anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

W jaki sposób zareklamować produkt na Allegro Lokalnie?

Krzysztof3220
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry,
W dniu wczorajszym otrzymałem niedziałający produkt, paczka była nieuszkodzona natomiast pudełko w środku zawierało zasilacz który po prostu nie działał. Chciałbym wiedzieć jakie są kroki reklamacji; czy jest jakiś formularz reklamacyjny który mogę wypełnić? czy są jakieś zasady w jaki sposób odesłać produkt, tj. może przez inPost? Uprzejmie proszę o pomoc. (Poniżej nie mogę wybrać produktu którego to dotyczy, zakupiona na Allegro Lokalnie ładowarka do iPhone)

oznacz moderatorów
6 ODPOWIEDZI 6

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@Krzysztof3220 Cześć. Żeby złożyć reklamację, musisz skontaktować się ze sprzedającym. Możesz to zrobić przez centrum wiadomości na Lokalnie, a w razie problemów rozpocząć dyskusję.

Dyskusję na Allegro Lokalnie rozpoczniesz tutaj: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa?source=LOKALNIE 

Przeważnie produkt odsyłasz we własnym zakresie, a po pozytywnej decyzji reklamacyjnej sprzedający zwraca Ci wszystkie poniesione przez Ciebie koszty. 

oznacz moderatorów

Arma_i_Gedon
#2 Obserwator#

Czyli zwrot z allegro lokalnie polega na "dogadaniu sie slownie" poprzez chat, dobrze rozumiem? Sprzedawca nie musi nic wyklikac u siebie, zeby kupujacy mogl odeslac przedmiot wadliwy.
Prosze mnie poprawic, jezeli sie myle. Dziekuje!

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Arma_i_Gedon nie mylisz się 🙂 Na Allegro Lokalnie sprzedają głównie osoby prywatne, więc reklamacja lub ewentualny zwrot (na który sprzedający może, ale nie musi się zgodzić) jest do ustalenia między sprzedającym a kupującym. 
Sprzedający (nawet jeśli jest osobą prywatną) musi rozpatrzyć reklamację, uznać ją lub odrzucić i odpowiada za sprzedawany przedmiot i jego zgodność z ofertą. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Arma_i_Gedon tak na lokalnie w zakupach miedzy osobami prywatnymi wszystko polega na pisemnym dogadaniu się co do warunków reklamacji w obrębie przewidzianym prawem polskim

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Nie na dogadaniu się w sprawie reklamacji, Ty składasz poprzez dyskusję, masz pomoc Allegro a sprzedający ma 14dni na jej rozpatrzenie, natomiast w dyskusji musi odpowiedzieć w ciągu 24godz, z wyłączeniem świat.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Krzysztof3220 wszelkie ustalenia reklamacyjne między kupującym i sprzedającym odbywają się pisemnie przez centrum wiadomości / dyskusję. Jeśli nie wyłączona była w ofercie rękojmia tzn że masz 2 lata od zakupu na złożenie reklamacji na niezgodność towaru z umową z tytułu rękojmi i od momentu pisemnego złożenia sprzedawca ma 14dni na wyrażenie decyzji reklamacyjnej a od ciebie w tym czasie może zgodnie z prawem żądać np odesłania towaru na reklamację pod wskazany adres / zdjęć towaru / usterki / filmiku z nieprawidłowego działania przedmiotu etc wszelkich informacji związanych z usterką by wydać decyzję reklamacyjną

oznacz moderatorów