej uzywane od prywatnego sprzedającego i teraz cytat od załozyciela wątku:
"Sprzedający nie informował,ze nie jest wyprany. " no tak ale płaszcz był jak rozumiem używany wiec czy sprzedający informował że płaszcz jest wyprany ??? Lub czy kupujacy o to pytał przed zakupem??
Jeśli nie to ja nie widze podstaw do jakiekolwiek reklamacji. Bo niby co reklamować???
@_Likos_ To już są problemy stron sporu. Jeżeli w opisie aukcji było wyraźnie napisane że płaszcz jest śmierdzący, uświniony itd... to na pewno masz rację.
@br. wystarczy że było napisane że używany. Podstawą do reklamacji moim zdaniem byłoby jełsi sprzedajacy by napisał ze sprzedaje wyprany czysty płaszcz a ten przyjechałby poplamiony i brudny. Jełsi tego nie napisał to znaczy że nie chciął ponosić kosztów czyszczenia i prania - jego sprawa. Lecz nie można mówić że wprowadzał w błąd
Kwestie: brudny, uświniony, śmierdzący są bardzo subiektywne i to co dla jednego bedzie brudne drugiemu nie bedzie przeszkadzać.
Oczywiście pomijam kwestie estetyczne skupiając sie tylko na prawnym aspekcie sprawy
Płaszcz lepiej dać do czyszczenia niż prać, ale każdy robi jak uważa. Jeżeli masz podstawy(niezgodność z opisem) to składaj reklamację z tytułu rękojmi: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia-czy-gwarancja/
Odesłałam na koszt sprzedającego. Przeprosił. Nie miał pojęcia, że jest taki brudny.
Tak na marginesie, sama sprzedaję używane rzeczy i nie wyobrażam sobie abym wysłała komuś niewypraną Rzecz. Wszystko co sprzedaję jest pachnące i świeże.