Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Wczoraj wygrałam licytacje, którą odrazu opłaciłam, jednak przez niespodziewaną i nagłą sytuacje życiową potrzebuje tych pieniędzy i chciałabym zrezygnować, a tym samym zatrzymać wpłatę, która trafi na Allegro Pay. Napisałam do sprzedającego, ze z przyczyn losowych chcę zrezygnować z zakupu i poprosilam by zatrzymał transakcje. Chciałabym zorientować się czy coś jeszcze mogę zrobić bądź czy Allegro może zatrzymać tę transakcję? Bardzo proszę o pilną pomoc. Jest niedziela więc środki nie trafiły jeszcze do sprzedającego, ale w banku nie mogę wycofać zlecenia... Pieniądze są mi bardzo potrzebne.
@magalaska To był zakup opłacony przez Allegro Pay? Jeśli tak, zrób zwrot towaru lub anuluj zakup w zakładce Moje zakupy. Po anulowaniu lub wykonaniu zwrotu, który jest odstąpieniem od umowy, sprzedawca będzie musiał oddać pieniądze, ale nie Tobie, tylko do Allegro Pay, które opłaciło zakup.
Jeżeli mylisz Allegro Pay z PayU, a to się często zdarza, i zapłaciłaś przelewem lub kartą, także anuluj zakup lub zrób zwrot w zakładce Moje zakupy, wtedy sprzedawca odda pieniądze Tobie. Powinien to zrobić niezwłocznie. Warunek - licytacja w firmie-sklepie. Jeśli to zakup od osoby prywatnej, wtedy nie ma ona obowiązku zwracać wpłaty, może wysłać towar. Możesz się jednak z nim porozumieć w tej sprawie.
Jest jeszcze jedna możliwość. Kliknij Moje zakupy, potem Szczegóły zakupu, następnie Rozwiń szczegóły zakupu i sprawdź status płatności. Jeśli jest Rozpoczęta, anuluj płatność. Wtedy pieniądze wrócą do Ciebie automatycznie w ciągu 3 dni roboczych.
@magalaska Tak, Moje zakupy masz tylko w zwykłym Allegro, ale na Lokalnie powinien być odpowiednik. Poszukaj. Wpłatę Rozpoczętą, która nie została jeszcze przekazana sprzedawcy, powinnaś móc anulować.
Dodam, że tytuł Twojego wątku został chyba zmieniony przez moderację. Nie przypominam sobie, aby wcześniej była tam informacja o Allegro Lokalnie.
W dalszym ciągu takiej opcji nie widzę. Widnieje natomiast: Dokończ kupno. Gdy na to klikam przenosi mnie do okienka w którym widnieje informacja ze mogę zgłosić problem z przedmiotem. Jednak żaden z proponowanych tematów nie wpisuje się w mój problem. Napisałam aktualizację sytuacji w komentarzu poniżej, że jest zgoda sprzedającego, jednakże sprzedający nie otrzyma pieniędzy, dopóki nie wyśle paczki, której nie chce by wysyłał. Messengerowa pomoc Allegro twierdzi, ze z chwila zakończenia licytacji sprzedający otrzymał pieniądze 🙄 Które de facto w tym momencie nawet nie były wpłacone. Nie rozumiem jak to możliwe. Ponosić kolejne koszty za ew. zwrot przesyłki i skazać sprzedającego na walkę o koszt prowizji gdy nie ma gwarancji, że ją mu zwrócą. To byłoby bardzo nie w porządku. Nikt nie przewidział takiej sytuacji?
Co do tematu wątku to jeśli mnie pamięć nie myli to wpisałam w nim od początku Allegro Lokalnie, bo to dla mnie początki na platformie dziecko Allegra i szukałam jakiegoś specjalisty. Jednak robiłam to w stresie, więc ręki za to nie dam sobie uciąć, ale jestem pewna na jakieś 99%
Jeśli transakcję opłaciłaś przez payu, to tutaj:
https://allegrolokalnie.pl/konto/oferty/kupione
powinna mieć status "zakończona".
Jeżeli tak jest, to sprzedający ma ją w zakładce sprzedaż > finanse na swoim koncie allegrowym (tam idą płatności z lokalnego). W takim układzie musi je odesłać tylko na konto bankowe.
Co do zwrotu prowizji - na lokalnym formalnie go nie ma, ale dobrze udokumentowany allegro często zwraca, gdy sprzedający skontaktuje się z allegro.
A tutaj masz info z pomocy:
@magalaska, widzę, że był to zakup na Allegro Lokalnie - przedmiot kupiłaś od osoby prywatnej, więc opcja anulowania nie jest tu możliwa. Nie był to zakup konsumencki, więc nie możesz odstąpić od umowy na podstawie Art. 27.Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
Mam jednak nadzieję, że uda Ci się porozumieć ze Sprzedającym w tej sprawie i znajdziecie wspólne rozwiązanie. 🙂
Rozmawiałam ze sprzedającym. Jest skłonny przystać na moją prośbę o rezygnacji, jednakże ani on, ani ja nie możemy przerwać transakcji. Sprzedający napisał także, że dopóki nie wyślę towaru to nie otrzyma pieniędzy, by móc je zwrócić. Na prawdę w tym serwisie nie ma przewidzianej opcji na taką sytuację? Nie da się tego zatrzymać? Ani nic z tym zrobić? Pieniądze nie trafiły do sprzedającego, towar nie został wysłany, jest zgoda na przerwanie tej transakcji. Czy to nie wystarcza, by zatrzymać tę machinę?
@magalaska, Sprzedający może zwrócić Ci środki bez konieczności wysyłania towaru. Musi je wypłacić ze swojego salda Allegro (wypłatę środków zlecił w niedzielę 7 listopada). Do końca następnego dnia roboczego powinien mieć te środki na swoim koncie bankowym. Wtedy może je zwrócić bezpośrednio na wskazany przez Ciebie rachunek. 🙂
Jeśli miałby jakieś pytania w tym zakresie, możesz zaprosić go tutaj, na Gadane. 🙂
Dziękuje Pani za tę konkretną i szczegółową odpowiedź. Przekazałam te informację sprzedającemu łącznie ze screenem Pani odpowiedzi i zaproszenia do GADANE. Jak na razie sprzedawca nie odpowiada i nie odniósł się w żaden sposób do mojej wypowiedzi. Milczy, więc na ten moment nic nowego ani merytorycznego nie wnoszę do tego wątku. Jako, ze nie wiem na czym stoję i być może będę prosiła jeszcze o pomoc/poradę to proszę o niezamykanie tego tematu.
Po zakupie na AL musisz skontaktować się ze sprzedającym i dogadać.
Napisałam właśnie komentarz zawierający więcej informacji o sprawie. Prosiłabym o podpowiedź co jeszcze mogę zrobić?