Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, mam pytanie - kupiłem od osoby prywatnej przrdmiot, który okazał się być niezgodny z opisem. Sprzedający napisał, żeby odesłać przedmiot inPostem i podać mu dane (numer rachunku) do zwrotu pieniędzy. Ja jednak nie chcę ryzykować i odsyłać przedmiotu bez wcześniejszego otrzymania środków, gdyż nie ufam sprzedającemu. Czy istnieje (tak jak przez zwykłe Allegro) możliwość odesłania tego towaru do sprzedawcy tak, żeby jedna i druga strona transakcji miała pewność, że pieniądze i przedmiot do nich dotrą?
Ale tak to działa, wyraził zgodę na zwrot9nie musiał) i jak nie odeślesz zapewne nie zwróci Ci środków, zwrot na konto jest zgodne z regulaminem Allegro. Inna opcja to reklamacja na niezgodność z opisem, inna to dyskusja i pomoc Allegro. Masz jeszcze czat i niech tam sprzedający napisze że się zgadza na zwrot, Ty wstaw tam nr przesyłki- zwrotu.
Oczywiście, że MA OBOWIĄZEK PRZYJĄĆ ZWROT, gdyż przedmiot jest NIEZGODNY Z OPISEM 🙂
Oczywiście że nie ma takiego obowiązku bo jest osobą prywatną i jako taka prawnie nie musi się zgadzać na zwroty co masz w zapisach kc. To że zgodził się zwrot przyjąc to jego dobra wola. Co innego reklamacja o ile nie wylączył rękojmi to musi ją uwzglednić.
@br3mk1ns Nie, nie ma.
Zwrot to tylko czynność - fizyczne odesłanie przesyłki.
Ważny jest powód zwrotu - tu może być reklamacja lub odstąpienie od umowy.
Na odstąpienie od umowy sprzedający prywatny nie musi wyrażać zgody.
Reklamację jednak musi rozpatrzyć a jeśli uzna ją za zasadną to może: zwrócić środki lub doprowadzić towar do zgodności z umową (naprawić lub wymienić).
Jeśli nie odeślesz przesyłki to zwyczajnie nie otrzymasz zwrotu środków jeśli sprzedający się na to zgodził.
Przez allegro tego nie zrobisz - musisz nadać na własną rękę. Ważne jest tylko to aby wszelkie ustalenia ze sprzedającym prowadzić poprzez wiadomości lub dyskusję na Allegro - nie telefonicznie 'na gębę'.
Przepraszam, to w takim razie prywatny sprzedający może wystawić przedmioty niezgodne z opisem i rozpatrywać negatywnie reklamacje z tytułu niezgodności towaru z umową? 😉 jaką w tym logika?
Nie czytasz, Zgodnie z literą prawa, kupując produkt od osoby prywatnej, a nie od przedsiębiorcy, nie mamy możliwości zwrotu
@br3mk1ns a to trzeba ustawodawcy pytać... jakby się uparł że odrzuci reklamację bez odsyłania to dopiero w sądzie byś mu musiał udowodnić że 1 wysłał nie to co w ofercie, 2 że po drodze nie zamienili przedmiotu zakupu takie mamy świetne prawo
To tylko potwierdza, że nie warto kupować od prywatnych osób…
Można ale Ja np. odbiór osobisty i w pobliżu miejsca zamieszkania.🤗
@br3mk1ns Gdybyśmy tylko żyli w idealnym świecie to by nie mógł... ale nie żyjemy w takim świecie.
Nie wiem co kupiłeś, co było w ofercie, na czym polega niezgodność itp - napisałem tylko jak to wygląda w kwestii formalnej.
Pamiętaj, że zawsze możesz zgłosić na policji zawiadomienie z art 286 KK aczkolwiek powinno się bez tego obejść - w razie problemów masz dyskusję, pomoc allegro i w ostateczności możesz otrzymać rekompensatę z Allegro Protect.
Kupiłem używany obiektyw do aparatu w „bardzo ładnym stanie”. Sprzedający twierdził, że nie ma rysek, tymczasem na jego obudowie znajdują się głębokie rysy. To jeszcze bym zniósł, ale obiektyw posiada również dużą wadę - za soczewką jest sporych rozmiarów paproch, który widoczny jest również w wizjerze aparatu. Nie wiem czy ma wpływ na zdjęcia, gdyż jest to aparat analogowy i nie zrobię teraz 36 klatek i nie oddam do wywołania filmu 😉
@br3mk1ns Oczywiście że nie ma obowiązku przyjmować zwrotu bez p0odania przyczyny, tu powinna być reklamacja, może natomiast wyrazić chęć przyjęcia zwrotu.
Ale ja przyczynę przecież podałem: przedmiot niezgodny z opisem. Mam zdjęcia, które to potwierdzają. I swoją drogą - jak mógłby nie chcieć rozpatrzyć pozytywnie reklamacji, skoro przedmiot jest niezgodny z tym, co było napisane w ogłoszeniu?
Rozpocząłem dyskusję, żeby Allegro monitorowało całą sprawę.
dzieki za pomoc
@br3mk1ns I dobrze z ta dyskusją, nie masz prawa zwrotu bez zgodny sprzedającego, zgodnie z prawem, ale masz 2 lata na reklamację.
@br3mk1ns Jeśli sprzedający wyraził chęć załatwienia sprawy i zwrotu środków to raczej nie ma powodów do obaw na ten moment.
Gdyby jednak pojawiły się jakieś komplikacje to wróć do nas - podpowiemy co robić.
Ogólnie mam zaufanie do ludzi, ale jeżeli ktoś pisze, że przedmiot jest w stanie bardzo dobrym, a okazuje się później, że jest inaczej.. to pojawia się obawa, że obiektyw odeślę, a pieniędzy nie zobaczę i tak. Oczywiście mogę się mylić, ale… no cóż 😉
Znasz powiedzenie- ufaj ale sprawdzaj! Jakbyś naczytał się tu na forum co ludzie potrafią to ....ograniczysz zaufanie.
@br3mk1ns to ci allegro z protecta zwróci nagraj pakowanie zachowaj nr nadania. Oj ładnie by cię mógł znając prawo zaorać odpowiada za paczke do chwili nadania więc uszkodzenia powstaly w transporcie bo kurier pewnie rzucał... poczekalbyś 30dni na odpowiedź od kuriera że nie plus jakby oferta miała wyłączoną rękojmię to byś dostał w takim stanie w jakim jest i jeszcze za nic by nie odpowiadał
Nie odeślesz on nie odda kasy proste. Masz nr nadania jako dowód. Nakręć film z pakowania i nadania jako zabezpieczenie.