Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
kupiłem telefon który wg. opisu w miał być w bardzo dobrym stanie z delikatnymi śladami użytkowania, wszystko całe oprócz ryski widocznej jedynie pod światło, telefon niby cały czas używany z szybką, czyli standardowy opis.
Może się czepiam, ale rysa okazała się głęboka, wyczuwalna pod palcem, reszta ekranu również w rysach widocznych gołym okiem. Nie wygląda, aby był nonstop chroniony dodatkowym szkłem. Sam za bardzo nie dbam o swój telefon, ale ekran wygląda jak nowy. Niestety zdjęcia na allegro lokalnie są mizerne, a w ofercie wyglądało to dobrze.
Może przymknąłbym na to oko, ale mierząc baterię, ta wygląda mizernie, więc chciałbym wiedzieć jakie w tej sytuacji kupujący ma prawa.
Dodam jeszcze, że ładowarka ma wtyczkę typu A (Ameryka Północna) i do zestawu nie dostałem żadnej przejściówki. Nie było w opisie o tym żadnej informacji.
@JacaC93 Masz prawo do reklamacji z rękojmi. Wyślij sprzedawcy mailem pismo reklamacyjne, określ wady i swoje żądania - naprawa, wymiana, zmniejszenie ceny lub zwrot wszystkich kosztów po odesłaniu, także kosztów odesłania. Naprawa, wymiana także na koszt sprzedawcy. Zapytaj o adres do odesłania telefonu. Najprawdopodobniej sprzedawca nie zareaguje na taką reklamację lub jej nie uzna, wtedy otwórz Dyskusję; https://allegro.pl/dyskusje/nowa?source=LOKALNIE w niej ponownie zgłoś reklamację i następnego dnia poproś tam o pomoc pracownika Allegro. Jeżeli sprzedawca nie uzna reklamacji, po 14 dniach zamknij Dyskusję jako nierozwiązaną i złóż wniosek o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących;
https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia
@JacaC93, Allegro Lokalnie zostało stworzone specjalnie z myślą o prywatnych użytkownikach. W przypadku transakcji zawieranej między osobami prywatnymi (C2C), nie przysługuje Ci prawo do odstąpienia od umowy. Oczywiście możesz porozumieć się ze sprzedającym w sprawie zwrotu. Jeśli będzie na to jego zgoda, wszelkie warunki rozwiązania umowy powinniście ustalić w porozumieniu ze sobą.
Niemniej sprzedającego, który jest osobą prywatną (fizyczną), obowiązują zasady rękojmi jak przy zakupie konsumenckim. Co prawda sprzedający może całkowicie wyłączyć rękojmie, ograniczyć czy rozszerzyć jej uprawnienia - jednak taka informacja musi znajdować się w ofercie. Natomiast zgodnie z art. 558 § 2 Kodeksu cywilnego wyłączenie czy ograniczenie rękojmi będzie bezskuteczne, jeżeli sprzedawca zataił wady przez kupującym.
co do zasady na Allegro Lokalnie transakcje zawierane są między osobami prywatnymi
No nie, zasady są inne.
Allegro Lokalnie – wydzielona część Allegro, przeznaczona do prowadzenia sprzedaży przez Użytkowników Kont Zwykłych oraz Kont Firma,
@xyz96, słuszna uwaga - dziękuję. 🙂Edytowałam początek powyższego postu.
Dziękuję za odpowiedź. Rozumiem, że nie ma różnicy jeśli była to aukcja?