anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy mogę zwrócić płaszcz zakupiony na Allegro Lokalnie?

Vegetka
#7 Wielbiciel#

Otrzymałam brudny, nie wyprany i nie ładnie pachnący płaszcz. Co. W takiej sytuacji powinnam zrobić?

Sprzedający nie informował,ze nie jest wyprany. 

Czy w ogóle można wystawiać brudne ciuchy??? 

oznacz moderatorów
10 ODPOWIEDZI 10

xyz96
#21 Demiurg#

@Vegetka Regulamin Allegro nie zabrania wystawiania brudnej odzieży.

Wystaw sprzedawcy negatywny komentarz.

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@xyz96  Na Lokalne nie ma komentarzy. 

@Vegetka  Możesz kliknąć w Moje lokalne zakupy, następnie znajdź zakupiony przedmiot  i kliknij - "Problem z zamówieniem?"

Rozpoczniesz tak zwaną dyskusję ze sprzedawcą, opisz problem, domagaj się zgody na zwrot przedmiotu i zwrotu wpłaty. Jesli to nie pomoże wystąpisz po 14 dniach o zwrot wpłaty z Programu ochrony kupujących,

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@br. Ojej, serio? Gdy powstał ten wątek nie było jeszcze info o tym, że chodzi o Lokalnie. Wątek został też zamieszczony w innym dziale i jest przeniesiony.

@Vegetka Jeżeli towar jest niezgodny z opisem, nie musisz pytać sprzedającego, czy zgadza się na zwrot, możesz odesłać płaszcz w ramach reklamacji. Twoja reklamacja będzie musiał być rozpatrzona. Poza tym wadliwy, niezgodny z opisem towar odsyła się na koszt sprzedawcy.

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@Vegetka Była to licytacja na Allegro Lokalnie. Jeśli nie jesteś zadowolona z zakupu, możesz skontaktować się ze sprzedającym i zapytać, czy zgadza się na zwrot towaru. Koszt odesłania płaszcza będzie po Twojej stronie (chyba że ustalicie ze sprzedającym inaczej). 

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@ko_alka   "Koszt odesłania płaszcza będzie po Twojej stronie..."

Tylko  tymczasem  po stronie  kupującego, to jest reklamacja więc może się wkrótce okazać że sprzedający zwróci wszystkie koszty, lub zrezygnuje ze zwrotu.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@br.  a jak to miałaby byc podstawa do reklamacji???

Ubrania kupowane na lokalnie to raczej uzywane od prywatnego sprzedającego i teraz cytat od załozyciela wątku:

"Sprzedający nie informował,ze nie jest wyprany. "  no tak ale płaszcz był jak rozumiem używany wiec czy sprzedający informował że płaszcz jest wyprany ??? Lub czy kupujacy o to pytał przed zakupem??

Jeśli nie to ja nie widze podstaw do jakiekolwiek reklamacji. Bo niby co reklamować???

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@_Likos_  To już są problemy stron sporu. Jeżeli w opisie aukcji było wyraźnie napisane że płaszcz jest śmierdzący, uświniony itd...  to na pewno masz rację.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@br.  wystarczy że było napisane że używany. Podstawą do reklamacji moim zdaniem byłoby jełsi sprzedajacy by napisał ze sprzedaje wyprany czysty płaszcz a ten przyjechałby poplamiony i brudny. Jełsi tego nie napisał to znaczy że nie chciął ponosić kosztów czyszczenia i prania - jego sprawa. Lecz nie można mówić że wprowadzał w błąd

Kwestie: brudny, uświniony, śmierdzący są bardzo subiektywne i to co dla jednego bedzie brudne drugiemu nie bedzie przeszkadzać.

Oczywiście pomijam kwestie estetyczne skupiając sie tylko na prawnym aspekcie sprawy

 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Płaszcz lepiej dać do czyszczenia niż prać, ale każdy robi jak uważa. Jeżeli masz podstawy(niezgodność z opisem) to składaj reklamację z tytułu rękojmi: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia-czy-gwarancja/

oznacz moderatorów

Vegetka
#7 Wielbiciel#

Odesłałam na koszt sprzedającego. Przeprosił. Nie miał pojęcia, że jest taki brudny.

Tak na marginesie, sama sprzedaję używane rzeczy i nie wyobrażam sobie abym wysłała komuś niewypraną Rzecz. Wszystko co sprzedaję jest pachnące i świeże. 

oznacz moderatorów