anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak wyglądają zwroty na Allegro lokalnie?

Client:122165348
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry,

Chciałbym się dowiedzieć jak wyglądają zwroty na Allegro lokalnie. Czy działa to w ten sam sposób co na zwykłym Allegro? Chcę kupić zegarek, ale mam problem tego typu, że jak zamawiam zegarki, dokładnie smartwatche i pytam się sprzedawców o porysowany ekran to oni twierdzą, że ich zegarek nie ma rys na ekranie, a ja otrzymuję uszkodzony produkt z rysami na ekranie i muszę go odsyłać. Miałem już co najmniej pięć takich przypadków. Zamawiałem zegarki również z innych stron i musiałem w dodatku płacić za przesyłkę zwrotną, nie mówiąc już o oczekiwaniu na zwrot pieniędzy, który też trwał trochę czasu. Za każdym razem jak otwierałem paczkę to nagrywałem film, który był dowodem na to w jakim stanie otrzymałem zegarek, żeby sprzedający nie próbował mnie osądzić o uszkodzenie zegarka. Czy sprzedający musi się zgodzić na przyjęcie zwrotu w takim przypadku, jeśli mnie oszukał i produkt jest niezgodny z opisem? Czy sprzedający płaci za przesyłkę zwrotną w takiej sytuacji? Czy mając dowód w postaci filmu moje zgłoszenie zwrotu zostanie rozpatrzone pozytywnie i uznane na moją korzyść? Czy zdjęcia rozmów na czacie Allegro mogą być również dowodem w sprawie? Jak w takiej sytuacji, gdy zostanę oszukany mogę odzyskać pieniądze? Kto rozpatruje takie zgłoszenia? Bardzo proszę o odpowiedź.

Pozdrawiam

oznacz moderatorów
3 ODPOWIEDZI 3

drekenzes
#18 Luminarz#

@Client:122165348 Jak kupujesz od osoby prywatnej, a takich będzie większość na AL, to zwrot nie przysługuje, chyba że łaskawie sprzedawca się zgodzi (nie ma takiego obowiązku).

Prywatne osoby muszą natomiast rozpatrzyć reklamację. Ale jak to rozpatrzy i podejdzie do tematu to już druga para kaloszy... Allegro może wypłacić AP, ale nie musi.

Zdjęcia i filmy się przydadzą, może to pomóc w uzyskaniu AP lub jeśli wystąpisz na drogę sądową, bo to sąd rozpatruje takie sprawy.

Ogólnie warto zachodu?

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

Client:122165348
#7 Wielbiciel#

Sprzedawca może się nie zgodzić na przyjęcie zwrotu nawet jak zamówienie jest niezgodne z opisem? A jeśli oferta jest z Allegro Protect? Jest napisana informacja: "100% zakupów ze zwrotem pieniędzy do 48h." Co o tym sądzić? Warto zaryzykować? Spotkałem już dużo oszustów robiąc zakupy w internecie i nie mam pewności ani zaufania do strony Allegro Lokalnie.

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@Client:122165348 umowę pomiędzy dwiema osobami prywatnymi można rozwiązać (czyli potocznie mówiąc - zwrócić zakup) tylko za porozumieniem obu stron tej transakcji. 
Jeśli jedna ze stron się nie zgadza to umowy rozwiązać nie można. 

Czym innym jest reklamacja - tu nawet sprzedający prywatny musi ją rozpatrzyć. 

Jeśli reklamacja nie zostanie uznana to najpewniej dostaniesz możliwość złożenia wniosku o rekompensatę do AP ale to raczej nie będzie „do 48 godzin” a dłużej. 

Nie ma też żadnej gwarancji że rekompensatę otrzymasz bo to nigdy nie jest gwarantowane. 

oznacz moderatorów