Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witajcie,
Kupująca złożyła u mnie 2 zamówienia. Pierwsze zamówienie zwróciła (towar przyszedł uszkodzony), drugie zwraca na raty.
Drugie zamówienie dostarczone do kupującej 18.06.2022 (dwa produkty), pierwsze zgłoszenie zwrotu jednego produktu z zamówienia 23.06.2022 (jak dotąd towar nie został do mnie wysłany), drugie zgłoszenie zwrotu drugiego produktu z zamówienia 28.06.2022 (jak dotąd produkt nie został do mnie wysłany).
Moje pytanie jest następujące:
1. Czy kupująca ma prawo zwrotu w ciągu 14 dni od momentu otrzymania towaru (czyli do 02.07.2022), czy musi tylko zgłosić zwrot w ciągu 14 dni, a może wysłać produkt w terminie późniejszym?
2. W związku z tym, że kupująca dokonuje już trzeciego zwrotu (mam wrażenie, że traktuje zakup jak wypożyczalnię), czy można taką osobę zablokować, aby już więcej zakupu u mnie nie dokonała? (koszty opakowań etc.).
3. Jakie mogą być konsekwencje zablokowania kupującego?
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam serdecznie
Ma prawo do zwrotu, 14 dni od otrzymania towaru i 14 dni na odesłanie od chwili zgłoszenia zwrotu czyli w sumie 28dni. Możesz dodać kupującego na MNK: https://allegro.pl/moje-allegro/sprzedaz/moi-nieaktywni-kupujacy
Dziękuję za szybką odpowiedź. Jakie są konsekwencje dodania kupującego na MNK?
W zasadzie żadne. Kupujący nic nie kupi U Ciebie z tego konta. Wg prawa nie możesz odmówić sprzedaży towaru ale nie słyszałem żeby ktoś kiedyś z tym poszedł do sądu. Ta lista jest na Allegro, kiedyś nazywała się czarną listą CL ale właśnie dlatego zmieniła nazwę.
Czy dodanie tego klienta na MNK może skutkować wystawieniem negatywnego komentarza przez tego kupującego? Czy również wystawienie przez niego komentarza będzie zablokowane?
W przyszłości nie, ale za ten teraz może wystawić komentarz, kupujący nie widzi że został dodany do MNK.
Może kupić u mnie po raz trzeci, wtedy dowie się, że został dodany do MNK i wystawi negatywny komentarz za poprzednie sprzedaże...
No niestety nie kupi jak go dodasz.
Przy trzeciej próbie zakupu dowie się, że został dodany do MNK i wystawi negatywny komentarz za poprzednie sprzedaże...
zawsze wystawiają negatyw ito dosyć złośliwe wiem z doświadczenia , uparci rozpoczynają dyskusję do poprzedniego zakupu z żądaniem oświadczenia dlaczego ograniczamy mu prawo zakupu , najlepiej napisać że świadome działania kupujacego sprawiły iż poniosłeś straty np. doppłaciłeśdo smarta 2,99 bo przecież dopłacamy a po zwrocie zamówienia kwota ta nie jest zwracana
Ograniczę mu prawo zakupu - wystawi negatywny komentarz i rozpocznie dyskusję.
Nie ograniczę mu prawa zakupu - będę ponosiła dalsze straty z tytułu zniszczonego towaru i inne finansowe.
Czy allegro w jakiś sposób wspiera sprzedających w tej kwestii czy w ogóle?
@janeana Tak może być, sama musisz przemyśleć co zrobić.🤔