Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
W dniu wczorajszym otrzymałem niedziałający produkt, paczka była nieuszkodzona natomiast pudełko w środku zawierało zasilacz który po prostu nie działał. Chciałbym wiedzieć jakie są kroki reklamacji; czy jest jakiś formularz reklamacyjny który mogę wypełnić? czy są jakieś zasady w jaki sposób odesłać produkt, tj. może przez inPost? Uprzejmie proszę o pomoc. (Poniżej nie mogę wybrać produktu którego to dotyczy, zakupiona na Allegro Lokalnie ładowarka do iPhone)
@Krzysztof3220 Cześć. Żeby złożyć reklamację, musisz skontaktować się ze sprzedającym. Możesz to zrobić przez centrum wiadomości na Lokalnie, a w razie problemów rozpocząć dyskusję.
Dyskusję na Allegro Lokalnie rozpoczniesz tutaj: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa?source=LOKALNIE
Przeważnie produkt odsyłasz we własnym zakresie, a po pozytywnej decyzji reklamacyjnej sprzedający zwraca Ci wszystkie poniesione przez Ciebie koszty.
Czyli zwrot z allegro lokalnie polega na "dogadaniu sie slownie" poprzez chat, dobrze rozumiem? Sprzedawca nie musi nic wyklikac u siebie, zeby kupujacy mogl odeslac przedmiot wadliwy.
Prosze mnie poprawic, jezeli sie myle. Dziekuje!
@Arma_i_Gedon nie mylisz się 🙂 Na Allegro Lokalnie sprzedają głównie osoby prywatne, więc reklamacja lub ewentualny zwrot (na który sprzedający może, ale nie musi się zgodzić) jest do ustalenia między sprzedającym a kupującym.
Sprzedający (nawet jeśli jest osobą prywatną) musi rozpatrzyć reklamację, uznać ją lub odrzucić i odpowiada za sprzedawany przedmiot i jego zgodność z ofertą.
@Arma_i_Gedon tak na lokalnie w zakupach miedzy osobami prywatnymi wszystko polega na pisemnym dogadaniu się co do warunków reklamacji w obrębie przewidzianym prawem polskim
Nie na dogadaniu się w sprawie reklamacji, Ty składasz poprzez dyskusję, masz pomoc Allegro a sprzedający ma 14dni na jej rozpatrzenie, natomiast w dyskusji musi odpowiedzieć w ciągu 24godz, z wyłączeniem świat.
@Krzysztof3220 wszelkie ustalenia reklamacyjne między kupującym i sprzedającym odbywają się pisemnie przez centrum wiadomości / dyskusję. Jeśli nie wyłączona była w ofercie rękojmia tzn że masz 2 lata od zakupu na złożenie reklamacji na niezgodność towaru z umową z tytułu rękojmi i od momentu pisemnego złożenia sprzedawca ma 14dni na wyrażenie decyzji reklamacyjnej a od ciebie w tym czasie może zgodnie z prawem żądać np odesłania towaru na reklamację pod wskazany adres / zdjęć towaru / usterki / filmiku z nieprawidłowego działania przedmiotu etc wszelkich informacji związanych z usterką by wydać decyzję reklamacyjną