Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam.
Kupilem na allegro lokalnie kolumny za 1100 zł. Przyszly w paczce ktora z zewnątrz nie budziła zastrzeżeń. Karton nie był uszkodzony.
Po rozpakowaniu okazalo się że kolumny są bardzo slabo zabezpieczone. Tylko owiniete folią 2 x ale tą najprostrzą folią i wetknięte w karton. Tak spakowana kolumna musiała się uszkodzić co wlasnie się stało.
Napisalem do sprzedawcy - dostalem odpowiedz - reklamuj pan u kuriera ja nic nie poradzę.
Zlozylem reklamacje u kuriera w pelni przekonany że winę ponosi sprzedawca. Ale by mieć podklad.
Rozpoczalem dyskusje i zlozylem reklamacje u sprzedawcy.
Dokumentowalem wszystko, wysylalem zdjecia, przedstawialem ile bylo zabepieczenia w miejscu wgniecenia. Paczka byla serio fatalnie spakowana.
Sprzedawca uznawal ze nie mam prawa do roszczen bo nie otworzylem paczki przy kurierze wiec moglem je sam uszkodzic.
Ze strony allegro co chwila pisal ktos inny raz piszac, ze sprzedawca ma 2 tyg na rozpatrzenie reklamacji po 2 tygodniach ze może jednak poczekac do decyzji przewoznika.
Przewoznik oczywiscie nie uwzglednil reklamcji. Sprzedawca stwierdzil ze tez nie uwzglednia bo nie otworzylem paczki przy kurierze.
I tu allegro protect mowi mi na to "nie jestesmy sądem". I zaproponowali bym zlożył odwolanie do kuriera.
I tu 2 pytania oraz przestroga:
1 - czy na allegro można pakować przedmiot jak tylko ma sie ochote nie dbajac o jego zniszczenie w transporcie? Skoro i tak nie poniesiemy konsekwencji?
2 - czy uzasadnienie odmowy przyjecia reklamacji moze byc kazda bzdura - skoro allegro protect to nie sąd i i tak umyje ręce? Przeciez bezprawny jest zapis ze tracisz mozliwosc reklamacji jesli nie otworzysz paczki przy kurierze a kurier nie ma obowiazku Ci towarzyszyc.
Czy ktos moze mi pomoc w zrozumieniu jak dziala ten serwis?
@tomit82 haczyk na sprzedawcę Masz tu cyt ,,Sprzedawca uznawal ze nie mam prawa do roszczen bo nie otworzylem paczki przy kurierze wiec moglem je sam uszkodzic.,,
Mam Ci podpowiedzieć co zrobić dalej ?
bardzo bym prosił o podpowiedz.
Ogólnie nie masz prawa do roszczeń względem osoby prywatnej bo ona odpowiada za paczkę do chwili nadania. Co napisał przewoźnik w odrzuceniu reklamacji? Czy napisali że złe spakowanie czy zostawili bez rozpoznania bo minęło 7 dni od odbioru bez sporządzenia protokołu szkody?
Napisał, że paczka nie była zniszczona z zewnatrz przez co nie da się dojść kto i kiedy zniszczył.
Czyli prywatny sprzedawca może spakować delikatny produkt na odwal i za nic nie odpowiada?
Co z prawem do reklamacji? Przeciez prywatny sprzedawca tez udziela gwarancji na mocy prawa polskiego.
Swoja droga, w dyskusji wypowiadalo sie kilka osob z allegro i to co pisali bylo sprzeczne w 1 punkcie. Natomiast allegro protect, w mojej krotkiej komunikacji z tym organem 2 razy dali swiadectwo, że nie zapoznali sie z dyskusją. Watpie by tam ją ktoś czytał.
A sprawa jest prosta. Jesli kolumny o wadze 20 kg, pokryte delikatnym fornirem ktos włożył do pudła dosłownie na styk (30 cm mial karton i 30 cm kolumny. To ten ktoś ponosi odpowiedzialność za to co się wydazylo.
To ze trafiłem na nieuczciwego handlarza ktory udaje prywatnego sprzedawce, ktory insynuuje ze sam te molumny zepsulem i pisze w sposob bardzo chamski to jedno, wszyscy wiemy, że takie osoby sie zdarzaja. Ale podejscie allegro do tego tematu mnie naprawde zalamuje.
W jaki spospb mozna reklamować rozwiazanie sprawy podczas dyskusji i allegro protekt? Mozna sie gdzies odwolać?
@tomit82 sprawa nie jest prosta bo
1 kupiłes od prywatnej osoby a ta zgodnie z prawem odpowiada za paczkę do chwili nadania
2 przewoźnik nie napisał że źle spakowane więc nadawcy winą nie obarczył
Zostaje odwołanie
A na przyszlość chcesz mieć pewność kupuj od firm te odpowiadają za paczkę do chwili wydania ci do ręki
@mdrogeria mogę prosić o pomoc tej sprawie?
zasada jest taka , albo sprzedawca / w tym wypadku nadawca przesyłki / opłaca dodatkową opcję jaką jest ,,weryfikacja zawartości w obecności kuriera ,, i wymaga tej czynności od odbiorcy lub nie opłaca i nie wymaga bo NIE MA DO TEGO PODSTAW
więc :
należy / mam na myśli Ciebie / poprosić sprzedawcę o udokumentowanie opłacenia tejże dodatkowej opcji przy generowaniu etykiety nadawczej .
stawiam kszynkę piwa , że sprzedawca tej opcji nie opłacił .
P.S. jeśli na etykiecie nie figuruje ta opcja kurierzy nie chcą uczestniczyć przy rozpakowaniu bo to dodatkowy stracony czas , i zwykle odmawiają odbiorcy .
@mdrogeria po co ma ją opłacać? Zgodnie z prawem odpowiada do chwili nadania a przewożnik nie stwierdził złego spakowania czyli nie zrzucił winy na sprzedawcę. Tego się nie udowodni teraz zostaje protect. Kolejna rzecz sprawy umów między osobami prywatnhmi reguluje kc jak zakładasz pozew przeciwko sprzedawcy to ty masz mu udowodnić że skopał a on nawet nie musi dementować art 6 kc ciężar dowodu
@az1rael na razie nie znamy decyzji przewoźnika ,a jeśli będzie odmowna to tylko za przyczyną niewłaściwego pakowania , i tu jest podstawa do wysunięcia roszczenia do sprzedawcy podpierając się tym o napisałem wcześniej czyli uniemożliwieniem weryfikacji paczki w obecności kuriera
@tomit82 masz protokół szkody ? ustaliłeś winę sprzedawcy czy przewoźnika ? złożyłeś reklamację poczekaj na decyzję, jak odmówią z powodu złego pakowania, wtedy wystąpisz z roszczeniem do sprzedawcy 🙂
Serwis nie jest stroną transakcji, protect to usługa allegro wypłacają na swoich zasadach 🙂
Inpost odrzucil reklamacje w wyjaśnieniu pisząc tylko, że nie udowodniłem że wina jest po ich stronie. Oczywiscie wina nie jest po ich stronie ale nie orzekli winy nadawcy.
Wiecie jak zlozyć odwolanie, skargę na funkcjonowanie allegro protect?
Raz ze osoby wydajace decyzje nie czytaja rozmowya poszczegolni konsultacji pisza rzeczy sprzeczne z innymi konsultantami
@tomit82 Protect nie jest czymś o Ci się należy ,to rekompensata uznaniowa , odwołąj się od decyzji przewoźnika lub poproś o uzasadnienie tej .
Napisał że przewoźnik odrzucił reklamację i że stwierdził że paczka nie była zniszczona i że nie qiadomo i kogo został towar uszkodzony @mdrogeria
@tomit82 a spisałeś protokół szkody ? Po nadaniu przy zakupie C2C niebiezpieczeństwo uszkodzenia lub utraty przechodzi na kupujacego w momencie nadania, tu musisz ustalić winę sprzedawcy że źle spakował 😞
Po za tym brak protokołu, oznacza że odebrałeś towar bez uwag a do uszkodzenia mogło dojść po wydaniu 😞
Protect nie służy do tego bo nie zostałeś oszukany 😞 pozostaje Ci sąd i sprawa cywilna 😞
Czyli podsumowujac, mozna w ramach takiej transakcji na allegro wrzucic wartosciowy towar w karton bez zabezpieczenia i nic nam nie grozi?
Odwolywanie sie u przewoznika jest bezsensu bo to zdecydowanie nie ich wina. Dziwne, ze to ja jestem jedyna osoba ktora ponosi za to konsekwencje.
@tomit82 spisałeś protokół szkody ?
Przywołany powyżej przepis art. 545 § 1 k.c. nawiązuje do - wyrażonej w art. 354 k.c. - konieczności współdziałania wierzyciela i dłużnika w wykonaniu zobowiązania. Ponadto wskazuje on na obowiązki sprzedawcy i kupującego związane z wykonaniem umowy sprzedaży, w szczególności, gdy przedmiot umowy jest dostarczany przez przewoźnika. Z przedmiotowej regulacji wynika, że w tym ostatnim przypadku kupujący jest obowiązany do zbadania przesłanej mu rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju oraz do dokonania wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika, gdyby w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie rzeczy, co może polegać np. na sporządzeniu protokołu reklamacyjnego, opisującego stwierdzone nieprawidłowości. Dodatkowo należy zaznaczyć, że z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na kupującego korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy (art. 548 § 1 k.c.).
W doktrynie podnosi się, że niewykonanie przez kupującego obowiązku zbadania rzeczy zgodnie z § 2 art. 545 k.c. wywołuje dwa negatywne dla niego skutki, mianowicie: po pierwsze – daje sprzedawcy możliwość podniesienia zarzutu, ze uszkodzenie lub zniszczenie rzeczy nastąpiło po jej wydaniu, a więc już po przejściu ryzyka przypadkowego zniszczenia lub utraty rzeczy na kupującego i po drugie – pozwala sprzedawcy zwolnić się od odpowiedzialności za wyrządzoną szkodę w takim zakresie, w jakim niezbadanie rzeczy spowodowało utrudnienie lub uniemożliwienie mu dochodzenia roszczeń od przewoźnika bądź ubezpieczyciela.
Sporzadzilem protokol szkody, zglosilem reklamacje u przewoźnika niezwlocznie
Jaki przewoźnik?