anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

żądanie ponownej wysłki po zwrocie z paczkomatu

bczupa
#7 Wielbiciel#

Kupujący nie zdążył odebrać przesyłki i została ona zwrócona.

Teraz kupujący żąda ode mnie ponownej wysyłki ale nie zgadza się na ponowne opłacenie kosztów wysyłki - nie był to SMART i raz już za przesyłkę zapłacił, ale przesyłka wróciła bo jej nie odebrał.

Ja nie zamierzam płacić za jego gapiostwo - poprosiłem o dopłatę celemu ponownego opłacenia paczkomatu, ale kupujący odmawia.

Kupujący nie wypełnił formularza zwrotu.

Ja nie wiem jak mam mu zwrócić pieniądze za towar który leży u mnie (bo wrócił)  bo kupujący zapłacił przez przelewy24 a ja tam nie mam tam żadnych środków i nie wiem jak mam je tam przesłać.

Większość wpłat przychodzi przez PayU , na tym przelewy24 nie ma środków a jak spróbowałem zrobić mu zwrot za towar to został on odrzucony ze względu na brak środków.

Towar leży u mnie, każdy za nas (sprzedający i kupujący) trwa przy swoim stanowisku. Jak to rozwiązać ?

 

 

oznacz moderatorów
3 ODPOWIEDZI 3

A3dam
#19 Nestor#

Kupujący nie dopełnił spoczywającego na nim obowiązku odbioru przesyłki dostarczonej do wybranego przez siebie miejsca.
Możesz oczywiście wysłać mu ponownie na swój koszt, ale masz też prawo do obciążenia Kupującego kosztami przesyłki powrotnej (nawet gdyby wysyłka była SMART to nie obejmuje to kursów powrotnych nieodebranych przesyłek). Dopóki Kupujący nie złoży skutecznego oświadczenia o odstąpieniu (np z Art 27 Uopk) umowa nie ulega rozwiązaniu, a towar pozostaje własnością Kupującego. Zwrot środków powinien być konsekwencją wypełnienia obowiązku wzajemnego zwrotu świadczeń po skutecznym rozwiązaniu umowy.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@bczupa Może kupujący nie otrzymał kodu do odbioru paczki, dlatego wróciła? W takiej sytuacji należy mu się ponowna wysyłka gratis lub zwrot wszystkich kosztów. Jeżeli jednak kod otrzymał, a nie odebrał z własnej winy, możesz domagać się dopłaty lub zwrócić pieniądze w kwocie pomniejszonej o koszt pierwszej wysyłki.

Pieniądze możesz mu oddać zwykłym przelewem, bezpośrednio na jego rachunek bankowy, który Ci poda. Jeżeli Allegro odmówi Ci zwrotu prowizji, złożysz odwołanie; https://allegro.pl/pomoc/odwolanie-od-decyzji-o-rabacie-transakcyjnym i dołączysz potwierdzenie zwrotu wpłaty.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@xyz96  kody odbioru otrzymuje sie na kilka różnych sposobów: apka, meil, sms, czy nawet w zakładce allegro. Jest zbyt małe prawdopodobieństwo że wszystkei te sposoby zawiodły.

Czasem rzeczywiście sie zdarza że kupujący korzystający z aplikacji inpostu nie otrzymuja smsów. Natomiast nie miałe jszcze przypadku aby kupujący w ogóle nie otrzymał informacji z kodem odbioru.

Tutaj problem jest o tyle skomplikowany że kupujacy nie chce odstąpić od umowy więc nadal jest właścicielem zakupionego towaru.

@bczupa  ja bym chyba wysłał kupującemu mailem za pośrednictwem allegro wezwanie do wypełnienia warunków umowy ( wyznaczając dodatkowy termin) na dopłatę do przesyłki jednocześnie informując o prawie do odstąpienia od umowy. Po upływie tego terminu poinformowałbym kupujacego iż rozwiązuje zawartą umowe i poprosił o numer rachunku do zwrotu środków.

oznacz moderatorów