Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam serdecznie wszystkich. 🙂
Zakupiłem na Allegro lokalne urządzenie multimedialne. Towar na aukcji wystawiony był jako nowy i sprzedawca w opisie udzielił 2 letniej gwarancji. Przesyłka został otwarta po raz pierwszy po 13 dniach od odebrania. Okazało się że produkt nie jest nowy i na dodatek nie działa. Sprzedawca został natychmiast poinformowany o tym fakcie, nie doszliśmy do porozumienia a więc rozpocząłem spór (dyskusję) z pomocą Allegro. Sprzedawca od samego początku utrudnia, unika, zmienia swoje decyzje i chce uniknąć odpowiedzialności. Po kilkudniowej dyskusji z udziałem allegro towar został wysłany do sprzedawcy w celu naprawy lub wymiany na nowy. Kurier zostawił awizo, a teraz sprzedawca twierdzi że ma problem i nie może odebrać przesyłki zwrotnej w ciągu 14 dni, mimo że śledził przesyłkę. Po 14 dniach towar zostanie do mnie odesłany.
Proszę napisać co w takim przypadku dalej będzie się działo i jakie mi praw przysługują ?
To nie był zwrot bez podania przyczyny, tylko reklamacja, na którą przy rękojmi masz 2 lata. Nie powołuj się na żadne gwarancje, tylko na rękojmię. Dobrze, że odesłałeś towar niezgodny z opisem, zachowaj dowód odesłania. Absolutnie nie odbieraj paczki, jeśli sprzedawca jej nie odbierze i ona wróci do Ciebie. To problem sprzedawcy. Po 14 dniach od rozpoczęcia Dyskusji zamknij ją jako nierozwiązaną i wystąp o zwrot środków z Programu Ochrony Kupujących; https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia
W Dyskusji możesz go poinformować, że nieodebranej paczki z reklamacją także nie odbierzesz, co dla sprzedawcy będzie dodatkowym obciążeniem.
Sprzedawca otrzymał awizo w wtorek 23.03.2021 i ma czas odbioru do 06.04.2021. Sprzedawca w sporze twierdzi że może odebrać 07.04.2021 i wymaga ode mnie bym przedłużył przetrzymanie przesyłki na poczcie. Spór trwa już od 14 marca 2021 czyli dziś jest 14 dzień. Czy w takiej sytuacji kiedy przesyłka jest nieodebrana przez sprzedawcę, to mogę zakończyć spór dyskusyjny jako nierozwiązany i zwrócić się POK ?
Tak, po 14 dniach od otwarcia sporu możesz go zakończyć jako nierozwiązany i możesz wystąpić z wnioskiem do POK. Niczego sprzedawcy nie przedłużaj, to jego problem - widać, że chce uniknąć odpowiedzialności. Paczkę może mu odebrać inna osoba za upoważnieniem. Gdybyś miał problem z wnioskiem do POK lub ze stanowiskiem Allegro po złożeniu wniosku, napisz tu ponownie.
Jutro minie 14 dni od otwarcia sporu.
gutosie tak , jeśli dyskusja nie zostanie rozwiązana pracownik allegro zasugeruje Ci złożenie wniosku o rekompensatę .
@mdrogeria @xyz96
Dziękuję bardzo za szybką odpowiedz ! 🙂
Czyli w dyskusji jutro mam poinformować że zamykam spór jako nierozwiązany, a
sprzedawcę że nie odbiorę przesyłki zwrotnej.
Dziś w Dyskusji poinformuj, że nie odbierzesz nieodebranej paczki, a jutro zakończ spór jako nierozwiązany. Przed upływem 14 dni nie zakończysz go w taki sposób, nie będzie takiej opcji. Pojawi się ona po 14 dniach.
To nie będzie Twoja informacja o zamknięciu sporu jako nierozwiązanego, tylko musisz kliknąć odpowiedni przycisk, który pojawi się po 14 dniach od otwarcia sporu.
Serdecznie dziękuję, bardzo mi pomagacie i będę dalej informował o przebiegu sprawy. Pewnie też Was poproszę o wskazówki jak złożyć prawidłowo wniosek do POK. 😏
Mam jeszcze jedno pytanie, jeśli dziś sprzedawca się odniesie i napisze że odbierze przesyłkę np. w poniedziałek lub wtorek to czy mogę nadal zamknąć dyskusję i złożyć wniosek do POK ?
Tak, możesz. Możesz też poczekać na rekcję sprzedawcy na reklamację. Jeśli towar wymieni lub naprawi na swój koszt i odda Ci koszt odesłania do reklamacji, nie musisz występować z wnioskiem do POK. Poczekaj do jutra na stanowisko sprzedawcy i jeśli nic się nie zmieni, zamknij spór i złóż wniosek. Spór jako nierozwiązany możesz też zamknąć po czasie dłuższym, niż 14 dni.
Ważne - nie zamykaj sporu jako rozwiązany przed ostatecznym załatwieniem sprawy, nie wierz w zapewnienia sprzedawcy.
Sprzedawca właśnie napisał że odbierze przesyłkę 30.03.21
Nie wierzę już w żadne jego twierdzenia bo od samego początku dyskusji utrudnia, komplikuje i zmienia decyzje.
Bym chciał zamknąć spór dyskusji jako nierozwiązany już jutro, czy w takiej sytuacji mogę ?
TAK, MOŻESZ.
Pojawiła się informacja bym zdecydował czy problem został rozwiązany.
Rozumiem że tu mam wpisać że problem nie został rozwiązany i zamknąć temat czy czekać na odpowiedź pracownika allegro ?
gutosie jeśli nie odbierzesz zwrotki popełnisz kardynalny błąd , zbieraj rachunki . Ty wykonałeś co możliwe ,ale w dalszym ciągu odpowiadasz za towar ,
Sprzedawca napisał że odbierze przesyłkę ale ja w to nie wierzę, jeśli nawet to na 100% wymyśli coś innego, tak robi od początku. Na wieść że towar został odesłany, najpierw napisał że nie otworzy przez 7 dni paczki z względu na covid, później nie odebrał i zostało awizo, dalej że może odebrać jak paczki nie będzie ale ja mam wysłać wniosek na pocztę o przedłużenie a wczoraj że odbierze. 😄 To jest tylko malutki przykład jak sprzedawca jawnie manipuluje. Dlatego chciałbym zapytać, czy lepiej zamknąć dyskusję jako nierozwiązana lub dać szansę sprzedawcy.
W dyskusji sprzedawca ma 14 dni na rozwiązanie problemu , jeśli ten termin minął możesz ją zakończyć jako nierozwiązaną i wnioskować do POK o rekompensatę .Jeśli przesyłka do Ciebie powróci odbierz ją i w dyskusji poinformuj sprzedawcę jaki koszt poniosłeś w związki niepodjęciem przez niego zwrotu . Dodatkowo napisz gdzie , w jakich dniach i godzinach / wygodnych dla Ciebie /produkt oczekuje na odbiór .Wywiązałeś się z obowiązku , on nie ! nie odbierając zwrotu i niech sobie teraz wyśle kuriera jeśli chce odzyskać produkt . Daj mu termin na odbiór niezbyt długi informując ,że po tym czasie sprzęt oddasz do utylizacji .
Jeśli przesyłka do mnie wróci a ja wcześniej spór zamknę to jak mam poinformować sprzedawcę ? Tak jak pisałem wyżej że sprzedawca to oszust i manipulant i w jego słowa nie wierzę.
gutosie postępuj z rozwagą , pośpiech w tej sytuacji nie jest wskazany . Kilka dni Cię nie zbawi i tak dlugo już czekasz , a POK nie ucieknie . To moje zdanie , a zrobisz jak będziesz uważał .
Wobec takiej sytuacji czy ja mogę w sporze napisać i określić dla sprzedawcy konkretną datę odniesienia się do reklamacji. Drugie moje pytanie. Jak sprzedawca odbierze przesyłkę to jaki ma termin czasowy by naprawić lub odesłać nowe urządzenie.
gutosie w tej sytuacji koszty jakie poniesie sprzedawca rosną . Koszt nadania przesyłki zwrotnej + jej powrót .Zachowaj wszystkie dokumenty przewozowe oraz potwierdzenia opłat jakie poniosłeś .Nie wdawaj się w żadne pogaduszki czy wymiany maili ze sprzedającym . Konwersacje prowadź wylącznie w rozpoczętej dyskusjiOstatecznie wystąpisz do POK o rekompensatę . Allegro gwarantuje bezpieczne zakupy .