Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, kupiłam na Allegro okap kuchenny, który sprzedawca przesłał mi w opakowaniu i okap uległ uszkodzeniu jest delikatnie wygięty. Niestety nie sprawdziłam paczki przy przewoźniku .
Czy mam jakieś szanse na dochodzenie swoich praw ?
Dodam, że przez przypadek otworzyłam dyskusje ze sprzedawcą, niestety zamknęłam ją. Paczka była za pobraniem 😞
@Paulinaignasiak Oczywiście, zgłoś problem sprzedającemu. Jeżeli zakup konsumencki to masz czas na zwrot14 dni. Poproś Allegro o ponowne otwarcie dyskusji.https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=2c798b65-a629-4d86-8fde-ab93de1c4166
@LEW433 Nieprawidłowy link, często wprowadzasz w błąd.
@Paulinaignasiak Po co było zamykać Dyskusję? Od tego one są, aby rozwiązywać problemy. Za uszkodzenia towaru odpowiada sprzedawca, możesz domagać się wymiany lub po odesłaniu zwrotu całej wpłaty i kosztu odesłania. Nie zakładaj z góry, że to było uszkodzenie w transporcie, towar mógł być uszkodzony przed wysyłką. Poproś Allegro o ponowne otwarcie Dyskusji tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5... W Dyskusji proś o pomoc Allegro. W ostateczności możesz wystąpić o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących.
@Paulinaignasiak masz na protokół 7 dni zgłoś to internetowo, porób zdjęcia, większość przewoźników to oferuje i prześlij sprzedawcy, niech dochodzi odszkodowania od przewoźnika 🙂
@Paulinaignasiak Każdy kiedyś popełnia pierwszy raz ten błąd nie sprawdzając zawartości i stanu przesyłki, szczególnie takiej, która może ulec uszkodzeniu. Przesyłka powinna mieć specjalne oznaczenia jeśli jest wątpliwie poprawnie zapakowana. Przy kurierze zawsze można spisać protokół odbioru i uszkodzeń a potem już się martwi sprzedawca. Teraz masz małe szanse aby coś ugrać, zostaje jedynie dobra wola sprzedawcy dla wzięcia na siebie odpowiedzialności lub pokrycia szkód np w postaci wymiany.
Według mnie nie masz szans prawnie załatwienie sprawy na swoją korzyść.
Nie jesteś w stanie udowodnić ani przewoźnikowi ani sprzedawcy że wina leży po którymś z nich. 😞
Próbuj coś zdziałać u sprzedawcy, może da się jakoś uprosić na wymianę w zamian za bardzo dobre oceny i polecenia 😉
Po co zniechęcasz? To nie ona ma coś udowadniać, to sprzedawca ma udowodnić, że wydał rzecz bez wad i to jego żadna dobra wola, to obowiązek. Poza tym nawet bez żadnych protokołów za uszkodzenia w transporcie odpowiada względem kupującego sprzedawca. Jest jeszcze POK.
@xyz96 Kupuję drewnianą rzeźbę, po otrzymaniu tnę ją siekierą na kawałki i piszę do sprzedającego że ma mi udowodnić że nie była pocięta?🤔 tak tylko się upewniam...
@pinsplash Tu jest mowa o okapie, który sprzedawca najprawdopodobniej wysłał już wgnieciony. O rzeźbach porozmawiamy, gdy ktoś zapyta o rzeźbę w kawałkach.
@xyz96 Prawdopodobieństwo że wysłał uszkodzony jest minimalne ,takie wady powstają głównie w transporcie tak dla jasności ,sam miałem niedawno przypadek że mi pogięli świecznik
Przy montowaniu przez kupującego kupiony na allegro telewizor spadł i r.......,kto za to odpowiada, oczywiście sprzedawca według xyz96 .😐😐😐
Niestety nie ma zadnych sladów jesli juz o to Panu chodzi. Nie spadł ten okap czesciowo jest szklany wiec predzej by pekło szkło .. A szkło jest całe. Wyglada to tak jak by fabrycznie było wgniecone z dwóch stron na łączeniu
@Paulinaignasiak Poproś o wznowienie Dyskusji, link masz wyżej. Proś tam o pomoc Allegro. Zapytaj sprzedawcę, czy masz to odesłać, czy sam odbierze do wymiany. Wygląda na to, że wysłał Ci uszkodzony przedmiot i teraz będzie Cię zwodził, a także kazał coś udowadniać, jak piszą tu inni sprzedawcy. Jeśli Dyskusja nie przyniesie rozwiązania problemu, wypełnij wniosek o rekompensatę z POK;
https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia
To go postawi na baczność.
aragil Zaraz ci odpisze że najprawdopodobniej sprzedawca wysłał taki ro.....ny bo mu do pudełka się nie mieścił.
@xyz96Uwierz mi, ja nie zniechęcam tylko piszę z własnego doświadczenia jak jest. Wiele reklamacji składałem na na dostawców mając wsparcie prawników więc wiem jak to działa 😉
@xyz96 "sprzedawca ma udowodnić, że wydał rzecz bez wad"
Zazwyczaj odbiorca podpisuje się kurierowi, że potwierdza przyjęcie przesyłki bez zastrzeżeń, to nie ma znaczenia?
@vonNogay Nie ma. Przesyłka bez zastrzeżeń, ale po jej rozpakowaniu są zastrzeżenia do sprzedawcy, który mógł tam włożyć uszkodzony przedmiot.
@xyz96 Po to odbiorca powinien sprawdzić przesyłkę przy odbiorze i przy dostawcy a nie po "zjedzeniu obiadu" czy w ogólne kiedykolwiek później. Kurierzy mają kwity do spisania na miejscu protokołu uszkodzeń, przynajmniej Ci co powinni je wozić ze sobą. W paczkomatach odbiera i otwiera się ze świadkami w obrębie widoczności kamer z paczkomatów.
Wiem, że niektórzy myślą, że jestem jakiś przewrażliwiony i chory, ale to nie o to chodzi, chodzi aby mieć dowody że to nie my jesteśmy winni i tylko wtedy sprzedawca będzie się szwendał po sądach z dostawcą a mi dadzą sprawny towar i będę spokojnie sobie dalej żył bez nerwów i stresu 😉
W Powyższym przypadku nawet żaden adwokat się nie podejmie sprawy bo nie ma jak udowodnić że do uszkodzenia doszło po stronie sprzedawcy lub dostawcy a wada jest u kupującego i on ją zgłosił czyli można domniemywać że każdy jest uczciwy a kłamie tylko ten któremu nie da się udowodnić tego czyli wszystkim 😉
@ZibiK30 Większość kurierów nie chce czekać i nie czeka, zostaje ponowne wezwanie, czy wówczas nadal będzie to wiarygodne?
@LEW433Ma obowiązek zaczekać aż sprawdzisz przy nim przesyłkę. Teraz przez covid ograniczyli ten kontakt kuriera z odbiorcą. Ale tu chodzi o zabezpieczenie się odbiorcy od wszelkich podejrzeń i udowodnienie ewentualnie później ze odbiorca zrobił wszystko co było możliwe aby uniknąć kłopotu z przesyłką i jest najbardziej wiarygodny z każdej z trzech stron. W razie sądu to bardzo ważne dowody. Inaczej nie masz szans. Kurier nie chce.nagrywasz to zgłaszasz wraz z ewentualnymi uszkodzeniami zaraz po ich stwierdzeniu. To dla odbiorcy jedyny ratunek aby nie zostać "z ręką w nocniku"