anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Nieodebrana reklamacja przez sprzedającego na allegrolokalnie - kto zwraca koszty ? co z POK?

megadeath
#9 Pomysłodawca#

witam, mam pytanie. Kupiłem pewną rzecz na allegrolokalnie, która okazała się być niedziałającym złomem, innym niż w opisie aukcji (chodzi o nr. seryjny i imei).

Sprzedawca zgodził się na zwrot z tytuły reklamacja rękojmia. Paczkę nadałem na swój koszt przez inpost szybkie nadania, sprzedający specjalnie paczki nie odebrał po czym wróciła do mnie i zostałem dodatkowo obciążony za zwrot do mnie. W sumie 30 zł kosztów nadania i odesłania nieodebranej paczki.

Moje pytanie jest takie - czy POK zwróci mi te koszty ? (wysyłałem przez stronę inpost bezpośrednio) a jeżeli nie to rozumiem, że ma mi je zwrócić sprzedający? 

Wg. regulamiu:

"Gdy zakupiony przedmiot nie jest zgodny z opisem w ofercie i zechcesz go zareklamować, pamiętaj że musisz odesłać go do sprzedawcy na własny koszt. Jeżeli sprzedający uzna reklamację, powinien pokryć koszty przesyłki w obie strony. Jeśli wysyłasz przedmiot na własny koszt, masz prawo poprosić go o zwrot wszystkich pieniędzy."

Rozumiem, że sprzedawca de facto nie odbierając paczki rozpatrzył reklamację pozytywnie i ma mi te koszty oddać? Czy zrobi to POK za niego ?

Pozdrawiam

@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8

kostas11
#21 Demiurg#

@megadeath a kontaktowałeś się w tej sprawie ze sprzedającym, na dobry adres odesłałeś ?  rozpocznij dyskusję po 14 dniach będzie wniosek POK 🙂

  1. W przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w pkt 1 ppkt a i b powyżej, gdzie płatności za Towar dokonano za pomocą opcji usług płatniczych udostępnianych w Allegro, Program Ochrony Kupujących umożliwia ponadto Kupującemu rekompensatę kosztów przesyłki oraz kosztów odesłania Towaru, obejmującą wartość doznanej przez Kupującego szkody.

________
Κώστας
oznacz moderatorów

megadeath
#9 Pomysłodawca#

@kostas11 tak, odesłałem na podany przez niego paczkomat, złośliwie nie odebrał i przestał się odzywać w dyskusji (rozpoczęta 5 dni temu).

Dzięki za informację. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Masz takie coś jak dyskusja i zacznij od tego, tam sprzedajacy ma 24 godz na odpowiedź, allegro udzieli ci w tym pomocy i z braku porozumienia wówczas będzie możliwość złożenia wniosku do POK: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa?source=LOKALNIE

oznacz moderatorów

megadeath
#9 Pomysłodawca#

Dyskusja była założona w dniu odebrania paczki. Podał adres paczkomatu do zwrotu ale paczki nie odebrał. Aktualnie nie ma z nim kontaktu i nie udziela się w dyskusji.

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@megadeath W takim razie po godzinie 00:00 lub jutro skorzystaj z opcji „poproś o Allegro o pomoc".

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Po 14dniach możesz zakończyć jako nierozwiązana i wówczas złożyć wniosek do POK.

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@megadeath Otwórz dyskusję i opisz w niej całą sytuację. Każda sprawa związana z Programem Ochrony Kupujących jest rozpatrywana indywidualnie. 

oznacz moderatorów

megadeath
#9 Pomysłodawca#

Dziękuje za odpowiedź, dyskusja rozpoczęta 5 dni temu, paczka której nie odebrał aktualnie jest w drodze do mnie.

oznacz moderatorów